Citat:
Ursprungligen postat av
Sagodjur
nej eftersom det är objektivt fastställt vad som är snyggt.
man har t ex aldrig keps till en anställningsintervju.
man har heller aldrig keps till bröllop.
man har inte keps när man ska fira nyår.
man har inte keps när man går på nattklubb.
man har inte keps när man jobbar i branscher där det är viktigt hur man klär sig.
man har inte keps till kostym.
inom ALLA sammanhang där man pratar om att vara snyggt och propert klädd då lyser kepsen med sin fråvaro.
ett tydligare exempel på att det OBJEKTIVT sett anses osnyggt att bära keps går knappast att finna.
så vill du fortsätta diskutera detta trots att jag med ovanstående exempel har överbevisat dig? eller ska vi avsluta här?
att du, som bär keps, skulle ha nån slags kunskap i vad som är snygg klädsel, det blir ju lite som att ta råd av en luffare.
Du listar tillfällen när man inte har keps, och jag bär inte heller keps vid sådana tillfällen. Det är alltså typ 5 gånger per år. Annars har jag keps om det är soligt, om det inte är kallt nog att motivera mössa istället.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sag.nej.o.spring
Något av det vackraste som finns är en vältränad tjej med keps och hästsvans.
Däremot borde kepsar med platt skärm vara förbjudna eller helt reserverade för särskolan och deras monsterdrickande epa-bönder.
Vet inte om jag går så långt att säga att det är det vackraste som finns, men det är helt klart fint. Och jag föredrar även jag krökt skärm.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sagodjur
bära keps för man inte "fixat frisyren" tyder ju på omanlighet bara där, vad är det för frisyr som behöver "fixas" ?
lol
era svar blir roligare och roligare.
och kan vi snälla slippa fler inlägg om att det är bra mot solen, ni måste väl begripa att denna tråd handlar om det generella bärandet av keps i tid och otid, inte huruvida man har det i skogen när man vandrar.
Är det inte soligt i stan till vardags? Ger jag mig ut på natten och räknar med att komma hem på natten tar jag inte kepsen med, men har jag den på mig när jag ger mig ut i solen tar jag ju inte av den och bär den i handen bara för att solen går ner eller går i moln. Det skulle vara efterblivet.
Citat:
vi pratar alltså om killar och män som inte kan gå utanför dörren utan keps.
som har det inomhus.
som har det på krogen
som har det när dom äter.
som har den BAK OCH FRAM
detta efteblivna idiotmode som vi aldrig tycks bli av med.
Idiotmode är ett gissel, oavsett om det rör kläder med synliga märken, klockor eller vad folk i stan nu hittar på. Jag har inget emot att märken råkar synas, men att välja kläder så de gör det är ju lite skevt i mina ögon. Jag brukar också ta av mig kepsen om jag går inomhus och äter, om det funkar praktiskt, men jag har den ju med dit om det varit risk för sol när jag gick hemifrån. Och jag vänder på kepsen om det är befogat för att jag måste se utan att kunna lägga kepsen ifrån mig eller för att skydda nacken, om jag står länge vänd från stark sol.
Stil är en grej, absolut, men det är funktion också. Funktion trumfar stil om jag inte ska ut på något väldigt speciellt.
Citat:
har ni ens EN KEPS-FRI DAG OM ÅRET? era sjuka svin?
Flera stycken. Oftast på vintern när varmare mössor krävs.