• 4
  • 5
2025-09-19, 08:14
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alanlissa87
Känns lite löjligt faktiskt, vad blir nästa? Fanta powerplay eller en Dr pepper utvisning?
ssab grönomställnings timeout?
Finns det inte redan liknande?
Har för mig jag hört "power breaket presenteras i samarbete med..." eller något åt det hållet.

Hur som helst, äckligt är det iallafall, och det du talar om kommer säkerligen komma mer och mer.
Citera
2025-09-21, 04:16
Medlem
Även om det låter väldigt löjligt kan man lika gärna döpa om alla sorters spelmoment efter sponsorer eftersom det inte påverkar spelet överhuvudtaget och man kan skratta åt hur dumt det låter.
Citera
2025-09-21, 04:41
Medlem
Tavastehuss avatar
Meca Hockey Race har mött sin överman.

Har inte sett SHL på flera år nu. Har de implementerat reklam på målburen ännu, som i FM-ligan? I den senare brukade de ha två ”plattor” per målbur med Kotki Pizza-reklam. (Låter inte det som en gourmetmåltid: KOTKI PIZZA!?)

Faktum är att isen såg ut som en piñata något spytt på. Riktigt där är väl inte SHL än?
Citera
2025-09-21, 05:41
Medlem
SmygerOmkrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Meca Hockey Race har mött sin överman.

Har inte sett SHL på flera år nu. Har de implementerat reklam på målburen ännu, som i FM-ligan? I den senare brukade de ha två ”plattor” per målbur med Kotki Pizza-reklam. (Låter inte det som en gourmetmåltid: KOTKI PIZZA!?)

Faktum är att isen såg ut som en piñata något spytt på. Riktigt där är väl inte SHL än?

Jag hade missat Meca Hockey Race. Svenska Spel Trophy låter lika dumt iofs.
Citera
2025-09-21, 05:47
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Behöver Red Bull marknadsföra sig ännu mer?

Red Bull syns i en mängd sporter, mest då inom extrem och motorsport, deras logga måste ju vara tillräcklig för att "betala sig själv nu mera", sådels undrar man om hur mycket mer det där rävgiftet ska synas än mer..
Citera
2025-09-21, 08:53
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Behöver Red Bull marknadsföra sig ännu mer?

Red Bull syns i en mängd sporter, mest då inom extrem och motorsport, deras logga måste ju vara tillräcklig för att "betala sig själv nu mera", sådels undrar man om hur mycket mer det där rävgiftet ska synas än mer..
Ah, alltså jag får inte ihop det hur Red Bull kan dra in sådana summor att de kan sponsra sönder ALLT.
Citera
2025-09-21, 09:27
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Ah, alltså jag får inte ihop det hur Red Bull kan dra in sådana summor att de kan sponsra sönder ALLT.

Energidrycker har extrema vinstmarginaler, men också hård konkurrens. Därför är investeringar i märken som Monster, Celsius och Red Bull ofta väldigt lönsamma. Särskilt när de får igång effektiva leveranskedjor. Men en stor del av vinsten återinvesteras i marknaden för att synas, och sport har blivit ett slagfält för konkurrens.

Red Bull tillverkar varje burk för cirka 0,09 USD och säljer den för omkring 3,59 USD, vilket ger en stor vinstmarginal.
Totalt såldes 12,67 miljarder burkar 2024, så det kan du räkna lite på.

Det som är mer konstigt är att vanligt folk tror att de behöver energidrycker. Ser ständigt människor på gymmet som knappast tränar hårt med tyngder, eller promenerar eller joggar lugnt på ett löpband och sippar på energidryck. Vatten hade varit mycket bättre och billigare.

Att det säljs på krogen är än mer skrämmande.
Senast redigerad av MitchRapp 2025-09-21 kl. 10:01.
Citera
2025-09-21, 11:50
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Energidrycker har extrema vinstmarginaler, men också hård konkurrens. Därför är investeringar i märken som Monster, Celsius och Red Bull ofta väldigt lönsamma. Särskilt när de får igång effektiva leveranskedjor. Men en stor del av vinsten återinvesteras i marknaden för att synas, och sport har blivit ett slagfält för konkurrens.

Red Bull tillverkar varje burk för cirka 0,09 USD och säljer den för omkring 3,59 USD, vilket ger en stor vinstmarginal.
Totalt såldes 12,67 miljarder burkar 2024, så det kan du räkna lite på.

Det som är mer konstigt är att vanligt folk tror att de behöver energidrycker. Ser ständigt människor på gymmet som knappast tränar hårt med tyngder, eller promenerar eller joggar lugnt på ett löpband och sippar på energidryck. Vatten hade varit mycket bättre och billigare.

Att det säljs på krogen är än mer skrämmande.
Det är jag mycket väl medveten om, men i Sverige känns det ju som att Celsius och Nocco tagit över en större del av marknaden. Och det finns även Monster och många lågpris-alternativ som Power King.

Egentligen är det enda som verkligen sticker ut med just Red Bull är att det är överlägset sämst KPK(Koffein per krona). Celsius, Nocco och även Monster (tack vare 500ml) är betydligt starkare.

Sverige kanske är lite unikt här dock.
Citera
2025-09-21, 11:53
Medlem
Christopher.s avatar
Låter så där amerikanskt, istället för powerbreak så varför inte smokebreak av vår sponsor marlboro.
Citera
2025-09-21, 15:39
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Det är jag mycket väl medveten om, men i Sverige känns det ju som att Celsius och Nocco tagit över en större del av marknaden. Och det finns även Monster och många lågpris-alternativ som Power King.

Egentligen är det enda som verkligen sticker ut med just Red Bull är att det är överlägset sämst KPK(Koffein per krona). Celsius, Nocco och även Monster (tack vare 500ml) är betydligt starkare.

Sverige kanske är lite unikt här dock.

Du verkar ha bättre koll på vad som är i än vad jag har, är inte så intresserad av att dricka skräp, så litar på dig.

Sverige är extremt litet, till att börja med. Celsius växer snabbt och kommer ökar försäljningen, om du kollar på deras resultat. Men är fortfarande långt långt efter Red bull, som är gigantiska och växer betydligt långsammare eftersom de redan är stora.

Färjestad sålde sig till Löfbergs lila, och är tydligen stolta över det.

I mitt tycke är inte red bull problemet, utan att internationella företag är så enormt stora att de kan förändra en hel sport om de får chansen, särskilt i små ekonomier som Sverige.
Senast redigerad av MitchRapp 2025-09-21 kl. 16:03.
Citera
2025-09-21, 23:02
Medlem
CasualCapybaras avatar
Haha är väl bara Växjö och Timrå som gillar Redbull skulle jag kunna tänka mig. Skiten ska bort.
Citera
2025-09-26, 10:19
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag känner likadant.
man säljer redan ut alledeles för mycket i form av reklam som visas precis överallt, helatiden.
Helst skulle jag vilja gå tillbaka långt i tiden vad gäller det där (och även mycket annat i hockeyn) och få en sport med mer hjärta och mindre pengar igen.

Men jag förstår också att det är en utopi.
Detta du talar om är bara en logisk utveckling och det kommer bara fortsätta, var så säker...

Trist är det dock!
Men jag kommer inte orka bry mig om att kämpa emot. Hockeyn är död sedan länge ändå.

Lite OT, men en sak jag tänkt på och kanske du också som håller på caps är att Washington har sålt ut slutminuten i varje period till McDonalds och refererar ALLTID till den som "Chicken McNugget-minute". Låter så jävla löjligt. Fansen får nån rabatt om caps gör mål då.

Men ja, var väl bara en tidsfråga innan det skulle bli nåt liknande i Sverige.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in