Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Sweden
Fläskkarrén från grisens nacke är ju en utmärkt detalj som är tillräckligt fet för att faktiskt smaka något, en höjdare i såväl stekpannan som på grillen. Tunt skivad t ex blir den delikatessen coppa - en av det italienska kökets hemligheter.
Men på senare tid har jag fått karré av fullständigt usel kvalitet full av hårda fettklumpar, broskliknande bitar och annat oätligt. Vad beror det på? Det är för vanligt för att bara vara slumpen. Är det resultatet av nya styckningscheman? Kan min butik vara snål och köpa b-kvslitet?
Tack för att du sätter ord på mina tankar!
Vi använder mycket karré och har haft precis samma reflektioner det senaste året. Något har gått helt åt pipsvängen med kvalitén. Försökte äta karré senast nu ikväll, men det var bara att kasta det mesta. Var mest bara brosk och segt, fast vi inte ändrat något i vårt tillagningssätt. Det här var ändå Scans som ska vara "bättre". Men "bättre" var just ordet, åtminstone på senare år som sagt. Tyvärr verkar det vara samma sak oavsett vilken butik du går till idag, är lika illa på Coop som på ICA.