2026-01-03, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alanlissa87
Mitt ottawa tycks inte få till någon stabilitet i resultaten i år och lyckas inte bygga vidare på fjolårets slutspel alls. Vet inte riktigt vad som saknas förutom att målvaktsspelet inte varit i närheten av fjolårets, man vinner ofta skotten, ibland rejält stort men torskar ändå, tredje sist just nu i eastern, löjligt nog skulle de ligga på slutspelsplats med samma siffror i western....

Med så tätt i tabellen och många starka lag som ser ut att skcika sens utanför playoff i år undrar jag vad man gör när tradedeadlinen närmar sig senare om man ligger efter, veteranerna Perron, Jensen, Eller, Cousins och Giroux har utgående kontrakt och lär vara eftertraktade, Chabot har visserligen två år kvar men vill man få ett förstarundeval som man kan slösa på nån defensiv back på 190 cm kan det vara läge att börja lyssna på intressenter snart. Börjar också bli orolig över att Tkachuk och Stutzle snart lessnar på att spela i ett bottenlag år efter år.

Det är dock så tajt i eastern nu så mycket kan ändras fort.

Du som Ottawafantast, besitter du något vi övriga inte vet gällande Ullmark?
Citera
2026-01-03, 21:56
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av james b
Kollade klippet. Jäkla onödigt av Marchment, idiotiskt tilltag var bra formulerat.

Men Barzal! Varför ta fram ett yxhugg i det läget? Markera genom en brottningsmatch. Ger ju tillräckligt signalvärde och båda får två minuter på det. Men när känslorna tar över så blir det som det blir......

Ja va tusan. Så går det när alla inblandade är, förlåt mig, fjolliga, Olivier måste skratta från sidlinjen.

Först en liten tripping sedan ett slag på fotknölen med klubban.

No blood no foul.

NHL borde inte sänka sig till denna nivå. Bara spela på.

Och god jul och fortsättning till alla er hockey heads.
Senast redigerad av Majsmannen2 2026-01-03 kl. 22:00.
Citera
2026-01-04, 13:35
Medlem
Får man skriva om OS-trupperna här? I vilket fall som helst så tycker jag att USA:s trupp ser vassast ut överlag, men tjänstefel att inte ta med Robertson i Dallas. Skulle hålla USA som favoriter i OS om det inte var så att Kanada har MacKinnon och McDavid. Svårt att tippa mot dem.
Citera
2026-01-04, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Får man skriva om OS-trupperna här? I vilket fall som helst så tycker jag att USA:s trupp ser vassast ut överlag, men tjänstefel att inte ta med Robertson i Dallas. Skulle hålla USA som favoriter i OS om det inte var så att Kanada har MacKinnon och McDavid. Svårt att tippa mot dem.

Förbered dig på att resultatet kommer likna nåt i stil med Four Nations.
Citera
2026-01-04, 14:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Ser att det finns en OS tråd / Hockey. Skrivit tidigare att jag är rädd att den förstörs av de som bara är ute efter att provocera med sitt skrivande. Men här är aktiviteten lite låg, dock håller den en nivå jag gillar, men det kanske blir så lite inlägg om OS att det är menlöst att skriva här.
PS.har svårt att se att något lag kommer rubba USA och Kanada.
Citera
2026-01-04, 14:45
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ser att det finns en OS tråd / Hockey. Skrivit tidigare att jag är rädd att den förstörs av de som bara är ute efter att provocera med sitt skrivande. Men här är aktiviteten lite låg, dock håller den en nivå jag gillar, men det kanske blir så lite inlägg om OS att det är menlöst att skriva här.
PS.har svårt att se att något lag kommer rubba USA och Kanada.
Fast börjar ni skriva om OS här, så kommer ju alla nötterna dras hit och dra ner även denna tråd i skiten.

Nu kommer väl mitt inlägg att raderas av mod, samtidigt som idioterna får hållas... inget nytt under solen
Citera
2026-01-04, 20:13
Medlem
sebastian_s avatar
Dallas måste byta till de stjärntröjorna som de har mot Montreal just nu. De ljusgröna är tråkig simplistisk 2010 tals design.
Citera
2026-01-05, 03:28
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Dallas måste byta till de stjärntröjorna som de har mot Montreal just nu. De ljusgröna är tråkig simplistisk 2010 tals design.
Jäkligt snygga!
Får starka Brett Hull- och '99-vibbar av dem!
Citera
2026-01-06, 13:32
Avslutad
Nu syns det i tabellen hur risigt det varit med poängskörden för Ducks. Seattle och LA har passerat, Sharks sniffar där bak. Ändå roligt att det är så tight.
Vegas i topp med 46 poäng. Ducks 5:a med 45 poäng. Men jämför man poäng procenten är den divisionen sämst.
Vegas som toppar har 0,575 jämfört med övriga
divisions ledare som

Colorado 0,841
Detroit 0,614
Carolina 0,631

Ducks 0,536 hade tex gett en sista plats i Atlantic. Bakom Toronto som ligger sist där!
Citera
2026-01-06, 13:45
Medlem
Vad har hänt med Leo Carlsson senaste tiden? Varför har produktionen stannat av som den har gjort?
Citera
2026-01-06, 15:22
Medlem
Citat:
Nu syns det i tabellen hur risigt det varit med poängskörden för Ducks. Seattle och LA har passerat, Sharks sniffar där bak. Ändå roligt att det är så tight.
Vegas i topp med 46 poäng. Ducks 5:a med 45 poäng. Men jämför man poäng procenten är den divisionen sämst.
Vegas som toppar har 0,575 jämfört med övriga
divisions ledare som

Colorado 0,841
Detroit 0,614
Carolina 0,631

Ducks 0,536 hade tex gett en sista plats i Atlantic. Bakom Toronto som ligger sist där!

Känns mer och mer att Ducks form hänger på att Leo levererar Får se hur de hanterar Flyers, undrar vilken målvakt dom tar, gissningsvis Vladar som vanligt.
Citera
2026-01-07, 05:39
Medlem
sebastian_s avatar
Oerhört tillfredställande att Mcdavid kan avsluta igen. Skjuter till och med högt. Helvete vad han är bra just nu.
Senast redigerad av sebastian_ 2026-01-07 kl. 06:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in