2025-10-02, 13:02
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
https://www.nhl.com/sv/video/pit-buf...-6380640011112

Dahlin besluta sig för att leka lite Connor McDavid nu på försäsongen..

Trevligt börja se spelarna varva upp.

Visst inte hade det där målet kunnat komma till när det fortfarande var tillåtet att slå och haka med klubban?

Känns som spelarna idag börjar vara ganska indoktrinerade till det nya mer petiga reglerna vad gäller klubban.

Men tjusigt mål för helvete!
Citera
2025-10-02, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Trevligt börja se spelarna varva upp.

Visst inte hade det där målet kunnat komma till när det fortfarande var tillåtet att slå och haka med klubban?

Känns som spelarna idag börjar vara ganska indoktrinerade till det nya mer petiga reglerna vad gäller klubban.

Men tjusigt mål för helvete!

Gå med klubban efter puck och försöka bryta är tillåtet. Är först när det är en solklar hakning eller slashing det renderar i snickerboa. Hakning och slashing uppstår för den defensive inte hänger med, en snygg tackling så den spelbara tappar puck är desto skickligare försvarat.
Citera
2025-10-02, 20:06
Medlem
Filip Hållander verkar ha haft en väldigt fin försäsong med Pens och varit en av lagets bästa spelare såhär långt, frågan är om han klarar sig när truppen bantas ytterligare och ifall han står på isen i premiärmatchen i MSG nästa vecka.
Citera
2025-10-02, 20:50
Medlem
SwampRabiess avatar
Anaheim Ducks har skrivit ett nytt avtal som blir det största avtalet någonsin i klubbens historia. Backen Jackson Lacombe kritar på för 9 miljoner dollar per säsong i 8 år. Avtalet är värt 72 miljoner dollar och slår alltså klubbrekord i dyrast kontrakt.

De vill inte tappa den de tror är nästa Shea Theodore. Så de säkrar upp honom nu. Tydligen räckte en genombrottssäsong för detta monsteravtal. Spännande!
Citera
2025-10-03, 02:38
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
https://www.nhl.com/sv/video/pit-buf...-6380640011112

Dahlin besluta sig för att leka lite Connor McDavid nu på försäsongen..

Tror inte gemene man förstår hur bra Dahlin är. Visst var han hypad när han draftades. Men sen slängdes han in i nhl för tidigt och gjorde några rookiemisstag och så spelar han för ligans sorgebarn.
Men idag är han en av världens absolut bästa backar. Inte ens långt bakom Makar & Hughes.
Citera
2025-10-03, 02:44
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwampRabies
Anaheim Ducks har skrivit ett nytt avtal som blir det största avtalet någonsin i klubbens historia. Backen Jackson Lacombe kritar på för 9 miljoner dollar per säsong i 8 år. Avtalet är värt 72 miljoner dollar och slår alltså klubbrekord i dyrast kontrakt.
!

Satan! Det trodde jag inte. Visst har han varit riktigt bra de två senaste åren men det är ett otroligt stort kontrakt att skriva direkt efter rookiekontraktet. Hade väntat mig 7-7,5 typ.
Visst är det kul att ha LaCombe säkrad men det ska väldigt snart skrivas kontrakt med Mintyukov, Zellwegger, Carlsson, Cutter också. Oroar lite när man slänger ut såna summor bara sådär.
Tycker Luke Hughes som skrev ett identiskt kontrakt med Devils också fick för mycket. Visst är han bra, men inte som storebror Quinn!

James, jag vet att du är här och läser. Input?
Senast redigerad av Kedox 2025-10-03 kl. 02:50.
Citera
2025-10-03, 13:45
Medlem
East.Clintfoods avatar
Nu är Anton Lundell skadad, tuff start för Florida..
Citera
2025-10-03, 16:32
Medlem
james bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Satan! Det trodde jag inte. Visst har han varit riktigt bra de två senaste åren men det är ett otroligt stort kontrakt att skriva direkt efter rookiekontraktet. Hade väntat mig 7-7,5 typ.
Visst är det kul att ha LaCombe säkrad men det ska väldigt snart skrivas kontrakt med Mintyukov, Zellwegger, Carlsson, Cutter också. Oroar lite när man slänger ut såna summor bara sådär.
Tycker Luke Hughes som skrev ett identiskt kontrakt med Devils också fick för mycket. Visst är han bra, men inte som storebror Quinn!

James, jag vet att du är här och läser. Input?
Jag blir riktigt nöjd att de knyter Lacombe på ett långtids. Jag tror benhårt på han, gjorde en kanonsäsong ifjol. Helt klart något att bygga på. Men då kommer vi till men....det är ändå bara två säsonger I NHL han har i ryggen. Varav en godkänd och en riktigt bra.
Och att snål Pat hostar upp 9 miljoner plötsligt förvånar mig. Svårt att se att Lacombe inte nöjt sig med ett par milj mindre.

Känslan är att det finns något mer i denna affär vi inte vet om.
Citera
2025-10-03, 17:20
Medlem
perry2s avatar
NYR

Ny Capten JT Miller EP40s älskling

Zibba får flytta ut på en kant när JT Miller centrar 1a kedjan med Zibba o Will Cuylle

4e kedja tunga Esdstrom Carric Rempe...där skall det tacklas
NYR kommer nog topp 8

Vinnare Vegas sen kanske Dallas
Citera
2025-10-03, 17:21
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Nu är Anton Lundell skadad, tuff start för Florida..

Är finnarna hemma i Finland o springer med fruarna på ryggen.. i den där tävlingen ni uppfunnit?
Citera
2025-10-03, 17:32
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Är finnarna hemma i Finland o springer med fruarna på ryggen.. i den där tävlingen ni uppfunnit?

Nä, dom åker med fulingar på ryggen i rinken!

Som tack få slashing mot sig, extra lång semester som resultat, det är schysst!
Citera
2025-10-03, 17:39
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Nä, dom åker med fulingar på ryggen i rinken!

Som tack få slashing mot sig, extra lång semester som resultat, det är schysst!

Barkov är en bra spelare

Han o Tckauk e båda skadade 10 + 9,5 milj $ per år i lön
Senast redigerad av perry2 2025-10-03 kl. 17:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in