Citat:
Ursprungligen postat av
SwampRabies
10 bold predicitons:
1. En spelare som spelat i Buffalo Sabres men aldrig vunnit Stanley cup kommer vara med i det vinnande laget denna säsong
2. Buffalo Sabres hamnar sist i sin divison
3. J.Hughes kommer drabbas av en allvarlig skada som gör att han missar resten av säsongen innan Mars (hoppas jag har fel här)
4. E.Karlsson blir tradad och kommer sen se ut som sitt gamla jag och snitta point per game tempo säsongen ut
5. Ingen svensk hockeyspelare når 90+ poäng
6. Varken Matthews, McDavid, Draisaitl, MacKinnon, Ovechkin eller Pastrnak vinner Maurice Richard Trophy
7. Florida Panthers missar slutspel
8. S.Crosby gör 100+ poäng och lyfter Rakell upp till 40 mål
9. Chicago Blackhawks tar ett steg tillbaka och avslutar med mindre poäng än ifjol
10. Pittsburgh Penguin vinner draftlotteriet och kommer kunna plocka Gavin McKenna 1:a 2026. Crosby kommer efter dessa nyheter signa ett nytt 2 års avtal värt 8,7m per säsong tidigt i Juli nästa år. (Usch om detta sker).
(Obs! Jag måste inte tro på detta nödvändigtvis men detta är mer riskfyllda gissningar för skojs skull)
Svarar på dina predictions, för skojs skull
1. Vilka gamla sabsare finns ens kvar som inte vunnit?
O'Reilly, Eichel, Reinhart med flera har redan SC.
Peterka i Utah, Middlestadt & Arvidsson i boston, Ristolainen i philly. Känns inte som vinnarkandidater.
Alibispelaren Lyubushkin i Dallas har väl bäst chans, om han ens får vara kvar där.
2. Då är det nog tack och hejdå till Dahlin, då är råget måttat. Han har haft möten med GM om att något MÅSTE hända. Vore tråkigt om de slarvade bort två kaptener tillika superstjärnor på rad.
3. Risken finns. Han spelar en fröjdig och riskfylld hockey men känns inte vidare bra byggd muskelmässigt. Så han löper alltid en skaderisk.
4. Beror troligen på hur det går för Pens. Är de utanför slustspelsstriden vid deadline kan nog King Karl göra en bejublad återkomst till Ottawa där pens retainar 40%.
5. Här har du fel. 100 är mer osäkert.
6. Riktigt bold prediction. Men finns ju andra som kan näta som t.ex Tage Thompson, Brayden Point, Kyle Connor, Filip Forsberg.
7. Tyvärr verkar det laget vara en maskin som kan göra sitt jobb även utan Barkov & Tkachuk lejonparten. Men hoppas du har rätt, vore skönt.
8. Gör Crosby över 100p i denna åldern och leder laget långt ska han in i debatten som den bäste
någonsin. Då får Gretzky och Lemieux passa sig.
9. Kan de ens vara sämre än i fjol? Inte mig emot men tror det blir svårt att vara uslare.
10. Tror du får välja mellan att pens vinner draftlotteriet eller att 87:an gör 100p 😅 Men jag utesluter inte draftmygel. Så de kan mycket väl ge pens en ersättare till Crosby likväl som de gav Chicago Bedard när Kane stack.