2025-09-17, 06:35
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Jag ho Din hoppas du blir ordentligt sjuk, överkörd av bil eller varför inte en krossad rygg på jobbet. Empatistörde narcissister har vi ingen användning av.

Nämen, den var ju ett moget inlägg av dig Alicia! Du går garanterat själv på bidrag, hoppas du får det sämre ställt.
Citera
2025-09-17, 06:39
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Är man slö om man är sjuk ?

Så om någon i din familj får cancer och inte kan jobba , då är person ett slött as ?

Dödssjuka får ta in på hem, sorgligt & tråkigt i all välmening men, visst kan dom få en peng.

Men dom andra som går & slår dank, skyller på depression/psykiskt sjuka är i mina ögon komplett odugliga & kostar bara en jävla massa. Socfall är även inräknade där, för mig kan dom lika gärna bo på gatan.
Citera
2025-09-17, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nohope444
Vilka bidrag är det frågan om? Socialbidragen för ensamhushåll är inte särskilt höga (existensminimum) och vissa landar där när de inte får sjukersättning men samtidigt inte klarar att konkurrera på en normal arbetsmarknad. Nåja, om jag nu skulle bli arbetslös och knappt få något bidrag för att överleva, så skulle jag bara hoppa från balkongen.

A-kassan tror jag inte berörs. Det är en förutsättning att man har arbetat för att få ut på den försäkringen. Jag tror dessutom att blickarna politiskt skulle vändas åt fel håll så att säga.

Nja, jag misstänker att det är riktat mot de grupper som aldrig egentligen har arbetat när de kom in till Sverige utan bekvämt lyft 7-barnbidrag med flerbarnstillägg, bostadsbidrag, föräldrapenning, socialbidrag etc. Bidragen har staplats ovanpå varandra.

Det finns helt säkert stora familjer som har fått ut uppemot 35 000 kr skattefritt i månaden. Jag kommer ihåg skriverierna för 30 år sedan i samband med hedersmordet på Pela. Den familjen hade 28 000 kr. i bidrag varje månad.I det läget finns det inga incitament att komma ut i arbetslivet. Jag var förhållandevis välavlönad på den tiden och fick kanske ut 24-25 kkr efter skatt.

Det svenska socialförsäkringssystemet var helt inte tänkt att fungera på det sättet. Systemet var ursprungligen utformat för en heltidsarbetande familj med 2-3 barn. Medelsvensson skulle kunna leva ett normalt liv i en ekonomisk trygghet.

Sedan ser kulturen ut på ett annat sätt i många islamiska familjer. Kvinnan ska helst stanna hemma och föda barn. Det är för att demografiskt kunna ta över samhällen på ett "mjukt" sätt.

Ett tag var det t.o.m så att kom det en 7-barnsfamilj från Somalia så fick familjen retroaktivt tillgodogöra sig svensk föräldrapenning fastän barnen var födda och hade bott flera år i Somalia! Det var helt sinnessjukt. Tack och lov är detta borttaget för kanske 20 år sedan.
Citera
2025-09-17, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Det slår ju mot fel personer med. Ahmed får förtidspension istället för Eva, som slitit hela livet, och har kronisk värk i armarna

Connys ungar får ingen stödundervisning, för alla resurser läggs på Abdi.

Liam får inte hjälp med lärarledda lektioner på fängelset för att läsa in gymnasiet, på grund av att alla araber och negrer ska ha SFI

Det värsta jag vet är nån socialdemokrat säger "jag vill inte ställa grupp mot grupp". Men det är ju det, det handlar om. Svartskallarna tar resurser från redan svaga grupper. Glömde sossarna det? Nu vill man tvångsbeblanda så negrer och araber ska kunna profitera mer på de rika områdena.

Det finns inte oändligt med pengar och resurser, och massinvandringem sabbar hela jävla systemet.

Så är det, det är en otäckt utveckling där prioriteringar förändras samt givetvis att välfärdssystemet urholkas för de svenskar som faktiskt behövde samhällets stöd. Som du säger så är det alltid någon annan som betalar när man ger bort pengar.

Vilket vi svenskar gladeligen gjorde när det var vi svenskar som tog hand om varandra och den del av befolkningen som behövde mycket stöd inte var mer än några procent. Då fanns möjligheterna till ett stabilt samhälle där alla var med.

Vad vi ser nu är korruption och roffande av pengar till nya utsatta grupper som då är importerade eller fortfarande befinner sig ute i världen. Biståndsmedel av alla olika slag är ok när man själv har det bra och inget saknas, men inte lika roligt när man märker infrastrukturen kollapsar eller att de pengar man ger till fattiga i världen i själva verket hamnar i några terroristers fickor och används till krig.
Citera
2025-09-17, 07:32
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Väldigt oansvarigt att skaffa fler barn än man har råd med.
Samtidigt uppmuntrar staten dessa att skaffa fler barn samt i vissa kulturer är många barn en garanti för försörjning på ålderns höst. Att ha många barn ses också som att man är rik.

Det är alltså inte speciellt konstigt att dessa då fortsätter med hög produktion i barnfabriken.

Minst 80% av befolkningen tycker inte detta är något större problem. Men så kanske det blir när rösträtten flyttade från analytisk förmåga till att bli allmänt gods där känslorna ska styra!
Citera
2025-09-17, 07:34
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalsjukling
Flera som skrivit samma sak, men jag citerar ditt inlägg. Jag har inte 6 barn, men jag är ensamstående på heltid med 3 barn. Trots det fick vi absolut inte någon lyxig livsstil, tvärtom fick man vara glad om pengarna räckte månaden ut.
Finns låginkomsttagare med 3 barn som knappt klarar sig varje månad.

Kan lova att du som bidragstagare med barn har det bättre än vissa som jobbar och har låg inkomst.
Citera
2025-09-17, 07:39
Medlem
Naturligtvis är det bra om det städas upp bland alla märkligheter som förekommer i bidragslandet Sverige. Hoppas att nästa steg blir en rensning bland skatteavdragen som eg också är bidrag. Bort med ROT-, RUT och ränteavdrag.
Citera
2025-09-17, 07:51
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tram123
Så fort det är barn med i bilden så ökar bidragen rejält.
Skaffa 6 barn och gå på soc bidrag så kommer du inte behöva jobba igen förrän barnen blir vuxna.
Avskaffa barnbidraget efter tredje barnet, halvera politikernas löner dom pengarna skulle läggas på sjukvården istället
Citera
2025-09-17, 07:56
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tram123
Finns låginkomsttagare med 3 barn som knappt klarar sig varje månad.

Kan lova att du som bidragstagare med barn har det bättre än vissa som jobbar och har låg inkomst.
Ska du kvalificera din övertygelse så den blir helt rinnig kan du naturligtvis lova vad som helst. Meningslöst och fegt dock men det lurar kanske någon tänker du.
Citera
2025-09-17, 08:13
Medlem
Gentss avatar
En sänkning kan leda till ökad återvandring eller flytt till andra länder, vilket sannolikt är en del av strategin. En risk är dock att fler av de personer som väljer att stanna kan komma att hamna i kriminalitet, vilket i sin tur kan öka brottsligheten på gatorna. Parallellt med detta borde man öka straffskalorna.
Citera
2025-09-17, 08:48
Medlem
Mittokrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
Regeringen har ju nyligen höjt bidragen till husrenoveringar mycket kraftigt, så det här gäller endast bidrag till personer som inte tros rösta på Tidöpartierna
Ja, jag tänkte väl det.
Citera
2025-09-17, 08:51
Medlem
Mittokrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
En sänkning kan leda till ökad återvandring eller flytt till andra länder, vilket sannolikt är en del av strategin. En risk är dock att fler av de personer som väljer att stanna kan komma att hamna i kriminalitet, vilket i sin tur kan öka brottsligheten på gatorna. Parallellt med detta borde man öka straffskalorna.
Då kan man utöka förslaget så att man låser in alla bidragstagare när bidragen tas bort, då är det problemet löst! Plus att det blir fler arbetstillfällen inom kriminalvården. Och sådana offentliga utgifter är ju helt okej enligt högern. Fast, gasning i duschhallar kanske är ännu billigare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in