2025-09-17, 21:33
Medlem
Revolteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrippsFat
Nej, du har bara din skitstorm att komma med. Därför drar du din slutsats. Och ditt inlägg är ju bara ett utav era kasta bajs på Trump inlägg som man fått höra år efter år.

Tror du på fullaste allvar att jag förväntar mig att det skulle komma något positivt om Trump från en sådan som dig?

Bara att kolla på SVT. En helt störd mängd hata trump inslag, år efter år. De flesta i Sverige är så indoktrinerade så de tror helt sonika att Trump är hitler.

Jag är kristen, jag håller på Trump för att han är för kristendomen. Du är lika framgångsrik som jag skulle säga till en vänsteraktivist att han inte är vänster.

Om Trump nu är för kristendomen, vilka av Jesus läror anser du att han förespråkar och efterlever?
Citera
2025-09-17, 21:36
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Jo, tydligen finns det folk som vill det. Det oroar mig väldigt mycket.

Jag brukar förstå meningsmotståndare. Kan t o m förstå att stötta Hitler till viss del.

Men stötta Trump kommer jag aldrig fatta. Någon som egentligen numera skiter i politik förutom att skapa fejk news. Som bara vill bli dyrkad.

Fattar han inte hur vidrig han är? Han hade inte ens svart på påvens begravning och satt som man endast gör på toa. Hade förväntat mig den röda slipsen.
Citera
2025-09-17, 22:18
Medlem
PrippsFats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Vilket endimensionellt förhållningssätt till politiken. Borde du inte försöka vara lite klokare? Jesus, eller i vart fall de som skrev Bibeln var visare än så.
Gud vilket nedlåtande sätt du har.
Citera
2025-09-17, 22:23
Medlem
PrippsFats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revoltera
Om Trump nu är för kristendomen, vilka av Jesus läror anser du att han förespråkar och efterlever?
Han älskar Gud.
Citera
2025-09-17, 22:55
Medlem
Revolteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrippsFat
Han älskar Gud.

Det är lätt för nån att påstå det, men hur kan han älska Gud om allt han gör är raka motsatsen till de läror och värderingar som Jesus förespråkade? Hur kan en person vara kristen om hans handlingar går emot allt som Jesus predikade?
Senast redigerad av Revoltera 2025-09-17 kl. 22:58.
Citera
2025-09-18, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revoltera
Kan du ge ett exempel på någon som fått 2 års fängelse för en tweet?
https://www.google.com/amp/s/www.bbc...g4n4613npo.amp
Där
Sedan :

https://nypost.com/2025/08/19/world-...ay-censorship/

30 personer i månaden blir arresterade för online posts

Så ja UK är mycket värre än usa.
Hur kan man fucking sova så djupt som du
Senast redigerad av Rogare.pontare 2025-09-18 kl. 09:22.
Citera
2025-09-18, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Dom är tagna ur kontext och väldigt vinklade.

Denna till exempel:
” Människor grips för att de hånat Charlie Kirk för att han blev mördad (enligt Texas guvernör Greg Abbotts X-konto)”

Hon är ju inte attesterad för att hon hånade utan för att hon störde ordningen. Kan inte direkta lagen hon bröt, men du fattar vad jag menar.

Jo jag fattar vad du menar men det kan ändå ses som politiskt riktat från polisens (och därmed myndigheter/regerings) sida. Ungefär som här i Sverige där Hets mot folkgrupp inte gäller hatet mot svenskar. Totalitära metoder är lika illa oavsett vilken sida som begagnar sig av dem.
Citera
2025-09-18, 12:55
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Jo jag fattar vad du menar men det kan ändå ses som politiskt riktat från polisens (och därmed myndigheter/regerings) sida. Ungefär som här i Sverige där Hets mot folkgrupp inte gäller hatet mot svenskar. Totalitära metoder är lika illa oavsett vilken sida som begagnar sig av dem.

Ja nu är det ju 1 enda person i ett land som har 350 miljoner. Det det troligtvis har varit extremt många fler som gjort liknande saker som henne. Så ärligt talat så känns detta som man försöker göra en höna av en fjäder.

Hon har inte direkt fått 4 år i fängelset, som oliktänkande (läs höger) får i England..
Citera
2025-09-18, 13:08
Medlem
DRAVKCABs avatar
Jag formligen älskar den nya inriktningen USA tar med sitt land nu.

Trump genomför exakt det han fått mandat att göra av en stabil majoritet av det Amerikanska folket.

Jag tror snarare att Trump kommer öka sin popularitet genom sin politik och eftersom det är det Amerikanska folket som valt honom så kan man ju inte kalla företeelsen auktoritär.

USA läker nu undan för undan genom att man tillåter landets immunförsvar angripa dom cancerogena elementen som tillåtits växa sig allt för stora. Åsikter och föreställningar som propagerats genom media och populärkulturen dom sista 10 åren har till stora delar aldrig haft någon demokratisk resonans i dom breda folklagren.

Det handlar inte om att begränsa folks yttrandefrihet utan att bara återställa styrkeförhållandena i debatten och kulturen där inte extremister tillåts sätta agendan och propagera sina sinnessjuka doktriner som vi sett dom senaste 10 åren.

En normalisering som vi ser nu tror jag minst 80% av befolkningen står bakom och vad som sker nu är ett resultat av en demokratisk process vi bevittnade 2024. Långt över 60 miljoner människors önskan kan aldrig beskrivas som auktoritärt det är så långt ifrån man kan komma det begreppet.
Senast redigerad av DRAVKCAB 2025-09-18 kl. 13:19.
Citera
2025-09-18, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Ja nu är det ju 1 enda person i ett land som har 350 miljoner. Det det troligtvis har varit extremt många fler som gjort liknande saker som henne. Så ärligt talat så känns detta som man försöker göra en höna av en fjäder.

Hon har inte direkt fått 4 år i fängelset, som oliktänkande (läs höger) får i England..

Håller med. Vänstern greppar efter halmstrån i sin iver att misskreditera Trump. England är på en helt annan nivå. Närmast en diktatur när det gäller yttrandefrihet.
Citera
2025-09-18, 13:59
Medlem
scraftys avatar
Talk shows måste snart vara statsgodkända som i Ryssland och Kina. Kimmel och Colbert har som väntat blivit cancelled för att staten inte godkänt vad de säger.
Citera
2025-09-18, 14:48
Medlem
Revolteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Jag tror snarare att Trump kommer öka sin popularitet genom sin politik och eftersom det är det Amerikanska folket som valt honom så kan man ju inte kalla företeelsen auktoritär.

Långt över 60 miljoner människors önskan kan aldrig beskrivas som auktoritärt det är så långt ifrån man kan komma det begreppet.

NSDAP fick över 39 miljoner röster och vann valet 1933 med 44% av rösterna.

Men eftersom det var det tyska folket som valde honom kan man inte kalla Adolf Hitler auktoritär, enligt din logik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in