Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Så både FN och Israel ljuger, men Hamas har rätt?
FN säger att det inte finns några bevis för att Hamas beslagtagit förnödenheter, vilket tydligt står i källan jag länkade. Hur svårt ska det vara att acceptera ditt lögnaktiga svin? Hitler var verkligen träffsäker i sin observation av er "debatteknik"
Citat:
Men under det jag disputerade med dem lärde jag mig så småningom deras dialektik. Till en början räknade de med motståndarens dumhet, och när detta inte längre lyckades ställde de sig själva dumma. Om inte heller detta hjälpte låtsades de missförstå, och när de ställdes mot väggen, började de tala om någonting annat eller kom med alldeles självklara saker, som de emellertid ögonblicket därefter tillämpade på helt andra områden, för att när de återigen pressades vika undan och ställa sig ovetande. När man tyckte sig ha fått grepp om en sådan filur, gled han en ur händerna som en slemmig massa för att i nästa ögonblick åter flyta ihop. Lyckades man verkligen utdela ett så förintande slag att motståndaren i vittnens närvaro såg sig tvungen att ge upp och man därmed trodde sig ha kommit ett steg framåt, så blev förvåningen nästa dag så mycket större. Juden kom nu inte ihåg det ringaste av gårdagen, och började på hela sin gamla trall som om ingenting överhuvudtaget hade förekommit. Då man indignerat ställde honom mot väggen, låtsades han bli förvånad och kunde rakt inte minnas någonting, utom förstås att han dagen förut hade bevisat riktigheten av sina påståenden. Jag stod mången gång stum av häpnad. Man visste inte vad man mest skulle beundra, deras talförhet eller deras förmåga att ljuga. Jag började så småningom hata dem.