• 1
  • 2
2025-09-16, 08:33
Medlem
Jag behöver hjälp att reda i mina tankar. Jag och min kille hade en gemensam kompis för några år sedan. Vi hade trekanter ihop flera gånger. Jag och hon var jättebra kompisar och jag kände verkligen att vi klickade. Hon och han var också bra kompisar, men jag kände att han tyckte om henne mer än som bara kompis.
Efter ett tag slutade vi med trekanterna men fortsatte vara kompisar. Hon fick barn och träffade sen en ny kille så vänskapen ebbade ut och tillslut slutade vi att ses. Dock märkte jag att dom fortsatte ha kontakt, främst via snap. Dom verkade ha en speciell relation där han hjälpte henne med problem osv. Det här gjorde mig väldigt ledsen och ångestfylld. Sen fick vi barn och dom slutade ha kontakt.

Men nu senaste tiden ser jag att dom har börjat snapa igen, och han skickar reels på insta till henne. Det här ger mig sån grov ångest. Varför fortsätter dom ha kontakt, och i hemlighet? Jag har försökt hålla kontakten med henne men hon verkar inte intresserad och är nästan undvikande.

Jag vill tillägga att min kille har varit "otrogen" via snap förut där han skrev med en tjej som skickade nakenbilder osv i flera månader. Och under ett megabråk som vi hade en gång gick han hem till vår kompis och spenderade natten där vilket jag tvingade ut honom flera år senare men han bedyrade att dom inte hade legat med varandra. Jag litar helt enkelt inte på honom.

Så vad ska jag göra? Jag vill konfrontera honom och säga att jag är obekväm med att dom har kontakt men då erkänner jag ju att jag har snokat i hans telefon (något jag aldrig gjorde innan jag kom på honom med otroheten). Hjälp.
Senast redigerad av blueskinny 2025-09-16 kl. 09:02.
Citera
2025-09-16, 08:43
Medlem
Belters avatar
Så du menar på fullt allvar att du blev ihop med honom och ni skaffade barn tillsammans? Men han är ju promiskuös och fullständigt opålitlig. Du ska inte lura dig själv och tro att din fd kompis är den enda han har varit med under erat förhållande.
Hade jag varit du så hade jag gått och testat mig och stängt ”butiken”.
Citera
2025-09-16, 08:43
Medlem
Om nu detta inte är en trolltråd....

Du har redan kommit fra mtill att du inte litar på honom och han har flertalet ggr varit otrogen. Vad är problemet egentligen? Bara att inse att han inte är ngt att ha och gå vidare i livet. Varför försöker du fortfarande göra ngt av en relation ni båda inte mår bra i?

Inse att ni inte är ett bra par och planera för separation. Så simpelt är det. Det kommer göra ont och det kommer ta tid men du kommer må bättre i längden.
Citera
2025-09-16, 09:02
Medlem
TjackOhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueskinny
Jag litar helt enkelt inte på honom.

Man ska inte vara i en relation med någon man inte litar på, så enkelt är det!
Citera
2025-09-16, 09:05
Medlem
En trolltråd. Om man har trekanter, såklart alla tre är med i leken. Att plötsligt utesluta någon slutar alltid med att man själv blir utesluten i slutändan.
Citera
2025-09-16, 09:12
Medlem
Man behåller inte en otrogen karl genom att skaffa barn med honom, fast nu är det försent.
Du blir antagligen lyckligare som ensamstående mamma, men misstänker att du istället kommer att plåga dig själv för att försöka hålla kvar honom?
Barnet mår dock bättre om den får växa upp utan drama och en dålig relation.
Citera
2025-09-16, 09:20
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Kommunikation är ju A å O.. Men det spelar nog ingen roll om du skulle ta modet att konfrontera honom. Han har ju varit otrogen mot dig förut å gick bakom ryggen i flera månader.

Å även om han skulle bedyra att det bara är så kallade "hjärnspöken" hos dig.. Skulle du då köpa hans förklaring? Jag gissar på nej för du litar inte på honom.
Citera
2025-09-16, 09:40
Medlem
RiverStyxs avatar
Alla är så negativa nu på morgonen, har ni folk inte fått ert kaffe än?

Jag tycker gott du kan förlåta din kille och vara lite förstående TS - kuken ska ha sitt.
Citera
2025-09-16, 09:54
Medlem
kalkryggars avatar
Det är simpelt.

Du litar inte på honom. En sån person har man inte något förhållande med. Man avslutar ögonaböj.

För barnets skull så avslutar man på stående fot. Om ni går och lägger er som ett par ikväll så har du slösat bort den här dagen totalt. Men då hoppas jag du agerar imorgon.

Om inte för din skull så för barnets skull.
Citera
2025-09-16, 12:47
Medlem
Klas-Vegass avatar
Skall okända människor på flashback reda ut om din kille är otrogen????????????????????
Citera
2025-09-16, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueskinny
Jag behöver hjälp att reda i mina tankar. Jag och min kille hade en gemensam kompis för några år sedan. Vi hade trekanter ihop flera gånger. Jag och hon var jättebra kompisar och jag kände verkligen att vi klickade. Hon och han var också bra kompisar, men jag kände att han tyckte om henne mer än som bara kompis.
Efter ett tag slutade vi med trekanterna men fortsatte vara kompisar. Hon fick barn och träffade sen en ny kille så vänskapen ebbade ut och tillslut slutade vi att ses. Dock märkte jag att dom fortsatte ha kontakt, främst via snap. Dom verkade ha en speciell relation där han hjälpte henne med problem osv. Det här gjorde mig väldigt ledsen och ångestfylld. Sen fick vi barn och dom slutade ha kontakt.

Men nu senaste tiden ser jag att dom har börjat snapa igen, och han skickar reels på insta till henne. Det här ger mig sån grov ångest. Varför fortsätter dom ha kontakt, och i hemlighet? Jag har försökt hålla kontakten med henne men hon verkar inte intresserad och är nästan undvikande.

Jag vill tillägga att min kille har varit "otrogen" via snap förut där han skrev med en tjej som skickade nakenbilder osv i flera månader. Och under ett megabråk som vi hade en gång gick han hem till vår kompis och spenderade natten där vilket jag tvingade ut honom flera år senare men han bedyrade att dom inte hade legat med varandra. Jag litar helt enkelt inte på honom.

Så vad ska jag göra? Jag vill konfrontera honom och säga att jag är obekväm med att dom har kontakt men då erkänner jag ju att jag har snokat i hans telefon (något jag aldrig gjorde innan jag kom på honom med otroheten). Hjälp.

Gör slut. Han respekterar inte dig. Det lär bara bli sämre. Läs på om trauma bond
Citera
2025-09-17, 13:21
Medlem
Du skaffade barn med en promeskiös snubbe. Hör och häpna, han är den han är, den du valde.

Kanske smyger han med kontakten med er gamla KK för att han är pappan till hennes barn? Eller så ligger de bara lite ibland och han vet att du inte längre vill dela honom med henne.

Det finns ingen tillit i er relation, det är inte ditt fel. Han är förmodligen otrogen (inte "bara" på Snapchat).

Synd att du valde att skaffa barn med honom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in