2025-09-17, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Hm, på en av demonstranternas skyltar står det "Alla barn är lika värda". Är det många barn i IDF? Knappast väl? Nej, denna demo var nog lika vidrig som den ser ut. Och vem blir numer förvånad över vad Pallevänstern gör, de riktar till synes in sig på både barn och ensamma politiker på väg hem från jobbet. Obehagligt är bara förnamnet. Och inte heller stärker de Palestiniernas sak utan tvärtom. De redan vänsterblivna blir entusiastiska över dessa demos medan vi övriga känner mer motvilja och obehag.

Skylten syftar kanske på att IDF skjuter många barn.
Citera
2025-09-17, 07:46
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .nattramn.
Vem sprider fake news?

Jag citerar Judiska centralrådets ordförande Aron Verständig. En skulle jag säga trovärdig källa.

Du citerar ingen. Ditt påstående kommer från att någon media frågat någon på skolan och de sa inte det du skriver. De sa så vitt den personen visste och det var enligt TT. Sedan har kanske medierna format om detta lite.

Men för all del, ge mig citatet och namnet på personen som kan intyga att inga barn har sett demonstrationen.

Men det kan du inte, men jag kan ge citat på trovärdig person som säger att barn såg demonstrationen och att det var just vid tidpunkt då många barn lämnar lokalen. Så vem sprider fake news?

Men jag fattar att du vill att det ska vara på ett visst sätt.

Ingenstans säger din försåtliga ”källa” att några barn såg demonstranter.
Citera
2025-09-17, 08:02
Medlem
.nattramn.s avatar
Evenemanget började klockan 19.00, manifestationen inleddes vid 17.30.

Aktiviteter för barn slutar vid 17.30, då sker en stor utströmning därifrån. Vid kvart i sex fick jag upprörda samtal från föräldrar. Varför inte samlas senare, vid 18 eller 18.30? säger Verständig.
..
Aron Verständig säger att han inte talat med några barn på skolan men att han haft samtal med föräldrar som säger att deras barn såg manifestationen och blev rädda.
https://alkompis.se/sv/aron-verstand...for-idf-soldat

Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Svårt med koppling eller läsförståelse? Kvart i 6 började upprörda föräldrar höra av sig, föräldrarna menade på att deras barn blev rädda. Tydligen föregår det aktiviteter för barn i lokalen som slutar 17.30. Detta är ju inte skolan, jag gissar på att detta är fritids eftersom fritids finns där men det kan ju vara andra aktiviteter också. Föräldrar kan inte hämta sina barn fören de slutat jobbet därför finns det aktiviteter för barn i koppling till skolan. Så ser det ut i vad jag gissar alla skolor. Vi som har barn vet detta. Skolan har ansvar för barnen även efter skolan slutat. Vi har liksom lagar i Sverige om detta. Samhället bygger på att föräldrar arbetar så föräldrarnas ansvar för barnen vilar på skola och fritids under föräldrarnas arbetstimmar.

Vet ni inte detta? Har man inte barn kanske man inte vet hur det fungerar men ändå, lite vett har man väl?

Nu förtiden inkluderar ju även skolan förskoleklass. Det betyder 6 åringar. 6 åringar är inte gamla nog att gå hem till ett tomt hus. Fram till att barn är 10 ska det finnas aktiviteter i anslutning till skolan efter skolan slutat. Jag tror att man kan få det till att barnen är 13 om det är barn med speciella behov. Men jag är ingen uppslagsbok om detta, men jag har barn.

Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Men du litar inte på personalen som var kvar på skolan och sa att inga barn fanns på verksamheten när demonstrationen drog igång?

Vid den tiden är inte skolpersonalen kvar, om inte de också jobbar på fritids eller andra aktiviteter för barn. det är ingen som snackar om skolan, ingen tror att skoldagen fortfarande höll på. Man pratar om andra aktiviteter för barn. Hur svårt kan det vara att fatta.
Citera
2025-09-17, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare

Det står ju faktiskt så här i artikeln:
"Aktiviteter för barn slutar vid 17.30, då sker en stor utströmning därifrån. Vid kvart i sex fick jag upprörda samtal från föräldrar. Varför inte samlas senare, vid 18 eller 18.30? säger Verständig."

Citera
2025-09-17, 08:06
Medlem
Citat:
Evenemanget började klockan 19.00, manifestationen inleddes vid 17.30.

Aktiviteter för barn slutar vid 17.30, då sker en stor utströmning därifrån. Vid kvart i sex fick jag upprörda samtal från föräldrar. Varför inte samlas senare, vid 18 eller 18.30? säger Verständig.
..
Aron Verständig säger att han inte talat med några barn på skolan men att han haft samtal med föräldrar som säger att deras barn såg manifestationen och blev rädda.

Svårt med koppling eller läsförståelse? Kvart i 6 började upprörda föräldrar höra av sig, föräldrarna menade på att deras barn blev rädda. Tydligen föregår det aktiviteter för barn i lokalen som slutar 17.30. Detta är ju inte skolan, jag gissar på att detta är fritids eftersom fritids finns där men det kan ju vara andra aktiviteter också. Föräldrar kan inte hämta sina barn fören de slutat jobbet därför finns det aktiviteter för barn i koppling till skolan. Så ser det ut i vad jag gissar alla skolor. Vi som har barn vet detta. Skolan har ansvar för barnen även efter skolan slutat. Vi har liksom lagar i Sverige om detta. Samhället bygger på att föräldrar arbetar så föräldrarnas ansvar för barnen vilar på skola och fritids under föräldrarnas arbetstimmar.

Vet ni inte detta? Har man inte barn kanske man inte vet hur det fungerar men ändå, lite vett har man väl?

Nu förtiden inkluderar ju även skolan förskoleklass. Det betyder 6 åringar. 6 åringar är inte gamla nog att gå hem till ett tomt hus. Fram till att barn är 10 ska det finnas aktiviteter i anslutning till skolan efter skolan slutat. Jag tror att man kan få det till att barnen är 13 om det är barn med speciella behov. Men jag är ingen uppslagsbok om detta, men jag har barn.

Vid den tiden är inte skolpersonalen kvar, om inte de också jobbar på fritids eller andra aktiviteter för barn. det är ingen som snackar om skolan, ingen tror att skoldagen fortfarande höll på. Man pratar om andra aktiviteter för barn. Hur svårt kan det vara att fatta.
Det är skolan som håller i fritidsgården och dom bekräftade just att inga barn fanns på plats. De barn som sågs till var dom som gick med föräldrarna utanför på själva gatan och hade inte varit in i byggnaden under tillfället.

Har du någon säker källa som visar på att det verkligen fanns barn i byggnaden?
Citera
2025-09-17, 08:08
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Det är skolan som håller i fritidsgården och dom bekräftade just att inga barn fanns på plats. De barn som sågs till var dom som gick med föräldrarna utanför på själva gatan och hade inte varit in i byggnaden under tillfället.

Har du någon säker källa som visar på att det verkligen fanns barn i byggnaden?
Fint, har du källa på dit påstående? Annars är det ju bara tomt svammel från dig.

Men om du har källa , dela med dig. Desto mer vi vet desto bättre.

Min källa har jag redan presenterat. Den säger att aktiviteterna slutar vid 17.30 och att föräldrar som hämtat sina barn hört av sig och sagt att deras barn sett och blivit rädda.
Citera
2025-09-17, 08:09
Medlem
Citat:
Fint, har du källa på dit påstående? Annars är det ju bara tomt svammel från dig.

Men om du har källa , dela med dig. Desto mer vi vet desto bättre.
Då står ord mot ord och vi alla ska backa och invänta svar till vad som verkligen har skett utan att sprida en massa hat, eller hur?
Samtidigt har du yttrande från demonstranterna som säger något annat, att inga barn syntes till när aktionen drog igång.
Citera
2025-09-17, 08:11
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Då står ord mot ord och vi alla ska backa och invänta svar till vad som verkligen har skett utan att sprida en massa hat, eller hur?
Du har en källa eller. Annars är det ju inte ord mot ord. Utan ord mot din önskan om hur verkligheten ser ut.

Så vem sprider hat?
Citera
2025-09-17, 08:12
Medlem
Citat:
Du har en källa eller. Annars är det ju inte ord mot ord. Utan ord mot din önskan om hur verkligheten ser ut.

Så vem sprider hat?
Källan kan hänvisas till exakt samma artikel som du postade nyss. Är du läskunnig?
Citera
2025-09-17, 08:24
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Källan kan hänvisas till exakt samma artikel som du postade nyss. Är du läskunnig?
Låt mig gissa det är detta citat du menar:
Men det är en bild som starkt tillbakavisas av Judisk antisionistisk allians, arrangörerna bakom manifestationen.

Det är falskt. Det var inte ett barn så långt ögat kunde se, det där är rena anklagelser.
Men vad du skrev var det här.
Citat:
Men du litar inte på personalen som var kvar på skolan och sa att inga barn fanns på verksamheten när demonstrationen drog igång?

Du ser inte skillnad mellan personal på skolan och Judisk antisionistisk allians dvs de som demonstrerade?

De som demonstrerade säger att det inte fanns barn. Det är alltså inte skolpersonalen som sagt detta, i alla fall inte i denna artikel.

Men du har alltså ingen källa på det du skriver?

Tydligen finns det aktiviteter där som slutar 17.30 så många barn lämnar lokalen då. Föräldrar har ringt och varit upprörda då demonstrationen skrämt deras barn. Vem vet om föräldrarna talar sanning eller inte men att Judiska centralrådets ordförande Aron Vårstädning skulle ljuga om att föräldrar ringt eller att det finns aktiviteter där som slutar 17.30 tror jag inte på. Han skulle ha för mycket att att förlora på att ljuga om en sådan sak och lögnen skulle då också varit lätt motbevisad.
Citera
2025-09-17, 08:28
Medlem
Citat:
Låt mig gissa det är detta citat du menar:
Men det är en bild som starkt tillbakavisas av Judisk antisionistisk allians, arrangörerna bakom manifestationen.

Det är falskt. Det var inte ett barn så långt ögat kunde se, det där är rena anklagelser.
Men vad du skrev var det här.

Du ser inte skillnad mellan personal på skolan och Judisk antisionistisk allians dvs de som demonstrerade?

De som demonstrerade säger att det inte fanns barn. Det är alltså inte skolpersonalen som sagt detta, i alla fall inte i denna artikel.

Men du har alltså ingen källa på det du skriver?

Tydligen finns det aktiviteter där som slutar 17.30 så många barn lämnar lokalen då. Föräldrar har ringt och varit upprörda då demonstrationen skrämt deras barn. Vem vet om föräldrarna talar sanning eller inte men att Judiska centralrådets ordförande Aron Vårstädning skulle ljuga om att föräldrar ringt eller att det finns aktiviteter där som slutar 17.30 tror jag inte på. Han skulle ha för mycket att ljuga om en sådan sak och lögnen skulle då också varit lätt motbevisad.
Aron jobbar inte på skolan utan han jobbar hos den Judiska församlingen som finns i samma byggnad.
Skolan har uttryckligen sagt att inga barn fanns kvar på skolan vid tillfället.
Citera
2025-09-17, 08:30
Medlem
Det var alltså en medlem i Israeliska militären som var där på kvällen för att föreläsa. Ett par pensionärer dök upp för att demonstrera utanför.

När svenskar utsätts för saker så skiter regeringen i det. När den judiska lobbyn drar i kopplet så agerar regeringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in