Evenemanget började klockan 19.00, manifestationen inleddes vid 17.30.
– Aktiviteter för barn slutar vid 17.30, då sker en stor utströmning därifrån. Vid kvart i sex fick jag upprörda samtal från föräldrar. Varför inte samlas senare, vid 18 eller 18.30? säger Verständig.
..
Aron Verständig säger att han inte talat med några barn på skolan men att han haft samtal med föräldrar som säger att deras barn såg manifestationen och blev rädda.
https://alkompis.se/sv/aron-verstand...for-idf-soldat
	Citat:

Ursprungligen postat av 
Gammalhiphopare

Ingenstans säger din försåtliga ”källa” att några barn såg demonstranter.

Svårt med koppling eller läsförståelse? Kvart i 6 började upprörda föräldrar höra av sig, föräldrarna menade på att deras barn blev rädda. Tydligen föregår det aktiviteter för barn i lokalen som slutar 17.30. Detta är ju inte skolan, jag gissar på att detta är fritids eftersom fritids finns där men det kan ju vara andra aktiviteter också. Föräldrar kan inte hämta sina barn fören de slutat jobbet därför finns det aktiviteter för barn i koppling till skolan. Så ser det ut i vad jag gissar alla skolor. Vi som har barn vet detta. Skolan har ansvar för barnen även efter skolan slutat. Vi har liksom lagar i Sverige om detta. Samhället bygger på att föräldrar arbetar så föräldrarnas ansvar för barnen vilar på skola och fritids under föräldrarnas arbetstimmar.
Vet ni inte detta? Har man inte barn kanske man inte vet hur det fungerar men ändå, lite vett har man väl? 
Nu förtiden inkluderar ju även skolan förskoleklass. Det betyder 6 åringar. 6 åringar är inte gamla nog att gå hem till ett tomt hus. Fram till att barn är 10 ska det finnas aktiviteter i anslutning till skolan efter skolan slutat. Jag tror att man kan få det till att barnen är 13 om det är barn med speciella behov. Men jag är ingen uppslagsbok om detta, men jag har barn.  
	Citat:

Ursprungligen postat av 
Xacoon

Men du litar inte på personalen som var kvar på skolan och sa att inga barn fanns på verksamheten när demonstrationen drog igång?

Vid den tiden är inte skolpersonalen kvar, om inte de också jobbar på fritids eller andra aktiviteter för barn. det är ingen som snackar om skolan, ingen tror att skoldagen fortfarande höll på. Man pratar om andra aktiviteter för barn. Hur svårt kan det vara att fatta.