2025-09-16, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .nattramn.
Men alvarligt.

Kritiken är inte om det var barn där eller inte.
Jo annars vet jag inte vad du gråter om hela tiden

Citat:
Kritiken är att det var under en tid då föräldrar normalt hämtar sina barn.
Vilket inte spelar någon roll eftersom det finns inget som tyder på att det fanns barn där, skolan sa att de inte såg någon manifestation och det är skolan som driver fritids, så ser det ut i Sverige

Citat:
Men faktum är man valde att ställa sig utanför en skola under tiden då fritids har öppet och föräldrar kan och brukar hämta sina barn.

Du klistrar saker på mig som jag inte sagt, du skriver om mina inlägg så att du citerar saker jag inte skrivit.

Man ska få demosterra var som, om vad som. Men man väljer sammanhanget. Nu valde man utanför en skola under hämtningstid. Sedan är det upp till oss att tycka vad vi vill. Jag kritiserar inte demonstrationen, eller platsen. Jag kritiserar tidpunkten. Om det skadade någon eller inte, om det spelar roll eller inte, har jag inte gått in på.
Gråt du vidare om tiden när du inte ens vet om det fanns barn där, jag kommer inte bry mig om barn ser en manifestation för fred
Citera
2025-09-16, 15:45
Citat:
Ursprungligen postat av Placeholder
Fast de här demonstrationerna är ju inte demonstrationer, det är ett sätt att hota folk. De som har sett en propalestinsk demonstration förstår direkt att det går ut på att vara hotful och tvinga bort folk.

Man hotar alltså en misstänkt krigsförbrytare menar du?
Citera
2025-09-16, 15:47
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fitizen
Gråt du vidare om tiden när du inte ens vet om det fanns barn där, jag kommer inte bry mig om barn ser en manifestation för fred
Men vad mysig du är.

En demonstration för fred. Ja men då är det ju inga problem, men jo, det var ju inte en demonstration för fred. Så varför hittar du på det?

Alltså alvarligt, när man börjar skriva om verkligheten som du nu gör blir det tydligt att du inte har något att kom med.

Enligt de själva var detta en protest mot ett IDF-föredrag. På foton där ifrån kan vi se plakat med texterna alla barn har samma värde och IDF soldater= krigsbrott. Jag kan inte se ordet fred någonstans. Annars tänker man ju att på en fredsdemonstration skulle ordet fred förekomma....
Citera
2025-09-16, 15:59
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:
Fast de här demonstrationerna är ju inte demonstrationer, det är ett sätt att hota folk. De som har sett en propalestinsk demonstration förstår direkt att det går ut på att vara hotful och tvinga bort folk.

Nej jag har inte sett det. Vad snackar du om egentligen?

I verkligheten ser det mer ut såhär.
https://www.reddit.com/r/therewasana...o_be_a_victim/

Ingen ens bryr sig om judinnan som försöker provocera något..
Senast redigerad av MrDonuts 2025-09-16 kl. 16:10.
Citera
2025-09-16, 16:00
Medlem
Baimeis avatar
Varför har man överhuvudtaget en "judisk" skola?
Citera
2025-09-16, 16:03
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Den som har sett en demonstration av JUDAR som demonstrerar mot andra JUDAR förstår direkt att den inte riktigt fungerar på samma sätt som en demonstration där ARABER hetsar mot JUDAR.
Citera
2025-09-16, 16:04
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baimei
Varför har man överhuvudtaget en "judisk" skola?

Ja, i Sverige. Varför ska icke-svenska folk ha egna skolor i Sverige, men inte svenskar.

Varför kan det inte finnas skolor för enbart svenskar i Sverige?
Citera
2025-09-16, 16:07
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ja, i Sverige. Varför ska icke-svenska folk ha egna skolor i Sverige, men inte svenskar.

Varför kan det inte finnas skolor för enbart svenskar i Sverige?
I det här fallet handlar det om svenskar som råkar vara judar och därför vill gå i skola med andra judar. Precis som vissa kristna svenskar vill gå i kristna skolor med andra kristna. Eller muslimska svenskar vill gå i skola med andra muslimer.

Men visst, gärna för mig att förbjuda religiösa skolor. Om det gäller alla skolor.
Citera
2025-09-16, 16:11
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
I det här fallet handlar det om svenskar som råkar vara judar och därför vill gå i skola med andra judar. Precis som vissa kristna svenskar vill gå i kristna skolor med andra kristna. Eller muslimska svenskar vill gå i skola med andra muslimer.

Men visst, gärna för mig att förbjuda religiösa skolor. Om det gäller alla skolor.

Men det finns väl svenska barn som vill gå i samma skola med andra svenska barn precis som de icke-svenska judarna vill gå i skolor med judar.
Citera
2025-09-16, 16:15
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Men det finns väl svenska barn som vill gå i samma skola med andra svenska barn precis som de icke-svenska judarna vill gå i skolor med judar.
Det var alltså svenska judar som vi avhandlar här. Ingen aning om vad för icke-svenska judar du pratar om.
Citera
2025-09-16, 16:15
Medlem
Citat:
Vi snackar alltså om Hillerskolan.
Hillelskolans fritidshem erbjuder plats för elever från och med förskoleklassen till årskurs 3. Fritids är integrerat med skolan och tar vid direkt efter skoldagens slut.
https://hillel.nu/fritids/

Så du menar att just denna dag hade skolan ingen fritidsverksamhet?

Det är precis det skolan bekräftar.
Citera
2025-09-16, 16:16
Medlem
Citat:
Men alvarligt.

Kritiken är inte om det var barn där eller inte.

Kritiken är att det var under en tid då föräldrar normalt hämtar sina barn.

17.30 är en normal tid att hämta sina barn vid skolan. Så ser det ut i Sverige, därför har skolan fritids.

Sedan om det var barn där eller inte, om dessa barn tog det illa eller inte är det ingen som sagt.

Men faktum är man valde att ställa sig utanför en skola under tiden då fritids har öppet och föräldrar kan och brukar hämta sina barn.

Du klistrar saker på mig som jag inte sagt, du skriver om mina inlägg så att du citerar saker jag inte skrivit.

Man ska få demosterra var som, om vad som. Men man väljer sammanhanget. Nu valde man utanför en skola under hämtningstid. Sedan är det upp till oss att tycka vad vi vill. Jag kritiserar inte demonstrationen, eller platsen. Jag kritiserar tidpunkten. Om det skadade någon eller inte, om det spelar roll eller inte, har jag inte gått in på.

Knattarna slitar väl sällan senare än 15 tiden?

De demonstrerade väl mot en krigsförbrytare som höll ett seminarium i näreheten av skolan. Skolan hade inget med demonstrationen att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in