• 5
  • 6
2025-09-17, 13:31
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkonkungen
Vad gör du, förrutom att grina på Fb, efter att AI tagit dig i tvåan? Är en nöjd liten incel eller en man med vapen i handen?

When they kick at your front door
How you gonna come?
With your hands on your head
Or on the trigger of your gun

Det blir ju inte det minsta svårt för AI att ersätta dig i alla fall. Sådant där dravel kan vilken AI som helst spotta ur sig.
Citera
2025-09-17, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det blir ju inte det minsta svårt för AI att ersätta dig i alla fall. Sådant där dravel kan vilken AI som helst spotta ur sig.
Tror att det är betydligt lättare för AI att ersätta en liten blekfet cunt bakom skärmen än en man som mig med praktiska gåvor och som dessutom är intellektuellt överlägsen dig. Jag har hus och gård, akademisk examen från ett riktigt Universitet, lagliga vapen, hundar och familj.
Vad har du? En incel etta och postorderexamen från södertörn? Smala armar och smala ben. Är en bitter hanrej. Sätter ditt hopp till AI så att du slipper släpa dig till det gråa kontoret på det medelstora företaget där du gör, just ingenting.
Somna om lilla bubben och dröm om bättre tider. Vi kan nog få in dig på något boende.
Citera
2025-09-17, 13:58
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Tror att det är betydligt lättare för AI att ersätta en liten blekfet cunt bakom skärmen än en man som mig med praktiska gåvor och som dessutom är intellektuellt överlägsen dig. Jag har hus och gård, akademisk examen från ett riktigt Universitet, lagliga vapen, hundar och familj.
Vad har du? En incel etta och postorderexamen från södertörn? Smala armar och smala ben. Är en bitter hanrej. Sätter ditt hopp till AI så att du slipper släpa dig till det gråa kontoret på det medelstora företaget där du gör, just ingenting.
Somna om lilla bubben och dröm om bättre tider. Vi kan nog få in dig på något boende.

Wow du har hus, så imponerad jag blir!
Varför behöver du bidrag då?
Citera
2025-09-17, 14:02
Medlem
Citat:
Wow du har hus, så imponerad jag blir!
Varför behöver du bidrag då?
Varför tror du jag behöver det? Kom igen när du självbefläckat dig. Lilleman med komplex.
Citera
2025-09-17, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
De där är ju konservativt / höger perspektiv. Att de som inte är produktiva ska dö helt enkelt. Mormor kan dö, fuck her liksom.
Nej, inte konservativ, utan liberal. Liberalism är det som säger att staten inte ska lägga sig i. Och att du har ansvar för ditt eget liv.

Sedan är det din sak att ta av dina inkomster och hjälpa de som behöver. Vägrar du göra det?
Om du inte vägrar så är ju saken löst.

Citat:
Men jag skulle gissa att en majoritet av mänskligheten bryr sig om mormor, om bebisar och barn
Ja, och då tar dom frivilligt av sina inkomster och delar med sig till behövande.

För inte är det väl så att du vägrar dela med dig och bara funderar på att snika till dig av värdet av andras arbete?

Citat:
dvs staten tar över ägande och kontroll av AI bolag och fabriker, för att gynna mänskligheten inte de giriga ondskefulla empatilösa kapitalisterna / miljardärerna.
Hur mycket värde har staten skapat i Nordkorea då? Det är den som tar ansvar för allt där.
Levnadsstandarden har inte ökat på 65 år.
Och det är undernäring och svält som gäller.

Samtidigt har levnadsstandarden i det liberala Sydkorea ökat med 2600%. Där det mer varit så att individerna fått ta ansvar för sig själva. Och kapitalisterna fått fortsätta att investera i tillväxt.

Nog är man väl en dålig människa om man är så girig att man vill utsätta barn och barnbarn för den Nordkoreanska politiken, bara för att nu kunna snika till sig av andras besparingar. Dvs rösta för skatter och bidrag.
Citera
2025-09-17, 14:06
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Varför tror du jag behöver det? Kom igen när du självbefläckat dig. Lilleman med komplex.

Hela din tråd handlar ju om att det är så synd om dig för att kapitalägarna inte ger dig mer pengar.
Citera
2025-09-17, 15:04
Medlem
Citat:
Vad skall kapitalägarna göra när arbetarna tar kontroll över produktionen?
Vad är storbolagen värda utan arbetare?
Fördelningen av värdeskapande mellan kapital och arbete har blivit helt sned.
Dom flesta på FB är förvisso extremhöger och vill mena att extrem kapitalackumulering skulle vara gott för samhället men jag menar att dom är betalda röster. Jag menar, vilken runkande incel tycker på riktigt att det är bra att Musk eller Trump blir allt rikare? På riktigt.
Hur många arbetstillfällen ger företag som Microsoft och Google i Sverige.
Det finns undantag med (små) lyckade arbetatledda, men det brukar sällan gå bra då det inte är entreprenörer/kapitalägare som leder, så det brukar bli självrensande
Jämför t ex Konsum som går mycket sämre än ICA
och offentliga sektorn är oftast bedrövligt ledd...

MEN ofta blir det bäst om även arbetarna får säga sina ideer och önskemål, men att företagsledningen bestämmer i alla fall de övergripande sakerna.
Senast redigerad av Lunkan531 2025-09-17 kl. 15:08.
Citera
2025-09-17, 15:37
Medlem
Citat:
Rolig liten Pa.Gambian som kom hit genom att knulla en åldring och nu tycker att han äger landet.
Nej du, du äger precis så mycket som vi tillåter dig att äga. Än så länge.

😂

Så ni har tillåtigt mig att äga det jag äger i sverige?

Annars så är det så att jag köpt av min far 230 (hektar skogsmark dock sålt av det) som varit i våran släkt sedan 1400 talet. Du vet då din släkt var peasants.

Har ni tillåtigt min far att äga våran anrika gård som jag växt upp i! Den har också varit i vår familjs ägo sedan 1600 talet.
Vi äger bla idag 650 hektar skogsmark och kommer för alltid att finnas i de svenska register/historier om denna gård.
Hur har du och din familj lämnat avtryck i den svenska historien?😄

Jag ensam har betalat mer skatt och bidragit mer än vad du och din familj någonsin gjort och kommer att göra!
Citera
2025-09-18, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
😂

Så ni har tillåtigt mig att äga det jag äger i sverige?

Annars så är det så att jag köpt av min far 230 (hektar skogsmark dock sålt av det) som varit i våran släkt sedan 1400 talet. Du vet då din släkt var peasants.

Har ni tillåtigt min far att äga våran anrika gård som jag växt upp i! Den har också varit i vår familjs ägo sedan 1600 talet.
Vi äger bla idag 650 hektar skogsmark och kommer för alltid att finnas i de svenska register/historier om denna gård.
Hur har du och din familj lämnat avtryck i den svenska historien?😄

Jag ensam har betalat mer skatt och bidragit mer än vad du och din familj någonsin gjort och kommer att göra!
Så kul att en afrikan äger mark i Sverige. Tror inte det. Min familj med adliga anor äger förmodligen mer skog än din hustrus buske.
Citera
2025-09-18, 18:09
Medlem
Citat:
Så kul att en afrikan äger mark i Sverige. Tror inte det. Min familj med adliga anor äger förmodligen mer skog än din hustrus buske.

Fanns det Afrikaner som ägde gods i sverige på 16 hundratalet?

Fan vad du fattar trögt! Är du efterbliven och inte kan läsa?

Så du äger mer än 650 hektar?😂
Citera
Igår, 02:37
Medlem
Citat:
Varför skulle kapitalägarna som äger AI och robotar dela med sig till människor som inte skapar något värde?

För att ingen kommer köpa deras skit annars. Ska 2 personer på planeten sitta där ensamna med sina robotar och resten av världen dö ut tänker du?
Citera
Igår, 06:27
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
För att ingen kommer köpa deras skit annars. Ska 2 personer på planeten sitta där ensamna med sina robotar och resten av världen dö ut tänker du?

Det blir aldrig lönsamt för dem att betala löner för att deras anställda ska ha råd att köpa deras produkter. Det handlar heller inte om att 2 personer ska sitta med sina robotar, vi är många som äger dessa AI-företag genom aktieinnehav.

Jag har även citerat vad professor Yuval Harari skissar upp för framtid om detta i tidigare inlägg. Han ser heller inget behov av mänskliga konsumenter i denna nya ekonomi.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in