2025-09-17, 11:34
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nollpunktnoll
Nej, alla dejtingappar går inte bara på utseende. Det finns sidor där man fyller i en presentation, man berättar lite om sig själv och sina värderingar. Det är bra tycker jag! För världen är ju full av snygga idioter 🙂

Vilka sidor är det då ? Jag ser inte direkt så bra ut så har aldrig vågat prova nätdejta pga kraven tjejer ställen på männen idag..
Citera
2025-09-17, 11:40
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Vilka sidor är det då ? Jag ser inte direkt så bra ut så har aldrig vågat prova nätdejta pga kraven tjejer ställen på männen idag..
Behöver inte se så bra ut. Viktigare med bra och intressanta bilder. Som man är det bara att visa att du står högre i rang genom status så kommer hon rätta sig efter det. Men visst kanske du bör vara i alla fall 7/10.

Svenska tjejer är riktiga köpekvinnor. Man förstår att de blir kallade både det ena och det andra av andra kulturer.
Citera
2025-09-17, 12:17
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:

Sök och du skall finna.
Citera
2025-09-17, 12:18
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Behöver inte se så bra ut. Viktigare med bra och intressanta bilder. Som man är det bara att visa att du står högre i rang genom status så kommer hon rätta sig efter det. Men visst kanske du bör vara i alla fall 7/10.

Svenska tjejer är riktiga köpekvinnor. Man förstår att de blir kallade både det ena och det andra av andra kulturer.

Men alltså... varför dejta sådana tjejer? En sån kvinna kan du väl inte älska och leva med, eller? Du måste väl också förstå att alla är olika..?
Citera
2025-09-17, 12:21
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Men alltså... varför dejta sådana tjejer? En sån kvinna kan du väl inte älska och leva med, eller? Du måste väl också förstå att alla är olika..?
Jag dejtar inte dem, men observerar mina kompisar som gör det. Och där är förhållandena mer eller mindre rena affärstransaktioner, ibland barock skillnad i utseende och är alltså killar som är klart under snittet.
Citera
2025-09-17, 12:40
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Jag dejtar inte dem, men observerar mina kompisar som gör det. Och där är förhållandena mer eller mindre rena affärstransaktioner, ibland barock skillnad i utseende och är alltså killar som är klart under snittet.

Låter vidrigt.
Citera
2025-09-17, 21:03
Medlem
LinaLaReinas avatar
Citat:
Blev lite provocerad när jag lyssnade på P3 i morse, och hörde en bög sitta och beklaga sig över tjejer som hör av sig först efter en dejt - så ska man inte göra tydligen.

(Senare förstod jag att det var en kvinna vid namn Julia Frändfors som pratade, och enligt utsago är hon en äkta kvinna eftersom hon fått mens en gång i tiden - men jag vidhåller ändå att hon är bög då hon låter som en bög, fnittrar som en bög och har exakt samma jobbiga fnitter- och flamsmentalitet som en bög. Dock kan jag ge henne att hon är bitchig och elak på ett sätt som inte ens bögar brukar vara, så tekniskt sett är hon väl kvinna.)

Jag tänker på min senaste dejt där killen ghostade mig, vilket aldrig hänt mig förut men jag tänkte: "Jaja, han var väl inte intresserad helt enkelt." Inte mer med det.

Enligt bög-Julia gjorde jag fel som hörde av mig först efter dejten, och meddelade att jag var nöjd med det hela och gärna ville ses igen. Bög-Julia menar att "vi har levt i ett jägar- och samlarsamhälle", och därför ska tjejen absolut inte höra av sig först utan det gör killen.

Jag har inte haft en tanke om att jag ska bete mig på ett speciellt sätt enbart pga att jag är tjej. När jag dejtar någon ser jag oss som jämnbördiga: vi är två vuxna människor som ses med samtycke, och som en människa - inte kvinna - som har haft en bra dejt med en supertrevlig kille: varför inte säga det?

Jag är väldigt omtänksam av mig. Vissa killar har dåligt självförtroende, och jag skulle aldrig låta någon sväva i ovisshet gällande sin förmåga el dyl.

Dessutom har jag märkt att killar nu för tiden är lite nojjiga... man kan få frågan rakt ut: "Vill du ha sex med mig?" vilket signalerar att killen vill ha ett muntligt samtycke. Man kan förstå att killar är nojjiga för att bli falskt anklagade för övergrepp... att då, som tjej, ha sex med en kille och sedan inte skriva ett sms - det tycker jag kan uppfattas som lite hotfullt.

Jag är en schysst människa! Om killen får ett sms 10 minuter efter en dejt, där jag skriver: "Tack för en trevlig kväll! Jag träffar dig gärna igen om du vill." osv... då har han ju svart på vitt att mitt samtycke finns där, vilket innebär att han slipper oroa sig över två saker:

1. Sin egen prestation/ duglighet.

2. Att jag ska anklaga honom för något som har med bristande samtycke att göra - jag har aldrig någonsin anklagat en kille för sexuella övergrepp, men uppenbarligen finns det sådana kvinnor och det är förståeligt att killar måste vara försiktiga:

https://www.expressen.se/nyheter/sve...-for-valdtakt/

Kan också tillägga att jag inte skulle vilja dejta en vek pussy som inte kan hantera att få ett sms med beröm och hyllningar!! Jag menar... om du har ett PROBLEM med att jag gillar dig och tycker att vi hade bra sex, då är du inte en person jag vill fortsätta träffa i vilket fall.

Om någon är attraherad av mig så ska det väl bero på att jag är en fin människa + underbar & sexig - inte att jag gör mig själv oanträffbar och spelar ett psykologiskt spel med killen efter första dejten..?

Vad tycker ni killar om detta? Har jag rätt i att en riktig man kan hantera ett sms eller två, eller finns det någon som håller med Bög-Julia om att kvinnan ska spela svår och oåtkomlig?

Kan tillägga att jag alltid kör med raka rör, och att låta saker hänga i luften och vara osagda ger mig endast ont i magen. Står inte ut med det!

Och gällande killen som ghostade: han var uppenbarligen inte intresserad av att träffas igen. Tråkigt, men varför skulle han ändra sig om jag inte hört av mig efteråt..? Och varför skulle jag isf velat få en sån vekling på kroken? Vill man inte så vill man inte. Det är inget jag klandrar honom - eller mig själv - för, utan det är en naturlig del av dejtinglivet.

Nej det är inte fel alls, det tyder bara på att man haft det bra på dejten, vet vad man vill och går efter det.
Hon låter som en man den där Julia och verkar, o jag som inte gillar dissa folk men hon låter sjukt jobbig och osympatisk.

Jag brukar alltid höra av mig snabbt, men de killar jag dejtat brukar ofta vara snabbare åtminstone dem där man har klickat.
Tycker själv det är sexigt med människor som vet vad de vill och går efter det.
Senast redigerad av LinaLaReina 2025-09-17 kl. 21:18.
Citera
2025-09-18, 00:55
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:
Nej, alla dejtingappar går inte bara på utseende. Det finns sidor där man fyller i en presentation, man berättar lite om sig själv och sina värderingar. Det är bra tycker jag! För världen är ju full av snygga idioter 🙂
Jättefin kommentar.

Nästan så att man gör en tavla.
Citera
2025-09-18, 11:03
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Sök och du skall finna.

Ok då lägger jag inte mer tid på dig om du inte kan bemöda dig att svara suck.
Citera
2025-09-18, 14:55
Bannlyst
Självklart inte. Kvinnor är inte män. Det har alltid vari män som har tagit på sig den rollen. Varför skulle helt plötsligt kvinnor göra det?aldrig har kvinnor gjort det förr. Män som TS är baraförvånad över frågan för att han inte klarar det själv. Tror man sedan att alla tjejer är klängiga borderlinetjejer blir perspektivet bara helt fel… väx upp, det har alltid varit mannens roll och ska fortsätta att förbli.
Senast redigerad av MuscularTension 2025-09-18 kl. 15:06.
Citera
2025-09-18, 15:16
Medlem
Citat:

De allra flesta datingappar har väl att man skriver en presentation om sig själv och vad man söker. På hinge fyller man i vad för typ av relation man söker - långvarig, kortvarig etc. Sen vet jag att det fanns en app som heter Relate där man kunde fylla i sina värderingar och se hur man matchade på den fronten. Så den appen kanske skulle va intressant för dig?
Citera
2025-09-20, 14:24
Bannlyst
Låt män var män och kvinnor vara kvinnor. Gör som ni själva vill men vilken urkvinna vill dejta en superfeminin man som inte ens vet vad han vill? Låt inte kvinnan göra ditt jobb. Vilket trams.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in