2025-09-14, 21:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Vilket djävla trams

Du är emot yttrandefrihet, rätt och slätt. Sluta grina när amerikanska dumskallar som runkar till Trumpo blir av med jobbet för att deras arbetsgivare inte vill förknippas med deras åsikter.

Nej, idiot.
Citera
2025-09-14, 21:07
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Vilket djävla trams

Du är emot yttrandefrihet, rätt och slätt. Sluta grina när amerikanska dumskallar som runkar till Trumpo blir av med jobbet för att deras arbetsgivare inte vill förknippas med deras åsikter.
Jag tror inte det har hänt, förutsatt att de inte runkat under arbetstid. Men att arbetsplatser har regler för exempelvis kläder, gör det okej att sparka någon som envisas med att bära MAGA-keps.
På samma sätt kan man inte tvinga arbetsgivare att behålla psyksjuka medarbetare som hyllar mord och våld. Särskilt inte om de är läkare, lärare, sjuksköterskor eller, för den delen, kundtjänst arbetare. De passar nog bättre som soptömmare och gatsopare.

Du får helt enkelt leva med att det fascistsamhälle där arbetsgivare tvingas behålla icke önskvärda aldrig kommer infinna sig.
Citera
2025-09-14, 21:08
Medlem
Citat:
Jaha, så det var bara ett problem för dig när folk från ditt läger fick sparken för sina uttalanden? Nu är det inte ett problem öht, för nu får "vänstern" smaka på sin egen medicin, och då är det plötsligt jättebra att folk får sparken för sina uttalanden?

Yttrandefrihetens försvarare, vilka djävla hycklare
Jag tycker inte någon ska få sparken för sina politiska åsikter. Vänster folk som vill ha högre skatt eller mer invandring ska inte få sparken mer än höger folk som säger att de vill ha lägre skatt eller mindre invandring.

Däremot när någon går full retard och gapar och skriker och hyllar politiska mord och säger att man bör döda resten av hans familj och folk som tycker som honom bör sparkas av säkerhetsskäl, särskilt i ett land som USA där var och varannan har vapen. Skulle du vilja jobba på en arbetsplats med ett instabilt mongo som när som helst kan tänka sig börja skjuta helt villt för något någon råkade säga under lunchen som "personen kände sig kränkt av"..

Innan jag såg alla dessa fullblodsmongo skulle jag tro att du trollade men nu är jag inte säker. Vissa människor verkar leva rätt långt bort från verkliga världen...

Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
Ingen arbetsgivare borde vilja ha arbetare som öppet hyllar mord, det säger sig självt. Vem vill anställa psykopater?
Precis, det är en viss skillnad på att ha en politisk åsikt och att vara ett totalt psykfall...

Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Mitt minne sviker mig. Vad var det nu för högermänniskor som fick sparken för vad för något som de sa?
Orkar inte, tror du trollar. Bara att googla.

Citat:
Ursprungligen postat av schlem
Extra kul att de gråter ut offentligt.

Perfekt material online för att sålla bort psykfallen när man ska anställa folk.
Ja men samtidigt skrämmande att det på riktigt finns sådana människor... Där kan man verkligen undra vad de varit med om och hur de växt upp för att bli sådana...

Såg ett klipp med Andrew Tate där han sade att han vanligtvis brukar veta eller ha en åsikt om hur man löser något.. men att om han var president nu så skulle han verkligen inte veta hur man löser detta eftersom människor är så otroligt långt ifrån varandra.. Förr kunde man iallafall enas om vissa grundläggande saker som att det finns killar och tjejer eller enas under landets flagga.. Idag kan vi inte ens enas om detta.. Hur ska man kunna prata med en människa som har så skild verklighetsuppfattning..
Efter att ha sett ett antal klipp på dessa vänsterflummare börjar jag tro att han har rätt.. Jag tror inte vi kommer komma till en lösning.. Det kommer bara bli värre härifrån. Tyvärr :/
Citera
2025-09-14, 21:15
Medlem
Citat:
Jaha, så det var bara ett problem för dig när folk från ditt läger fick sparken för sina uttalanden? Nu är det inte ett problem öht, för nu får "vänstern" smaka på sin egen medicin, och då är det plötsligt jättebra att folk får sparken för sina uttalanden?

Yttrandefrihetens försvarare, vilka djävla hycklare

Vänsterextremisterna som fick sparken fick det för att de gillade väldigt mycket att personer som hade annorlunda åsikter än de själva mördades.
Citera
2025-09-14, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumps-Hair
Jag tycker inte någon ska få sparken för sina politiska åsikter. Vänster folk som vill ha högre skatt eller mer invandring ska inte få sparken mer än höger folk som säger att de vill ha lägre skatt eller mindre invandring.

Däremot när någon går full retard och gapar och skriker och hyllar politiska mord och säger att man bör döda resten av hans familj och folk som tycker som honom bör sparkas av säkerhetsskäl, särskilt i ett land som USA där var och varannan har vapen. Skulle du vilja jobba på en arbetsplats med ett instabilt mongo som när som helst kan tänka sig börja skjuta helt villt för något någon råkade säga under lunchen som "personen kände sig kränkt av"..

Innan jag såg alla dessa fullblodsmongo skulle jag tro att du trollade men nu är jag inte säker. Vissa människor verkar leva rätt långt bort från verkliga världen...

Precis, det är en viss skillnad på att ha en politisk åsikt och att vara ett totalt psykfall...

Ja men samtidigt skrämmande att det på riktigt finns sådana människor... Där kan man verkligen undra vad de varit med om och hur de växt upp för att bli sådana...

Såg ett klipp med Andrew Tate där han sade att han vanligtvis brukar veta eller ha en åsikt om hur man löser något.. men att om han var president nu så skulle han verkligen inte veta hur man löser detta eftersom människor är så otroligt långt ifrån varandra.. Förr kunde man iallafall enas om vissa grundläggande saker som att det finns killar och tjejer eller enas under landets flagga.. Idag kan vi inte ens enas om detta.. Hur ska man kunna prata med en människa som har så skild verklighetsuppfattning..
Efter att ha sett ett antal klipp på dessa vänsterflummare börjar jag tro att han har rätt.. Jag tror inte vi kommer komma till en lösning.. Det kommer bara bli värre härifrån. Tyvärr :/

De här människorna är en konsekvens av långt negativt inflytande från medievämatern. Det kommer att bli bättre för att vänstern kommer att tvingas att vakna då deras ideéer inte överensstämmer med verkligheten. Med det kommer medierna att gå högerut. Denna förändring har redan börjat.
Citera
2025-09-14, 21:30
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Vänsterextremisterna som fick sparken fick det för att de gillade väldigt mycket att personer som hade annorlunda åsikter än de själva mördades.

Ja, det kallas yttrandefrihet, man får alltid säga och tycka vad man vill helt utan konsekvenser, annars är det CENSUR enligt Trumphögern på Flashback

Fast nu är det helt ok med censur eftersom man personligen inte gillar åsikten som uttrycks

Hyckleri, kallas det.
Citera
2025-09-14, 21:34
Medlem
Citat:
Ja, det kallas yttrandefrihet, man får alltid säga och tycka vad man vill helt utan konsekvenser, annars är det CENSUR enligt Trumphögern på Flashback

Fast nu är det helt ok med censur eftersom man personligen inte gillar åsikten som uttrycks

Hyckleri, kallas det.

Nej ditt dumhuvud så fungerar det inte. Du har din rätt att uttrycka dig precis hur du vill. Du får för all del hylla terrorister som mördar andra. Men folk har sedan all rätt att agera utifrån det. I USA har man dessutom rätt att kicka någon för vad som helst
Här i Sverige kickar vi till exempel pedofiler som suktar efter barn.

Har sett många klipp på Tiktok nu, vänsterblivna idioter som har fått sparken, vilken fantastisk syn
Citera
2025-09-14, 21:36
Medlem
Citat:
Antingen är man glad över att folk får sparken för sina uttalanden oavsett om de är vänsterklägg eller trumpmuppar, eller så är man en försvarare av yttrandefriheten i alla lägen för alla läger.

Eller så är man en djävla hycklare som bara låtsades bry sig om yttrandefrihet när det passade ens egen agenda.

Tror inte du och resten av hycklarna i tråden är tillräckligt smarta för att förstå hur ni framställer er själva.

Om du är så lågbegåvad att du inte förstår skillnaden på att hylla och fira ett mord och arbeta med tex barn och ungdomar mot att vara medlem i ett demokratiskt parti som kritiserade okontrollerad massinvandring måste du ha det jobbigt varje dag.
Citera
2025-09-14, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Mitt minne sviker mig. Vad var det nu för högermänniskor som fick sparken för vad för något som de sa?

Richard Jomshof för att nämna en.
Citera
2025-09-14, 21:46
Medlem
Vad ska diskuteras? Att rassehögern bara bryr sig om sin egen yttrandefrihet är ju inget nytt precis.
Citera
2025-09-14, 21:50
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumps-Hair

Tyvärr. Jag googlade men hittade ingenting. Kan du hjälpa mig lite till. För du har väl inte bara hittat på alltihop?

Citat:
Ursprungligen postat av darkestpassenger
Richard Jomshof för att nämna en.

Wow. Har Richard Jomshof fått sparken från sitt jobb i USA. Jag visste inte ens att han hade varit i USA. Det här är ju otroliga nyheter. Vet du vad han jobbade med därborta i staterna? När han fick sparken för sina med amerikanska mått mätt rätt mesiga åsikter?
Citera
2025-09-14, 21:50
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Orkade inte delta i mainstream drevet. Jag fick bara ett ganska långt svar av ett ganska woke bolag vars anställd hade lagt upp beklagande av sorg och "tankarna går till familjen" när jag skrev ett brev om hur jag var upprörd över att deras anställd är ledsen över att nazister som vill döda transbarn äntligen är borta.

Viken nazist vill mörda transbarn? Vd har det med tråden att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in