2025-09-14, 18:26
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Den 35-årige kanadensiska världsstjärnan The Weeknd (med sina afrikanska rötter) har slagit igenom på bred front och har spelat live här tidigare. Nu nästa år är han redo att ge sig ut på turné: After Hours Til Dawn Tour. Denna turné är inget nytt påhitt utan den startade redan år 2022 så han har verkligen dragit ut på den.

Fokus på denna turné 2026 kommer vara hans albumtrilogi – "After Hours" (2020), "Dawn FM" (2022) och "Hurry Up Tomorrow" (2025) men man flaggar också för att konserterna kommer innehålla hits från hela karriären. Som support har han hjälp av rapparen Playboi Carti och det är en artist om är okänd för mig.

Svenska datum 2026 blir:

• 8 augusti – Strawberry Arena, Stockholm
• 9 augusti – Strawberry Arena, Stockholm
• 10 augusti – Strawberry Arena, Stockholm

Konserterna ovan blir världsstjärnans enda speltillfällen i Norden.

Från början var det en enda (1) konsert som var aktuell men med anledning av "massiv efterfrågan" kände man att det gick att trycka in ett par datum till, som grädde på moset.

Vi kör en lista här med alla datum, bara för att liksom.

AFTER HOURS TIL DAWN STADIUM TOUR

När den här artisten senast gästade Sverige var båda konserterna helt utsålda. Ska vi tro att dessa tre svenska datum också blir slutsålda?

Kommer ni köpa biljett eller har ni redan gjort det? Jag har personligen inte lyssnat så värst mycket på The Weeknd, bara hans största hits, så jag kan inte avgöra hur intressant ett besök skulle vara.
Citera
2025-09-14, 19:03
Medlem
Riksreptilens avatar
Tack för tips.

Strawberry of Solna är sämst ljud av de större arenorna i Stockholm enligt mig.
Biljettköp lär det bli för min del, trots att jag allmänt inte vill gynna Ticketmadster
Citera
2025-09-14, 19:07
Medlem
StoreSvartes avatar
Usch säger jag bara. En industry plant med kass musik och satanistiska musikvideor. Vem vill se sån skit?
Citera
2025-09-14, 19:32
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Usch säger jag bara. En industry plant med kass musik och satanistiska musikvideor. Vem vill se sån skit?
Sannolikt några av de som rårför de 315 miljoner visningar hans lilla liveduett med Arianna Grande har kommit upp i efter fyra år ?

https://youtu.be/s37x2VSZrLw?si=wcPAoqHhOT0kE5RK
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in