Citat:
Ursprungligen postat av
Paris24
Så din doktorsgrad på detta forskningsområde har redan hittat ett fel i cancer-undersökningen. Har du kontaktat de inkompetenta forskarna?
Jag hade ingen aning om att FB drog till sig nästa generations nobelvinnare.
Quorn är 100% tillverkat i ett kemiskt labb. Jag äter inte sådant. Försiktighetsprincipen. Det verkar inte vara något för dig?
Om man med "äta naturlig mat" menar "äta mat som man alltid gjort, innan industrialiseringen" så har det naturliga urvalet redan bevisat att den maten fungerar utmärkt.
Jag tror fortfarande det frenetiska försvaret av kemiskt aspartam mot naturligt socker är orsakat av all reklam på TV för cola zero, som tyvärr har som huvudsyfte att få dig att dricka ännu mer cola genom att lura dig att socker är farligt men inte Zero. Du tror därför du gör en god sak när du tar en Zero. Men du göder bara Coca Cola och kanske får du cancer. Inte något Coca Cola bryr sig om.
Jag håller med om att många tillsatser i vår mat är onödig och ofta riskerar att orsaka skada.
De tillför ingenting i näringsinnehåll så därför är en god grundregel att undvika dem generellt.
Därmed inte sagt att det verkar vara ett starkt och bevisat samband mellan Aspartam och sjukdom.
Faktum är att det finns massor med andra saker med mycket högre riskfaktorer som man bör fokusera på före, inte minst livsstil.
Att oroa sig över just sötningsmedel när man lever ett stillasittande liv med övervikt är helt tokigt.
Sedan är argumentet att mat man ätit historiskt också trams, vem hänvisar man till inuiter? Kosten har varit beroende av miljön vi levde i och ofta levde människor i konstant brist på föda och näringsämnen vilket inte minst den betydligt kortare medel längden visar under stora delar av vår historia.
Givetvis är högprocessad mat med massor av tillsatser bevisligen dåligt för oss, men det går inte att säga att bara för vi åt det tidigare är det hälsosamt.
Ditt exempel med socker är ett sådant, tillsatt socker är precis lika onödigt som konstgjorda tillsatser.