Citat:
Ursprungligen postat av
Paris24
Jag är matematiker, master på SU och KTH. Folk med högre studienivå brukar inte fråga varann om studier så jag kan gissa din nivå.
Jag är för socker för att det smakar bäst och är naturligt, inte för att jag tror jag lever längre. Men jag är också en försiktig individ och jag är den siste att gå över till aspartam eftersom det i min bok är oprövat och kemiskt, utöver att det smakar äckligt. Däremot har min dotter diabetes och självklart ska hon få tycka att hennes Cola Zero smakar lika gott och hon kan dricka den utan att öka dosen. Det är bara bra, men får jag av misstag en Cola Zero på restaurang så känner jag det på en klunk och skäller ut personalen och kräver en riktig Cola. Och något säger mig att detta är min hjärnas varningssignal: det som smakar illa ska jag inte dricka, det som smakar gott kan jag dricka med måtta. Inte så svårt egentligen. Att motiveras av kemiska reaktioner är däremot svårt.
Finns en extra dimension med just Cola som av snålhet gick över till majs-socker på 1980-talet för att det var billigare och exakt då började USAs fetma bli extrem och man började jaga fett men inte socker. Kanske ska man inte dra allt socker över en kam och Trump i USA är t.ex för vanligt socker i Cola igen.
jag tror du har svaret trump. Han ifrågasätter olgarkerna. De är såklart dom som har liksom wallenberg för stor makt. I usa är de svårt att se vilka som äger hela marknaden men sverige är ju unikt att en familj äger bank företag bilderberger nasdaq börsen elmarknaden även journalister som börjar skriva om att sverige ska satsa på ai när nämnda familj gjort stor investering i att utveckla ai, för att även skattebetalare ska få betala detta...
Ja vad jag säger är att trump gillar inte när människor har för stor makt och aspartam är säkerligen en stor marknad med tanke på att skulle skriva detta här själv men tog ai"
Bill Gates has supported technologies that use synthetic biology and fermentation to create non-artificial sweeteners that mimic the taste of stevia, an all-natural, zero-calorie sweetener derived from a plant. Companies like Cargill and Amyris, with whom Gates has connections, produce these new stevia-like sweeteners for the market, a process that raises concerns from some watchdog groups about lack of transparency and potential harm to small-scale farmers. "
Sen aspartam, d1capital partners, tillverkning . sköts av personer från Tiger Management. Tiger cub inga små affärsmän.
Därav en massa propaganda tror jag.