2025-09-17, 16:33
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingount
Du gav dig in i en diskussion där jag diskuterade med en annan som lider av liknande ryssskräck och som kallade Ukraina för är grannland, då kom du dragandes med att det minsann bara skiljer 60 mil mellan länderna av någon outgrundlig anledning
Ja?, och?
Du behöver ju tillrättavisas för du pratar ju skit.
Vilken av de 2 grupperna tillhör du?
Citera
2025-09-17, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Ja?, och?
Du behöver ju tillrättavisas för du pratar ju skit.
Vilken av de 2 grupperna tillhör du?

Du ger dig in i en diskussion där jag ifrågasätter om Ukraina är ett grannland, dvs kommer in som tredje part och kommer då dragandes med att det bara skiljer 60 mil mellan länderna och undrar sedan var anklagelsen om grannland kom ifrån

Du får nog själv öva på läsförståelsen och i framtiden hålla dig borta från diskussioner du inte behärskar.

Du kan räkna hur du vill, men det kommer inte ändra på att Ukraina inte är ett grannland till Sverige, oavsett hur mycket du försöker
Citera
2025-09-17, 17:44
Medlem
Citat:
Man kan förstå att ni lider av ryssskräck (eller ska man använda '"Z" för att verkligen markera skräcken?) när ni dels tror att Ukraina är ett grannland och att det bara skiljer 60 mil mellan länderna

Kanske dags att kika på en karta och uppdatera geografin innan du kallar andra för korkade

Men vad ÄR "ryssskräck"??? "Lider" man av "ryssskräck" om man INTE vill bli föremål för den psykotiske dvärgen i kremls invasion, ockupation, annektering och imperialistiska anfallskrig?
Citera
Igår, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Men vad ÄR "ryssskräck"??? "Lider" man av "ryssskräck" om man INTE vill bli föremål för den psykotiske dvärgen i kremls invasion, ockupation, annektering och imperialistiska anfallskrig?

Men kolla hur hysteriskt du uttrycker dig Ja tveklöst har rysskräcken dig i ett stadigt grepp, sen om ni "lider" av det är kanske inte upp till mig att svara på, det vet du bäst själv. Men jag tror åtminstone att folk som inte är "påverkade" av rysskräcken i vardagen generellt mår bättre än ni som ägnar dagarna åt att tänka på ryssen

Även om alla har sina problem såklart men ni har väl även "klimatskräcken" (och allt annat skit som marknadsförs av massmedia) som ligger där och lurar i bakhuvudet
Citera
Igår, 13:07
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RusskiFob
Att Sverige inte skrev in ett uttryckligt "kärnvapenundantag" i DCA-avtalet betyder inte att vi plötsligt blev ett kärnvapenmål. Sverige har legat inom räckhåll för ryska strategiska kärnvapen sedan 1960-talet – med eller utan NATO. Skillnaden nu är att vi har försvarsgarantier, inte bara hot. Att tro att Ryssland respekterade vår tidigare "neutralitet" är en illusion som dog i Georgien, Krim och Donbas.

Självklart betyder det det, och det vet du innerst inne.

Efter Sveriges dåraktiga belsut att gå med i Nato som inte innebär några som helst försvarsgarantier, har vi definitivt ökat risken för att vi blir bombade med kärnvapen.

Fakta är att Natos artikel förbinder medlemmarna endast att vidta de åtgärder de finner nödvändiga.

Citat:
Vilka kärnvapen har USA baserat i Sverige?

Det är ju den psykotiske dvärgen i kreml, och ingen annan, som "placerar" kärnvapenbärande missiler i grannlandet vitryssland, eller hur? Borde inte Polen genast föra "preventivt" krig mot vitryssland och putains lydige knähund lukashenko?
https://www.bbc.com/news/world-europe-65932700

Jag förstår att du känner dig "tvungen" att ljuga då fakta/sanningen/verkligheten inte är kompatiblet med blind tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml och hens imperialistiska anfallskrig, men är det inte lite fånigt att ljuga om vad som finns dokumenterat (och lättillgängligt i din post-historik)?

Vill du fortfarande hävda att du INTE sagt att "Usa baserar kärnvapen i Sverige"?

Visst ja kan ta på mig att jag uttryckte mig otydligt, jag skulle givetvis sagt att usa kan basera kärnvapen i Sverige hur mycket de vill, eftersom Sverige inte förhandlade.

Jag är en riktigt människa och inte en bot, därför kan jag diskutera levande och förtydliga vad jag menade, inte som ni som bara rapar propaganda.

Men du medger då att det inte har någon betydelse var Ryssland placerar robotar eftersom de har ICBM? Eller hur?
Citera
Igår, 13:18
Medlem

Citat:
Men kolla hur hysteriskt du uttrycker dig Ja tveklöst har rysskräcken dig i ett stadigt grepp, sen om ni "lider" av det är kanske inte upp till mig att svara på, det vet du bäst själv. Men jag tror åtminstone att folk som inte är "påverkade" av rysskräcken i vardagen generellt mår bättre än ni som ägnar dagarna åt att tänka på ryssen

Även om alla har sina problem såklart men ni har väl även "klimatskräcken" (och allt annat skit som marknadsförs av massmedia) som ligger där och lurar i bakhuvudet

Vad menar du med "hysteriskt"? Påstår du att den psykotiske dvärgen i kreml INTE ägnar sig åt att invadera, ockupera, annektera och föra imperialistisk anfallskrig mot fredliga grannländer?
Citera
Igår, 13:22
Medlem
Citat:
Vilka kärnvapen har USA baserat i Sverige?

Det är ju den psykotiske dvärgen i kreml, och ingen annan, som "placerar" kärnvapenbärande missiler i grannlandet vitryssland, eller hur? Borde inte Polen genast föra "preventivt" krig mot vitryssland och putains lydige knähund lukashenko?
https://www.bbc.com/news/world-europe-65932700

Jag förstår att du känner dig "tvungen" att ljuga då fakta/sanningen/verkligheten inte är kompatiblet med blind tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml och hens imperialistiska anfallskrig, men är det inte lite fånigt att ljuga om vad som finns dokumenterat (och lättillgängligt i din post-historik)?

Vill du fortfarande hävda att du INTE sagt att "Usa baserar kärnvapen i Sverige"?

Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Visst ja kan ta på mig att jag uttryckte mig otydligt, jag skulle givetvis sagt att usa kan basera kärnvapen i Sverige hur mycket de vill, eftersom Sverige inte förhandlade.

Jag är en riktigt människa och inte en bot, därför kan jag diskutera levande och förtydliga vad jag menade, inte som ni som bara rapar propaganda.

Men du medger då att det inte har någon betydelse var Ryssland placerar robotar eftersom de har ICBM? Eller hur?

Nu är det väl DU som "upprörs" över att USA teoretiskt kanske KAN placera kärnvapen i Sverige, eller hur? Det spelar väl ingen roll eftersom de har ICBMs, eller hur?

Vad menar du med "propaganda"? Anser du, och har du belägg för, att någonting överhuvudtaget av vad jag anfört INTE är med sanningen överensstämmande?
Citera
Igår, 13:32
Medlem
Citat:
Självklart betyder det det, och det vet du innerst inne.

Efter Sveriges dåraktiga belsut att gå med i Nato som inte innebär några som helst försvarsgarantier, har vi definitivt ökat risken för att vi blir bombade med kärnvapen.

Fakta är att Natos artikel förbinder medlemmarna endast att vidta de åtgärder de finner nödvändiga.

Jag försöker föra en saklig diskussion baserat på säkerhetspolitiska realiteter, inte känslomässiga utfall. Det jag skrev var att USA inte kan basera kärnvapen i Sverige utan Sveriges godkännande, vilket är korrekt enligt både DCA och internationell rätt.

Ryssland har haft kapacitet att nå Sverige med kärnvapen sedan 60-talet. Det är ett faktum, oavsett vad man tycker om NATO. Att Sverige nu valt att ha säkerhetsgarantier innebär inte automatiskt att vi har kärnvapen på svensk mark. Det vet du sannolikt också, innerst inne.

Kommentar till Bobbyboi raderat, då han är kapabel nog att svara dig
Ärthjärna och ryssälskare
Citera
Igår, 13:37
Medlem
Citat:
Man kan förstå att ni lider av ryssskräck (eller ska man använda '"Z" för att verkligen markera skräcken?) när ni dels tror att Ukraina är ett grannland och att det bara skiljer 60 mil mellan länderna

Kanske dags att kika på en karta och uppdatera geografin innan du kallar andra för korkade
Återigen: det var ni rysstroll som började att använda "Z" och stava Ryssland som RyZZland.

Användaren och kremlkramaren VVPutin här på flashback stavade RyZZland långt före symbolen "Z" så småningom dök upp på stridsvagnar och sparkcyklar som Putler försökte besegra Ukraina med.

Det gick ju som bekant inte så bra, är det därför ni rysstroll inte vill kännas vid "Z" längre? Eller är det de uppenbara kopplingarna till begreppet "Putler" som är obekväma? Vågar ni ryssar inte längre stå för att ni är ryzzar = nazzar?

Jag vill också se din kommentar till att Putin är så uppenbart sugen på att behärska sjöfart i Östersjön och Nordsjön. Hur kommer det sig att han betalar dig för att avleda svenska folkets uppmärksamhet på Öresund, när du hade gjort bättre nytta genom att dö för Rysslands ära på slagfältet?
Citera
Igår, 15:50
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Nu är det väl DU som "upprörs" över att USA teoretiskt kanske KAN placera kärnvapen i Sverige, eller hur? Det spelar väl ingen roll eftersom de har ICBMs, eller hur?

Vad menar du med "propaganda"? Anser du, och har du belägg för, att någonting överhuvudtaget av vad jag anfört INTE är med sanningen överensstämmande?

Hoho det är inte alls så teoretiskt. Det är pga den uppkomna möjligheten som de facto existerar som vi har gjort oss till måltavla för kärnvapen. Förstår du?

Citat:
Jag försöker föra en saklig diskussion baserat på säkerhetspolitiska realiteter, inte känslomässiga utfall. Det jag skrev var att USA inte kan basera kärnvapen i Sverige utan Sveriges godkännande, vilket är korrekt enligt både DCA och internationell rätt.

Ryssland har haft kapacitet att nå Sverige med kärnvapen sedan 60-talet. Det är ett faktum, oavsett vad man tycker om NATO. Att Sverige nu valt att ha säkerhetsgarantier innebär inte automatiskt att vi har kärnvapen på svensk mark. Det vet du sannolikt också, innerst inne.

Kommentar till Bobbyboi raderat, då han är kapabel nog att svara dig

Säkerhetspolitiska realiteter är att vi gjort oss till måltavla för kärnvapen utan att få något i retur.

Nato artikel 5 innehåller inga som helst garantier för säkerhet.

Citat:
Ärthjärna och ryssälskare

Very much saklig diskussion ser jag.

Ni kan reptera er propaganda hur mycket ni vill.

Fakta kvarstår, Usa kan basera kärnvapen i Sverige, ryssarna kan inte veta huruvida det finns eller ej utan måste anta det.

Nato innebär inga garantier.

Skälet till att Ryssland utmålas som ett hot är för det är den nuvarande planen för att politikerna ska berika sig på våra skattepengar. Innan var det massinvandring, sedan Covid, och nu ett krig som Ukraina redan förlorat.
Citera
Igår, 16:05
Medlem
Citat:
Hoho det är inte alls så teoretiskt. Det är pga den uppkomna möjligheten som de facto existerar som vi har gjort oss till måltavla för kärnvapen. Förstår du?

Säkerhetspolitiska realiteter är att vi gjort oss till måltavla för kärnvapen utan att få något i retur.

Nato artikel 5 innehåller inga som helst garantier för säkerhet.

Very much saklig diskussion ser jag.

Ni kan reptera er propaganda hur mycket ni vill.

Fakta kvarstår, Usa kan basera kärnvapen i Sverige, ryssarna kan inte veta huruvida det finns eller ej utan måste anta det.

Nato innebär inga garantier.

Skälet till att Ryssland utmålas som ett hot är för det är den nuvarande planen för att politikerna ska berika sig på våra skattepengar. Innan var det massinvandring, sedan Covid, och nu ett krig som Ukraina redan förlorat.
Tack för den lilla rundresan i konspirationsteoriernas landskap.

Vi gick alltså från en diskussion om kärnvapenparaplyet till en slutsats om att allt – från Rysslands invasionskrig till COVID – egentligen är ett gigantiskt skatteplaneringsprojekt för västvärldens politiker.

Imponerande spann.

Att du fortfarande orkar avsluta med ’saklighet’ i citationstecken är nästan poetiskt.

Men nej – varken Sverige har kärnvapen på sitt territorium, eller NATO är en hemlig blufforganisation. Och Ukraina har inte 'förlorat' bara för att rysk propaganda säger det.

Det är ganska talande att varje gång någon bemöter dig med faktabaserade argument, så viftar du bort det med att folk är hjärntvättade eller att alla bara ‘rapar propaganda’. Du verkar inte vilja förstå – du vill bara vinna.

Lycka till med det. Jag har bättre saker för mig.
Citera
Idag, 01:09
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Tack för den lilla rundresan i konspirationsteoriernas landskap.

Vi gick alltså från en diskussion om kärnvapenparaplyet till en slutsats om att allt – från Rysslands invasionskrig till COVID – egentligen är ett gigantiskt skatteplaneringsprojekt för västvärldens politiker.

Imponerande spann.

Att du fortfarande orkar avsluta med ’saklighet’ i citationstecken är nästan poetiskt.

Men nej – varken Sverige har kärnvapen på sitt territorium, eller NATO är en hemlig blufforganisation. Och Ukraina har inte 'förlorat' bara för att rysk propaganda säger det.

Det är ganska talande att varje gång någon bemöter dig med faktabaserade argument, så viftar du bort det med att folk är hjärntvättade eller att alla bara ‘rapar propaganda’. Du verkar inte vilja förstå – du vill bara vinna.

Lycka till med det. Jag har bättre saker för mig.

Japp Ukraina har förlorat.

Nato är en bluff. Läs bara texten i artikel 5.

Jag har debunkat era falska teorier.

Ryssland utmålas som ett konstant hot eftersom svenska politiker har sålt ut oss till NATO, de förösker motivera förräderiet genom att påstå att Ryssland utgör ett hot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in