Citat:
Ursprungligen postat av
Bobbyboi
Nu är det väl DU som "upprörs" över att USA teoretiskt kanske KAN placera kärnvapen i Sverige, eller hur? Det spelar väl ingen roll eftersom de har ICBMs, eller hur?
Vad menar du med "propaganda"? Anser du, och har du belägg för, att någonting överhuvudtaget av vad jag anfört INTE är med sanningen överensstämmande?
Hoho det är inte alls så teoretiskt. Det är pga den uppkomna möjligheten som de facto existerar som vi har gjort oss till måltavla för kärnvapen. Förstår du?
Citat:
Ursprungligen postat av
RusskiFob
Jag försöker föra en saklig diskussion baserat på säkerhetspolitiska realiteter, inte känslomässiga utfall. Det jag skrev var att USA inte kan basera kärnvapen i Sverige utan Sveriges godkännande, vilket är korrekt enligt både DCA och internationell rätt.
Ryssland har haft kapacitet att nå Sverige med kärnvapen sedan 60-talet. Det är ett faktum, oavsett vad man tycker om NATO. Att Sverige nu valt att ha säkerhetsgarantier innebär inte automatiskt att vi har kärnvapen på svensk mark. Det vet du sannolikt också, innerst inne.
Kommentar till Bobbyboi raderat, då han är kapabel nog att svara dig
Säkerhetspolitiska realiteter är att vi gjort oss till måltavla för kärnvapen utan att få något i retur.
Nato artikel 5 innehåller inga som helst garantier för säkerhet.
Citat:
Ursprungligen postat av
RusskiFob
Ärthjärna och ryssälskare
Very much saklig diskussion ser jag.
Ni kan reptera er propaganda hur mycket ni vill.
Fakta kvarstår, Usa kan basera kärnvapen i Sverige, ryssarna kan inte veta huruvida det finns eller ej utan måste anta det.
Nato innebär inga garantier.
Skälet till att Ryssland utmålas som ett hot är för det är den nuvarande planen för att politikerna ska berika sig på våra skattepengar. Innan var det massinvandring, sedan Covid, och nu ett krig som Ukraina redan förlorat.