2025-09-16, 17:49
Medlem
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Vilka kärnvapen har USA baserat i Sverige?

Det är ju den psykotiske dvärgen i kreml, och ingen annan, som "placerar" kärnvapenbärande missiler i grannlandet vitryssland, eller hur? Borde inte Polen genast föra "preventivt" krig mot vitryssland och putains lydige knähund lukashenko?
https://www.bbc.com/news/world-europe-65932700

Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Jo men dessa spelar ju ingen roll enligt din botpolare eftersom Ryssarna har ICBM.

Jag sa inte att Usa placerat kärnvapen i Sverige.

Jag sa att Sverige förhandlade inget undantag om detta och att Sverige därmed blivit måltavla för kärnvapen. Förstår du?

Jag förstår att du känner dig "tvungen" att ljuga då fakta/sanningen/verkligheten inte är kompatiblet med blind tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml och hens imperialistiska anfallskrig, men är det inte lite fånigt att ljuga om vad som finns dokumenterat (och lättillgängligt i din post-historik)?

Citat:
Detta är troligen ett svar på att Usa baserar kärnvapen i Sverige.

Du vet vi begärde inget undantag för Nato att ha kärnvapen i Sverige. Vi gav dom fritt fram för detta.

Du en fråga, har Ryssland rätt att värna om sin säkerhet?

Vill du fortfarande hävda att du INTE sagt att "Usa baserar kärnvapen i Sverige"?
Citera
2025-09-16, 17:59
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A32
Har vi inget potentiellt hot så blir det svårt att övertyga om att bygga upp ett nytt försvar från grunden.
Avsaknandet av detta har medfört färre arbeten, stark nedgång för industrin m.m.
Och ”hotet” ger ju också starka skäl till politikens beroende och kreddit till den.
Ja men blir svårt att ta försvaret på allvar när dom dansar med i Pride tåget exempelvis.
Citera
2025-09-16, 18:40
Medlem
Citat:
Jo men dessa spelar ju ingen roll enligt din botpolare eftersom Ryssarna har ICBM.

Jag sa inte att Usa placerat kärnvapen i Sverige.

Jag sa att Sverige förhandlade inget undantag om detta och att Sverige därmed blivit måltavla för kärnvapen. Förstår du?

Att Sverige inte skrev in ett uttryckligt "kärnvapenundantag" i DCA-avtalet betyder inte att vi plötsligt blev ett kärnvapenmål. Sverige har legat inom räckhåll för ryska strategiska kärnvapen sedan 1960-talet – med eller utan NATO. Skillnaden nu är att vi har försvarsgarantier, inte bara hot. Att tro att Ryssland respekterade vår tidigare "neutralitet" är en illusion som dog i Georgien, Krim och Donbas.
Citera
2025-09-16, 19:44
Medlem
Landsbygdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
Our statement on USAID funding

Published: 4 February 2025 STATEMENT
A free press is essential to freedom and democracy – and 75% of countries around the world do not have a free press. BBC Media Action supports local media around the world to deliver trusted information to people most in need.
Like many international development organisations, BBC Media Action has been affected by the temporary pause in US government funding, which amounts to about 8% of our income in 2023-24. We’re doing everything we can to minimise the impact on our partners and the people we serve.
As the BBC’s international charity, we are completely separate from BBC News, and wholly reliant on our donors and supporters to carry out our work.
https://www.bbc.com/mediaaction/press-release/4-feb-25

På vilket sätt är usaids stöd till bbc, relevant för trådens frågeställning?
Att BBC fått minskat stöd, gör ju inte Ryssland till ett mindre hot.
Citera
2025-09-17, 01:58
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsbygden
På vilket sätt är usaids stöd till bbc, relevant för trådens frågeställning?
Att BBC fått minskat stöd, gör ju inte Ryssland till ett mindre hot.
Jo om hotet främst finns i huvudet på folk så kommer minskad antirysk hetspropaganda leda till att det upplevda hotet avtar.
Senast redigerad av PK-befriad 2025-09-17 kl. 02:01.
Citera
2025-09-17, 03:48
Medlem
attack-titans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Det fetade: Tror du verkligen att detta är bättre ordnat i Ryssland?

Och ja, att Ryssland bildar relationer med andra diktatyrer är en ypperlig anledning att stärka vårt försvar. Inte för att Ryssland inom några månader tänker marschera in utan för att kunna sätta hård mot hård (politiskt) i situationer där diktaturerna flyttar fram sina positioner. Har man ingen militär förblir politik bara tomma ord.

Det är helt i sin ordning det du skriver. Nej jag har ingen insyn i hur det fungerar i Ryssland angående brott så vill inte uttala mig om detta.
Citera
2025-09-17, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Jo om hotet främst finns i huvudet på folk så kommer minskad antirysk hetspropaganda leda till att det upplevda hotet avtar.

Jag förstår att du tycker att fakta/sanningen/verkligheten är "antirysk hetspropaganda" då detsamma inte är kompatibelt med blind tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml och hens imperialistiska anfallskrig...

"Det upplevda hotet" skulle säkerligen "avta" om bara den psykotiske dvärgen i kreml kunde ge fan i att invadera, ockupera, annektera och föra imperialistiska anfallskrig mot fredliga grannländer...
Citera
2025-09-17, 14:50
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingount
Så många faktafel att man inte vet vart man ska börja…

Först påstår du att Ukraina är ett grannland till Sverige, trots att de ligger i helt olika delar av Europa. Men jag antar att du har ett antal husvagnssemestrar med familjen i "grannlandet" Ukraina?

Sen hävdar du att "Ryssland" har bombat Polen, vilket är helt fel. Men du kanske tänker på Sovjetunionen?

Och så det där med att Finland skulle vara "på tur". Snillen spekulerar...
Det är väl inte mer än 60 mil till Ukraina från Sverige.
Olika delar?? du verkar rätt korkad.

Finns ingen med utvecklat förstånd som inte fattar hotet som ryssland utgör idag.

Det finns 2 små grupper i Sverige som viftar bort hotet från dassriket,
de som inte vågar se verkligheten för att den skrämmer dom
och sen har vi landsförrädarna.
Senast redigerad av GustavAnder 2025-09-17 kl. 14:52.
Citera
2025-09-17, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Det är väl inte mer än 60 mil till Ukraina från Sverige.
Olika delar?? du verkar rätt korkad.

Finns ingen med utvecklat förstånd som inte fattar hotet som ryssland utgör idag.

Det finns 2 små grupper i Sverige som viftar bort hotet från dassriket,
de som inte vågar se verkligheten för att den skrämmer dom
och sen har vi landsförrädarna.

Man kan förstå att ni lider av ryssskräck (eller ska man använda '"Z" för att verkligen markera skräcken?) när ni dels tror att Ukraina är ett grannland och att det bara skiljer 60 mil mellan länderna

Kanske dags att kika på en karta och uppdatera geografin innan du kallar andra för korkade
Senast redigerad av ingount 2025-09-17 kl. 15:47.
Citera
2025-09-17, 16:04
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Man kan förstå att ni lider av ryssskräck (eller ska man använda '"Z" för att verkligen markera skräcken?) när ni dels tror att Ukraina är ett grannland och att det bara skiljer 60 mil mellan länderna

Kanske dags att kika på en karta och uppdatera geografin innan du kallar andra för korkade
Jag är inte rädd för ryzzpacket.
Var skrev jag grannland? svårt med läsförståelse?
Hur långt tror korkar som du att det är fågelvägen?
Vad skrattar du åt, dina egna tillkortakommanden?
Senast redigerad av GustavAnder 2025-09-17 kl. 16:15.
Citera
2025-09-17, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Jag är inte rädd för ryzzpacket.
Var skrev jag grannland? svårt med läsförståelse?
Hur långt tror korkar som du att det är fågelvägen?
Vad skrattar du åt, dina egna tillkortakommanden?

Du gav dig in i en diskussion där jag diskuterade med en annan som verkar ha samma paranoida rädsla för Ryssland och som kallade Ukraina för grannland, då kom du dragandes med att det minsann bara skiljer 60 mil mellan länderna av någon outgrundlig anledning
Senast redigerad av ingount 2025-09-17 kl. 16:33.
Citera
2025-09-17, 16:33
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Du gav dig in i en diskussion där jag diskuterade med en annan som lider av liknande ryssskräck och som kallade Ukraina för är grannland, då kom du dragandes med att det minsann bara skiljer 60 mil mellan länderna av någon outgrundlig anledning
Ja?, och?
Du behöver ju tillrättavisas för du pratar ju skit.
Vilken av de 2 grupperna tillhör du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in