Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-09-13, 22:47
Medlem
Flashshits avatar
När det hettar till och det behövs lite handlingskraft, ja då börjar statsminister Ulf Kristersson att "dansa fågeldansen":

https://www.youtube.com/shorts/NONcLvaF4II

Först börjar han dansa fågeldansen, sedan ser han ut att vilja fly fältet (det kan ju vara ett attentat), sedan tänker han: "det här ser ju inte bra ut inför all media, jag borde göra något", men kommer strax därefter på att han inte vet vad han skall göra, så då backar han undan och börjar rulla tummarna...

Detta är alltså hur Tuffa Uffe beter sig i en krissituation. Är detta mannen som skall leda Sverige när ryssen kommer?
Tur att det är lite mer krut i vår vice statsminister Ebba.

Frågeställning:

Är detta signifikant för hur Tuffa Uffe fungerar i en krissituation?
Har har hans uppträdande i nämnda situation påverkat hans förtroende som statsminister hos allmänheten?
Har incidenten ökat förtroendet för vice statsminister Ebba Busch?

Hos mig så steg Ebbas aktier markant, en handlingskraftig kvinna. Inte för att jag tänker rösta på henne men ändå. Pluspoäng!
Senast redigerad av Flashshit 2025-09-13 kl. 22:57.
Citera
2025-09-13, 22:57
Moderator
Diagorass avatar
Det finns gott om trådar som avhandlar presskonferensen med Elisabet Lann

Politiker --> Papperskorgen
/Moderator
Citera
2025-09-13, 23:53
Moderator
Diagorass avatar
Återställt tråden efter viss fundering. Tolerans för tramsande kommer vara lågt

Papperskorgen --> Politiker
/Moderator

Citat:
Tråden handlar alltså om Ulf Kristersson och inte om Elisabets presskonferens (vilket framgick av rubriksättningen), klippet på presskonferensen var ett exempel på hur Kristersson beter sig när han blir pressad.
Senast redigerad av Diagoras 2025-09-13 kl. 23:56.
Citera
2025-09-14, 07:14
Medlem
Torkys avatar
Vi har sett politiska mord och terrorattacker i Sverige. Och eftersom Kristersson inte ser vad fan det är som händer så tycker jag att hans reaktion kan jämföras med publikens när Kirk mördades. Den är varken statsmannamässig eller särskilt sexig, men den är mänsklig.

Det som stör mig är att kritiken mot honom är en ohederlig TikTok-meme från hysteriska meningsmotståndare som inte vill greppa helheten eftersom det inte passar deras agenda. Eller så är de bara korkade.
Citera
2025-09-14, 07:50
Medlem
Hans reaktion må vara mänsklig, men den berättar också att han är på en position där han inte hör hemma - när det oväntade inträffar får han panik.
Citera
2025-09-14, 12:13
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sag.nej.o.spring
Hans reaktion må vara mänsklig, men den berättar också att han är på en position där han inte hör hemma - när det oväntade inträffar får han panik.
Ja, filmsekvensen är avslöjande. I ett akut krisläge rättar Uffe till slipsnuten och flaxar runt medan Ebba kastar dig fram och börjar flytta den avsvimmad till stabilt sidoläge (fria andningsvägar). Ebba tar initiativ och vet hur hon ska agera, men Uffe Tuffe " den vuxne i rummet" tappar det. Han flaxar runt och agerar först när situationen är under kontroll.
Nej, så här ska inte en stadsminister agera. Uffe hör inte hemma på posten, jag håller helt med dig.
Citera
2025-09-14, 19:14
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Ja, filmsekvensen är avslöjande. I ett akut krisläge rättar Uffe till slipsnuten och flaxar runt medan Ebba kastar dig fram och börjar flytta den avsvimmad till stabilt sidoläge (fria andningsvägar). Ebba tar initiativ och vet hur hon ska agera, men Uffe Tuffe " den vuxne i rummet" tappar det. Han flaxar runt och agerar först när situationen är under kontroll.
Nej, så här ska inte en stadsminister agera. Uffe hör inte hemma på posten, jag håller helt med dig.
Inget om att Tuffe Uffe och frun flyttar isär nu?
Citera
2025-09-14, 21:18
Medlem
Studsbolls avatar
UffePuffeDvärg är lite yvig i rörelserna när han glömmer bort att han måste vara den vuxne i rummet. Jag tror att det beror på hans ringa storlek; han liksom burrar upp sig som en fågel som vill se större ut. Dock tycker jag inte att det brukar vara någon direkt fågeldans, utan mer ett nervöst flaxande. Dock brukar han vara mer försiktig i sina rörselser i närheten av sin fru; observera gärna honom nästa gång du ser dem tillsammans. Hon verkar ha en lugnande effekt på honom.
Citera
2025-09-14, 22:34
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
UffePuffeDvärg är lite yvig i rörelserna när han glömmer bort att han måste vara den vuxne i rummet. Jag tror att det beror på hans ringa storlek; han liksom burrar upp sig som en fågel som vill se större ut. Dock tycker jag inte att det brukar vara någon direkt fågeldans, utan mer ett nervöst flaxande. Dock brukar han vara mer försiktig i sina rörselser i närheten av sin fru; observera gärna honom nästa gång du ser dem tillsammans. Hon verkar ha en lugnande effekt på honom.
Läste på X att de flyttat isär, vet dock inte om det stämmer.
Citera
2025-09-14, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
När det hettar till och det behövs lite handlingskraft, ja då börjar statsminister Ulf Kristersson att "dansa fågeldansen":

https://www.youtube.com/shorts/NONcLvaF4II

Först börjar han dansa fågeldansen, sedan ser han ut att vilja fly fältet (det kan ju vara ett attentat), sedan tänker han: "det här ser ju inte bra ut inför all media, jag borde göra något", men kommer strax därefter på att han inte vet vad han skall göra, så då backar han undan och börjar rulla tummarna...

Detta är alltså hur Tuffa Uffe beter sig i en krissituation. Är detta mannen som skall leda Sverige när ryssen kommer?
Tur att det är lite mer krut i vår vice statsminister Ebba.

Frågeställning:

Är detta signifikant för hur Tuffa Uffe fungerar i en krissituation?
Har har hans uppträdande i nämnda situation påverkat hans förtroende som statsminister hos allmänheten?
Har incidenten ökat förtroendet för vice statsminister Ebba Busch?

Hos mig så steg Ebbas aktier markant, en handlingskraftig kvinna. Inte för att jag tänker rösta på henne men ändå. Pluspoäng!

Ulf såg väldigt bajsnödig ut.

Är det värdigt en statsminister att agera som han gjorde - when shit hits the fan ?
Citera
2025-09-15, 10:17
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Inget om att Tuffe Uffe och frun flyttar isär nu?
Hustrun Birgitta bor kvar i Strängnäs. Det är inget nytt utan stod lite överallt för länge sedan.
Citera
2025-09-15, 10:25
Medlem
Molekyl3ns avatar
Karl är en jävla ryggradslös woke-snöflinga till tönt helt enkelt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in