2025-11-08, 14:25
Medlem
Alltid kul och se folk som tror sig veta något men inte vet något.

Länkarna fungerar för övrigt inte.

Finns ungefär 14000 frimurare i Sverige.

Om någon hade hälsat på en annan frimurare så hade hen reagerat positivt ute i allmänna världen.
Citera
2025-11-08, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
I ordens grundvalar står det att man ska ”öva dygden”
Kan du förklara vad det betyder?
Citera
2025-11-08, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Så guden ni sätter högs är en varelse, en varelse är något som är skapat, och ni håller universums ”arkitekt” som högsta och du menar då att denne ”arkitekt” och skapare är en varelse.
Skulle vara intressant att veta hur du försörjer dig, du är ta mig fan stendum 😂

Så orkar inte förklara mer för dig eftersom du redan har fantiserat ihop saker så ser du liknelser i allt som skrivs att passa in i din konspirationsteoretiska värld.
Citera
2025-11-08, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Har massa att säga, du däremot sitter och fantiserar fritt, du har helt enkelt ingen aning, alltså en idiot.

Om du vill diskutera religion, filosofi osv. så andvänd ett språk än oneliners med svordomar och förolämpningar. Du får prata på ett annat sätt en en lodis i en park om du vill övertyga någon.
Citera
2025-11-09, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hateuu
Alltid kul och se folk som tror sig veta något men inte vet något.

Länkarna fungerar för övrigt inte.

Finns ungefär 14000 frimurare i Sverige.

Om någon hade hälsat på en annan frimurare så hade hen reagerat positivt ute i allmänna världen.

Om någon är frimurare så är det inte samma sak som han vet vad frimureriet går ut på. Det finns en anledning till att de har ett gradsystem där de lägre graderna inte fårstår vad de är med i.
Citera
2025-11-09, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Om någon är frimurare så är det inte samma sak som han vet vad frimureriet går ut på. Det finns en anledning till att de har ett gradsystem där de lägre graderna inte fårstår vad de är med i.

Absolut!

Lite som scouterna.

I Sverige finns det 10grader (11 med kapitlet).

Som sagt träffar en frimurare en annan frimurare så kan det vara roligt att göra sig till känna och då blir den andra klart överraskad.

Frimurare brukar inte vara kända för stå och flasha med tecken offentligt utan håller sig mest för sig själva.

Lovar att det finns mer frimurare än vad vi tror och du känner säkert någon.

Jag vet iallafall en här i tråden.
Citera
2025-11-09, 11:08
Medlem
Citat:
Om du vill diskutera religion, filosofi osv. så andvänd ett språk än oneliners med svordomar och förolämpningar. Du får prata på ett annat sätt en en lodis i en park om du vill övertyga någon.
Hellre det än att sprida osanningar som du eftersom du helt enkelt är obildad i ämnet.

Du har även låg IQ om du tror att jag är en lodis i en park, har du verkligen inte bättre slutledningsförmåga än detta så räknar jag med att du är dåligt utbildad och har ett låglöneyrke
Citera
2025-11-09, 11:12
Medlem
Citat:
Hellre det än att sprida osanningar som du eftersom du helt enkelt är obildad i ämnet.

Du har även låg IQ om du tror att jag är en lodis i en park, har du verkligen inte bättre slutledningsförmåga än detta så räknar jag med att du är dåligt utbildad och har ett låglöneyrke

Om du vill diskutera filosofi och religion så kan du inte svara med svordomar och förolämpningar när du inte vet vad du ska skriva. Min utbildningsnivå och yrke är irrelevant.
Senast redigerad av larsjohansson 2025-11-09 kl. 11:16.
Citera
2025-11-09, 11:20
Medlem
Citat:
Om du vill diskutera filosofi och religion så kan du inte svara med svordomar och förolämpningar när du inte vet vad du ska skriva. Min utbildningsnivå och yrke är irrelevant.
Jag diskuterar ingenting mig dig eftersom du är direkt trög. Jag tillrättavisar dina påståenden som lögner, du ljuger förmodligen för att du inte vet bättre. Tror du verkligen jag villl diskutera med någon så,pass obildad, vad exakt skulle jag få ut av ett sådant samtal tror du?
Citera
2025-11-09, 11:23
Medlem
Citat:
Kan du förklara hur du kom fram till detta och varför?
Citera
2025-11-09, 11:26
Medlem
Citat:
Jag diskuterar ingenting mig dig eftersom du är direkt trög. Jag tillrättavisar dina påståenden som lögner, du ljuger förmodligen för att du inte vet bättre. Tror du verkligen jag villl diskutera med någon så,pass obildad, vad exakt skulle jag få ut av ett sådant samtal tror du?

Du är någon typ av måttligt begåvad frimurarpropagandist som skriver oneliners. Om jag skriver "frimurare är si och så" så skriver du inget konkret som skulle kunna komma från någon med djupare kunskaper om frimurare utan du skriver onliners som "du är dum i huvudet". Vad är det för en diskussion? Är det den intellektuella eliten som du representerar?
Citera
2025-11-09, 11:32
Medlem
Citat:
Du är någon typ av måttligt begåvad frimurarpropagandist som skriver oneliners. Om jag skriver "frimurare är si och så" så skriver du inget konkret som skulle kunna komma från någon med djupare kunskaper om frimurare utan du skriver onliners som "du är dum i huvudet". Vad är det för en diskussion? Är det den intellektuella eliten som du representerar?
Jag propagerar inte för frimurarna, jag är en hängiven frimurare och är ämbetsman och har således kunskap om frimureriet. Att du däremot sitter och fantiserar fritt är löjeväckande.
Igen jag diskuterar inte med dig, jag tillrättavisar dina lögner, jag diskuterar inte med obegåvade eftersom det ger mig noll i utbyte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in