2025-09-27, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Hoppas kan man ju, men svenska folket är mer polariserat
än britterna. Insnöade sossar kommer aldrig att gå emot partilinjen att folkutbytet är lönsamt på sikt. MP-och V-anhängare består mest av blattar eller batikhäxor som ligger med blattar, kommer aldrig att demonstrera mot
invandring. Mespropparna i M, L och C är livrädda för att synas och bli kallade rasister, de går fett bort.
Återstår en handfull troende KD--sympasitörer och några
SD-anhängare som inte är för feta och lata för att demonstrera. Kanske en massdemonstration av "högerextrema" i Sverige kan utgöras av i bästa fall 400 personer.
Jo men de "insnöade sossarna" ( sådana som säger ja och ammen till ALLT därför att de tror på ALLT som sossarna säger) är i utdöende. Ja de blir färre och färre, men ersätts förvisso genom sossarnas aktiva immigrantpolitik
Citera
2025-10-02, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Hmm knivigt må man säga, en gråzon alltså.

Oavsett, så har han onekligen en poäng här o kan förmodligen som så många andra sedermera berika sig på sin berömmelse och som tex Jimmie; en annan idealist, och bli

”just another politician”

Ja. Han känns som en ytterst tveksam individ.
Citera
2025-10-02, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Men vart kommer rädslan ifrån tror du? Jag ska förklara för dig, denna rädsla är faktiskt uppbyggt av de verkliga förhållanden som råder. Allt våld som massmigrationen har medfört, allt från stora terrordåd till en slags vardagsterrorism bestående av saker som rån, misshandel och våldtäkter av den ursprungliga befolkningen. I slutändan förstår även många att den förändrade demografiska sammansättningen av befolkningen i ett lite längre tidsperspektiv kommer att förändra landet i grund och botten. Således behövs inga politiska grupper till att underblåsa rädslan, utan den finns där för de som är utrustade med en kognitiv förmåga att förstå samhället.

Ja, en del av rädslan är förankrad i något, men den är i väldigt stora delar överdriven. Men generellt sett kan man väl säga att det är en livrädd grupp som är rädd för islam, terror, brott, invandrare, bögar, kvinnor, transor osv. Men frågan är hur rädd man behöver vara? Risken som svensk att dö i ett terrordåd är ungefär lika stor som risken att bli dödad av ett djur. Ändå är man mer rädd för terror än för djurattacker, vilket kanske inte är logiskt förankrat.

Sedan kan man i ärlighetens namn säga att det är exakt samma rädslor som präglar konservativa muslimer, konstant livrädda för allt, men framförallt att människor ska vara fria.
Citera
2025-10-02, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Haha jo tjena. Har du varit i London på senare år? Det har bokstavligen blivit en jävla sopdump och inga britter har någonsin bett om det. Pga blattar. Inget annat. Knivmord, våldtäkter, otryggt på gatorna och människor som grillar får trottoaren. Luton är i princip helt förstört. En muslimsk ordförandens osv osv.

Det är väl för fan på tiden att britterna sätter mer en fot? Om han får med sig 2-3 miljoner britter i London pga att de är ”rädda” som du hävdar, så är åtminstone ingen inbillning.

Eller när tror du att det är ett genuint och reellt missnöje? När 10 miljoner demonstrerar?

Varför överdriver du siffrorna så mycket?

Och vad betyder "en muslimsk ordförandens"? Undrar genuint.
Citera
2025-10-02, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Varför överdriver du siffrorna så mycket?

Och vad betyder "en muslimsk ordförandens"? Undrar genuint.

Vad är det jag överdriver om? Det är för mobba utomeuropéer och muslimer i England och Europa generellt. Därav missnöjet. Det spelar ingen roll om jag överdriver. Missnöjet är reellt och kommer bara bli värre.

En muslimsk ordförande menade jag att borgmästaren muslim. Han arbetar inte för britternas intressen, utan för muslimernas. De är inte britter och kommer aldrig att bli britter. Deras naturliga hem är någon annanstans och de flesta av dem gillar inte ens brittiska intressen.

Islam kommer aldrig riktigt att accepteras i Europa, annat än de små områdena osmanska riket la vantarna på. Men de har redan blivit sekulariserade för att passa in i Europa.

Det är samma visa varje gång sedan 600-talet. De har försökt ta sig in genom Europas yttre tidigare och misslyckats varje gång. De skulle aldrig klara att vinna mark i Europa genom krig. Därför försöker de nu med invandring. Men nu börjar européerna få nog.

Vad är det du inte förstår?
Citera
2025-10-02, 15:57
Medlem
Citat:
Det är väl för fan på tiden att britterna sätter mer en fot?

Och hur gör man detta menar du?
Citera
2025-10-02, 16:25
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ja, en del av rädslan är förankrad i något, men den är i väldigt stora delar överdriven. Men generellt sett kan man väl säga att det är en livrädd grupp som är rädd för islam, terror, brott, invandrare, bögar, kvinnor, transor osv. Men frågan är hur rädd man behöver vara? Risken som svensk att dö i ett terrordåd är ungefär lika stor som risken att bli dödad av ett djur. Ändå är man mer rädd för terror än för djurattacker, vilket kanske inte är logiskt förankrat.

Sedan kan man i ärlighetens namn säga att det är exakt samma rädslor som präglar konservativa muslimer, konstant livrädda för allt, men framförallt att människor ska vara fria.
Nej, det är en grupp av vanliga människor som lever i närheten av våldet och kriminaliteten som det här fört med sig. Flickor som blir våldtagna o.s.v.

Du kanske lever i ett nästan helt vitt område här, och om det togs över av invandrare från MENA, så skulle även du flytta, kanske skylla på något annat, men ändå. Men samtidigt sitter du och är kaxig och dömer ut människor som lever i en helt annan situation än dig och framför dina talepunkter.

Multikultur är inte bra. Det leder till etniska konflikter, mer repressiva lagar och i slutändan diktatur för att hålla ihop samhället, eller så faller de samman.

I England är det samma situation som det var här 2015. Människor som kommer med båtar frän Frankrike hela tiden och får förmåner som de som är födda där inte får och som framställs som stackars offer. Kriminaliteten ökar. Här har vi faktiskt stoppat det. Förmånerna försvinner. Men precis som här kastar man skiten på de som har det sämst och angriper dem som rasister och högerextrema när de klagar.

Jag påstår att det inte handlar om rädsla, utan att de faktiskt är förbannade och menar att nu får det vara nog. Kan du visa att jag har fel?
Citera
2025-10-03, 09:12
Medlem
Citat:
Vad är det jag överdriver om? Det är för mobba utomeuropéer och muslimer i England och Europa generellt. Därav missnöjet. Det spelar ingen roll om jag överdriver. Missnöjet är reellt och kommer bara bli värre.

En muslimsk ordförande menade jag att borgmästaren muslim. Han arbetar inte för britternas intressen, utan för muslimernas. De är inte britter och kommer aldrig att bli britter. Deras naturliga hem är någon annanstans och de flesta av dem gillar inte ens brittiska intressen.

Islam kommer aldrig riktigt att accepteras i Europa, annat än de små områdena osmanska riket la vantarna på. Men de har redan blivit sekulariserade för att passa in i Europa.

Det är samma visa varje gång sedan 600-talet. De har försökt ta sig in genom Europas yttre tidigare och misslyckats varje gång. De skulle aldrig klara att vinna mark i Europa genom krig. Därför försöker de nu med invandring. Men nu börjar européerna få nog.

Vad är det du inte förstår?

Det är ganska mycket jag inte förstår i din argumentation. Men vi kan väl börja med påståendet att 10 miljoner var ute och demonstrerade. Storbritannien har färre än 70 miljoner invånare. Hur får du ihop den siffran på ett sätt som ens är i närheten av trovärdigt?
Citera
2025-10-03, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Nej, det är en grupp av vanliga människor som lever i närheten av våldet och kriminaliteten som det här fört med sig. Flickor som blir våldtagna o.s.v.

Du kanske lever i ett nästan helt vitt område här, och om det togs över av invandrare från MENA, så skulle även du flytta, kanske skylla på något annat, men ändå. Men samtidigt sitter du och är kaxig och dömer ut människor som lever i en helt annan situation än dig och framför dina talepunkter.

Multikultur är inte bra. Det leder till etniska konflikter, mer repressiva lagar och i slutändan diktatur för att hålla ihop samhället, eller så faller de samman.

I England är det samma situation som det var här 2015. Människor som kommer med båtar frän Frankrike hela tiden och får förmåner som de som är födda där inte får och som framställs som stackars offer. Kriminaliteten ökar. Här har vi faktiskt stoppat det. Förmånerna försvinner. Men precis som här kastar man skiten på de som har det sämst och angriper dem som rasister och högerextrema när de klagar.

Jag påstår att det inte handlar om rädsla, utan att de faktiskt är förbannade och menar att nu får det vara nog. Kan du visa att jag har fel?

Pratar du om Sverige eller om UK nu, när du vill styra om ämnet till att prata om var jag bor?

Situationen i Storbritannien är väl i ärlighetens namn inte alls som den var i Sverige 2015? 2024 minskade migrationen till UK med nästan 50% jämfört med 2023, så de har ju redan skärpt sina regler markant.

Utöver det är ju Tommy Robinson i allra högsta grad rasist och till synes yrkeskriminell, med ett ytterst tveksamt beteende. Givetvis styrs han mycket av rädsla. Han trakasserar journalister som skriver om att han har förskingrat pengar eftersom han är rädd för att sanningen ska komma fram. Utöver det har varit medlem i British National Party, som tycker att hudfärg definierar vem som är britt. Det är själva definitionen av rasism. Utöver det vill man bygga ett fascistiskt samhälle, väldigt snarlikt gruppindelningen som Mussolini förespråkade för snart hundra år sedan. Sedan kan du förstås tycka att fascimen är din dröm, men det finns ingen anledning att förneka eller ducka för det.
Citera
2025-10-03, 09:34
Medlem
Citat:
Det är ganska mycket jag inte förstår i din argumentation. Men vi kan väl börja med påståendet att 10 miljoner var ute och demonstrerade. Storbritannien har färre än 70 miljoner invånare. Hur får du ihop den siffran på ett sätt som ens är i närheten av trovärdigt?

När och var skrev jag 10 miljoner? Citera gärna.

Vad specifikt är det du inte förstår. Berätta så kan vi bryta ned det.
Citera
2025-10-03, 09:37
Medlem
Citat:
När och var skrev jag 10 miljoner? Citera gärna.

Vad specifikt är det du inte förstår. Berätta så kan vi bryta ned det.

"När 10 miljoner demonstrerar?"
Citera
2025-10-03, 11:48
Medlem
Citat:
"När 10 miljoner demonstrerar?"

Nej din dumme fan, citera. Leta fram mitt citat. Använd funktionen som redan finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in