Citat:
Ursprungligen postat av
StoreSvarte
Lämnade just en lapp vid ytterdörren där jag skrev ungefär "Du dumma jävla hora som drar i låset. Ge fan i det. Jag har just lagat skiten så var försiktig och dra inte i den".
Det är för att någon idiot håller på att dra i den så den ploppar ut. Nu har jag limmat den och den håller bara man är försiktig.
Tänkte på en grej. Om en Polis bor i hyreshuset och läser lappen - kan jag åka dit för förolämpning?
Om jag sitter på dasset, någon drar i dörren och jag skriker "Jävla idiot. Det är upptaget.". Kan jag åka dit för förolämpning om det nu visar sig vara en polis?
Oavsett vem som är avnämare till uppmaningen på den lapp ni satt upp, varför sådant tilltal till "den som det vederbör"? Varken nedsättande tilltal eller svordomar tillför något på en skylt eller motsvarande, däremot kan det generera motsatt effekt om någon ser det som olämpligt sätt att uttrycka sig på.
Skriv istället något i stil med "På förekommen anledning meddelas härmed att detta handtag ej tål omild behandling varför ni anbefalles att manövrera dörrlåset med erforderlig försiktighet".