Citat:
Ursprungligen postat av
CodexGigas
Som alla vet så har iPad en undermålig skärm som kan spricka om en fluga sätter sig på den.
Det blir inte en till för Apple är bara skit, men det kostar 3000sek att byta plastskärmen!
Helt galet, tips?
1. Jag har haft 4-5 iPad genom åren, inte fått en enda spricka i nån av dem, ja inte ens en enda repa. Har bara haft enkla vikfodral från Apple. Har mina iPad med mig på jobbet i rätt krävande miljöer, och har tappat dem nån gång i golvet. Så nej, ditt påstående är inte alls ”som alla vet”…
2. Det är inte en plastskärm, utan en glasskärm av någon variant av Gorilla-glas, eller motsvarande.
3. Mitt tips är att du börjar tänka på hur du hanterar din iPad, för du kommer annars högst sannolikt uppleva samma problem med skador på skärmen oavsett vilken platta du än väljer.
4. Det kostar en slant att byta skärmen ja, men om du har någon form av allriskförsäkring på t ex din hemförsäkring, så kan du komma billigare undan.
5. Apple är inte skit, utan en tillverkare av premium elektronikprodukter, och av de absolut populäraste, och har varit i många år nu, trots att deras produkter ligger i ett högt prissegment.
Det skulle inte blivit så om de bara var skit.
6. Jag känner igen dig från en tidigare lika gnällig trådstart som inte varade så länge, ska du köra på i samma stil nu med….
(FB) Skärm sprack
7. Skärmen på iPad är inte okrossbar, så den kan såklart spricka. Det kan i sin tur bero på yttre våld genom ovarsam hantering, eller att man råkar tappa den och det träffar olyckligt på nåt hårt/vasst. Det kan då ibland verka som det gick bra, ,en skadan är så liten att den inte kan ses direkt, men kan sen utveckla sig eller brista vid vidare hantering som kan ge belastningar. Eller så kanske skärmen haft nån defekt från fabrik. Båda dessa orsaker är väldigt ovanliga. De allra allra flesta får inga problem med sina skärmar.