Jag tror inte att Siri var särskilt vanliga åtminstone här i Sverige, innan det blev känt via iPhone. Jag tror det förekom men har aldrig träffat någon som heter så...
Siri till Iphone lanserades 4 oktober 2011. 10079 personer har "Siri" som förnamn. Av dessa är ca 5642 personer äldre än 16 år.
Jag skulle gå på visning för en lägenhet som jag anmälde mig till. Men tiden stod inte utskriven utan man skulle kontakta "säljaren". Så jag trodde att det var en mäklare och smsade om hon hade tid mellan 07:00-14:00.
Svaret jag fick var "det går bra med att vi träffas 07:00 för jag börjar jobbet 08:00".
Jag tänkte "Åh du milde! Hon är prostituerad!". Så jag skrev att jag fick förhinder snabbare än vad Bo Holmström sade lägg ut, lägg ut. Rädd som fan!
Men idag när jag kollade fastighetens hemsida så står det att de boende håller i visningen... hon ville nog bara ha visning gjord innan jobbet
😄 Den var rolig. Jag hade nog tänkt samma som dig.
Siri till Iphone lanserades 4 oktober 2011. 10079 personer har "Siri" som förnamn. Av dessa är ca 5642 personer äldre än 16 år.
En stor del senare tillkomna har då troligen fått namnet pga appen. Ett smärre antal skulle nog ändå fått det men var nog inte direkt ett namn som tidigare låg i tiden för nyblivna föräldrar.
Saker jag inte fattar är varför humoravdelningen på Flashback ens finns. Kan man inte lägga trådarna Eran värsta bakfylla och Har du blivit lurad av den egen röv i övrigt och sen bara låta resten dö under arkiverade forum?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!