Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2025-09-16, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Så du tycker det är helt rimligt att en kvinnlig VD med miljonlön predikar för en arbetarklassman om hur förtryckt hon känner sig av hans existens och att han borde hålla käften när hon pratar för hennes mormor fick minsann inte rösta..Eeeee ooookeeeej
Sluta prata grupp, din sexist!

Tror ingen feminist någonsin hävdat sig vara förtryckt pga en mans eller mäns som grupp existens.
Citera
2025-09-16, 23:45
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tror ingen feminist någonsin hävdat sig vara förtryckt pga en mans eller mäns som grupp existens.

Absolut har dem. Har sett detta både implicit och rent explicit många många gånger.
Bland moderna "feminister" är väldigt vanligt att som enskild individ lägga skuld på enskilda män om det är gynnsamt karriärmässigt eller socialt. Jag har sett det användas taktiskt på nästan sociopatiskt beräknande sätt.
Man använder offerskapet från en grupp för sin egen vinning och anklagar individer för den gruppens synder. Det är ett jävla missförstånd mellan faktiska handlingar och påstådda fakta om grupper, men gemena man orkar inte ens med den analysen av det.
Jag har sett folk bete sig som de gör i den här satirvideon på riktigt.
https://www.youtube.com/watch?v=qjtk14Jw4jM
Citera
2025-09-16, 23:50
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Det finns en annan stor anledning till att wokefolket inte kan bedriva en genuin klasskamp och därför aldrig pratar om det och det är för att dom är trustfund babies. Hasan Piker tex är den största wokedåren på Twitch som sitter där och gnäller över transhat och pratar om att "kill all landlords" samtidigt som han kommer från en extremt priviligierad bakgrund med en farsa i vapenindustrin, äger lyxbilar och bor i ett mansion för 30 mille. Detta är även sant för alla wokedårar som går på Harvard, Colombia och dom andra svindyra trustfund baby skolarna med. Hur kan 1% ungarna någonsin prata om en klasskamp? Det avslöjar ju dom och var dom kommer ifrån direkt.

Detta klippet är en fin visualisering av vad jag menar, en 29-åring som inte bara ligger i 1% toppen av 29-åringar utan säkert typ 0.001% och är bland dom absolut rikaste i hela världen i den åldersgruppen sitter där i sin totala wokedåre enfald och pratar om att vi måste ha en blodig revolution mot dom rika.....lilla sötnosen då dödar vi ju dig bland dom första?
https://www.youtube.com/shorts/c8FWw80F02M
Citera
2025-09-16, 23:53
Medlem
Citat:
Absolut har dem. Har sett detta både implicit och rent explicit många många gånger.
Bland moderna "feminister" är väldigt vanligt att som enskild individ lägga skuld på enskilda män om det är gynnsamt karriärmässigt eller socialt. Jag har sett det användas taktiskt på nästan sociopatiskt beräknande sätt.
Man använder offerskapet från en grupp för sin egen vinning och anklagar individer för den gruppens synder. Det är ett jävla missförstånd mellan faktiska handlingar och påstådda fakta om grupper, men gemena man orkar inte ens med den analysen av det.
Jag har sett folk bete sig som de gör i den här satirvideon på riktigt.
https://www.youtube.com/watch?v=qjtk14Jw4jM

Vad du tramsar....nej, feminism handlar om maktobalans mellan män och kvinnor och inte om existensen av män.
Berätta vilken personlig "vinning" skulle jag ex. som feminist ha av att påtala ex. det sexuella våldet kontra kvinnor som grupp? eller orättvisan med slutshaming, eller faktumet att män som fäder inte alls tar samma ansvar för sina barn som kvinnor?

Återigen du bara blurrar massa rent nonsens...
Citera
2025-09-17, 00:05
Avstängd
Citat:
Forskare har grävt i detta överallt och den allmänna ståndpunkten är att kvinnor har lägre inkomster än män i huvudsak för att män tar mindre ansvar för barn och hem.

Vilka är det andra skälet eller de andra skälen? Tell me.
Citera
2025-09-18, 18:37
Medlem
Citat:
Vad du tramsar....nej, feminism handlar om maktobalans mellan män och kvinnor och inte om existensen av män.
Berätta vilken personlig "vinning" skulle jag ex. som feminist ha av att påtala ex. det sexuella våldet kontra kvinnor som grupp? eller orättvisan med slutshaming, eller faktumet att män som fäder inte alls tar samma ansvar för sina barn som kvinnor?

Återigen du bara blurrar massa rent nonsens...

Jag talar inte om dig dumstrut.
Jag talar om kvinnor som använder narrativet för egen vinning. De snackar sällan om sexuellt våld utan gnäller oftast om att de bara har näst högst lön på företaget eller blir sura för att de inte pratar 100 procent av tiden istället för bara 90 %. Sådana idiotkärringar har jag träffat flera.
Citera
2025-09-18, 19:51
Medlem
Citat:
Jag talar inte om dig dumstrut.
Jag talar om kvinnor som använder narrativet för egen vinning. De snackar sällan om sexuellt våld utan gnäller oftast om att de bara har näst högst lön på företaget eller blir sura för att de inte pratar 100 procent av tiden istället för bara 90 %. Sådana idiotkärringar har jag träffat flera.

och hur använder de detta för sin vinning skull?

OM vi nu pratar om arbetsplatser så det feminister i regel gnäller om är att de inte får samma lön trots samma position, grad, jobb etc...
vilket de har all jävla anledning att "gnälla" över.
Citera
2025-09-18, 20:45
Medlem
Citat:
och hur använder de detta för sin vinning skull?

OM vi nu pratar om arbetsplatser så det feminister i regel gnäller om är att de inte får samma lön trots samma position, grad, jobb etc...
vilket de har all jävla anledning att "gnälla" över.

De jag träffat på har i regel haft högst lön i laget och de har fått det genom att just köra feminist snacket. På bekostnad av andra kvinnor som velat få betalt för sin kompetens.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in