• 1
  • 2
2025-09-12, 10:37
Avstängd
Paris24s avatar
Alla Clas Ohlsson-prylar (och t.ex biltema och stadium) är sämsta tänkbara kvalitet och jag köper aldrig någonsin en pryl där, inte ens tejp kan de göra.

Jag fick ett 500kr-paraply i födelsedagspresent och det fungerar utmärkt sedan 8 år. Gäller bara att inte glömma det någonstans.
Citera
2025-09-12, 14:54
Medlem
Bret-Harts avatar
Kan vara underhållande med paraply också, jag hade fått ett från en polare som hade varit på Gekås och köpt en där.
Det blåste och regnade som fan när jag fällde ut det och inte långt senare hade hela taket dragit iväg ut över bilparkeringen vid ICA Maxi där jag stod med enbart knoppen i hand, jag fortsatte att gå och låtsades som att det regnade och hoppas att ingen skadades av mitt paraply som var första och sista gången jag använde mig av det......
Citera
2025-09-14, 06:24
Avstängd
SmarterThanYous avatar
Jag äger ett Davek Solo. Det gick sönder i en bildörr rätt nyligen, jag fick ett nytt i utbyte på livstidsgarantin för fraktkostnad på 139 SEK. De har videos på hur de vindtestar på dem YT.

Det är ett av de bästa märkesparaplyer du kan köpa, rätt dyra men berättar absolut lika mycket om vem du är som en dyr handväska eller klocka.

Har iofs flera paraplyer som är mycket bra men som inte går att få tag på i EU.

Asien = regnperiod och stark sol och sånt där, således paraplykulturer. Engelsmännen brukade vara noga med paraply också. Det är ett tecken på civilisation.
Citera
2025-09-14, 08:00
Medlem
Lao Tzus avatar
Finns redan
https://unbreakableumbrella.com/
Citera
2025-11-04, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Frågeställning:
- Tror ni det är möjligt?
- Åsikter och rekommendationer?
Absolut! Jag är generellt positiv till sådana här initiativ. Inte för att det är särskilt sannolikt att du kommer revolutionera paraplymarknaden utan för att det faktiskt finns en liten chans (typ som att vinna på lotter) att skapa något bättre här i världen.

Antingen för dig och dina närstående eller som en liten hobbyverksamhet där du får iväg 10-20 st om året på någon digital marknadsplats. Som många redan varit inne på så finns det säkert redan andra lösningar att köpa för en lite större peng. Men det är just andra lösningar och inte din.

Dilemmat är snarare vilken aura det här kommer ge dig. Du vill väl vara en gemytlig, ansvarsfull och snäll uppfinnare, snarare än en tragikomisk eller rentav galen? En Dumbledore eller Q snarare än en Doofenshmirtz eller Frankenstein?

Då skulle jag säga att presentation och finish är lika viktig som funktion. Det kommer ta tid och du vill inte terrorisera dina anhöriga med detta, i deras ögon meningslösa, projekt. Snarare ha ditt superparaply redo när det verkligen behövs och gentilt dra fram det som i James Bond när det verkligen behövs.
Senast redigerad av Ok-perfekt 2025-11-04 kl. 14:10.
Citera
2025-11-04, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
rekommendationer?
Se till att inte suboptimera en lösning efter det problem du identifierat just nu. Helheten måste fungera lika bra eller bättre.

Var inte perfektionist i början. Prova enkla lösningar med enkla metoder och ta det därifrån istället.

Det kommer ta massa tid i anspråk som du inte får tillbaka, så glöm inte att det är just en hobby. Känner du att det inte är värt det så gå ner på enklare metoder eller lägg det på hyllan ett tag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in