• 1
  • 2
2025-09-11, 21:25
Medlem
Run3s avatar
Vad för kläder kan ni rekommendera som är en balans mellan:

- Aggressiva och hotfulla.
- Ingjuter respekt.
- Utstrålar styrka.

Men samtidigt är:

- Smakfulla och stiliga.
- Inte cringe.
- Går att använda bland familj, vänner och kollegor utan att det är pinsamt.
- Funktionella.

Skulle t.ex. en brittisk polis pullover passa in i detta? https://www.gomilitar.se/products/ak...-ring-troja-ny. Att gå in en M90 kamouflage-uniform är ju lite too much. Men cargo-byxor och en army-pullover kanske ser tillräckligt vardagligt ut att det funkar i sitt dagliga liv, samtidigt som man ser hård ut och gör att babbarna passar sig?
Citera
2025-09-11, 21:31
Personligen tänker jag att det måste vara en ynklig människa som gömmer sig i sådana kläder.

Är man en hård jävel märks det nog snarare på attityd och kroppsspråk, och då inte genom att spela tuff utan att ha ett storkukslugn när andra darrar på rösten.

Tuffa kläder gör inte så stor skillnad om du går fort och tittar dig över axeln i mörkret.
Senast redigerad av modax 2025-09-11 kl. 21:33.
Citera
2025-09-11, 21:48
Medlem
Stenballes avatar
Hur osäker är man om man klär sig efter dina premisser?
Man klär sig i det som man trivs med.

Möjligen att man anpassar sig i samband med begravningar eller liknande, men det är en annan sak.
Citera
2025-09-11, 22:12
Medlem
StorFetAnkas avatar
Har du aldrig hört talas om Jantelagen pöjk? Det är bättre att se svag ut när du är stark. Då närmar sig predatorerna som sedan får sig ett välförtjänt kok stryk när du försvarar dig, inom lagens gränser mer eller mindre. Kör på vanliga kläder, nåt som smälter in bra å inte alltför dyrt. Då drar du inte till dig nån onödig uppmärksamhet, speciellt inte från tjyvar då det finns risk att predatorerna faktiskt vinner bråket och stjäl dina dyra märkeskläder. Billiga kläder bemödar de sig inte med att sno.
Citera
2025-09-11, 22:13
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Uniform som en stormtrooper har i Star wars.
Citera
2025-09-11, 22:23
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3

- Ingjuter respekt.
- Utstrålar styrka.

Men samtidigt är:

- Smakfulla och stiliga.
- Inte cringe.
- Funktionella.

Skulle t.ex. en brittisk polis pullover passa in i detta? https://www.gomilitar.se/products/ak...-ring-troja-ny. Att gå in en M90 kamouflage-uniform är ju lite too much. Men cargo-byxor och en army-pullover kanske ser tillräckligt vardagligt ut att det funkar i sitt dagliga liv, samtidigt som man ser hård ut och gör att babbarna passar sig?

Du kan ha vilka kläder du vill, det är vad du utstrålar som betyder något.
Citera
2025-09-11, 22:51
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Du kan ha vilka kläder du vill, det är vad du utstrålar som betyder något.
Det bidrar ju ändå till intrycket. Om du bär regnbågsflaggor så kommer folk se att du är en bög-tönt. Attributen man bär på sig säger en del om vem man är.
Citera
2025-09-11, 23:17
Citat:
Det bidrar ju ändå till intrycket. Om du bär regnbågsflaggor så kommer folk se att du är en bög-tönt. Attributen man bär på sig säger en del om vem man är.

Och dom kläder du beskriver säger att man är en tönt som vill se farlig ut.
Citera
2025-09-11, 23:45
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modax
Personligen tänker jag att det måste vara en ynklig människa som gömmer sig i sådana kläder.

Är man en hård jävel märks det nog snarare på attityd och kroppsspråk, och då inte genom att spela tuff utan att ha ett storkukslugn när andra darrar på rösten.

Tuffa kläder gör inte så stor skillnad om du går fort och tittar dig över axeln i mörkret.
Att titta över axeln handlar om säkerhet. Även om man är tuff så kan man bli påhoppad.

Du tror inte att en tuffing blir tuffare av att ha tuffa kläder?
Citera
2025-09-11, 23:48
Citat:
Att titta över axeln handlar om säkerhet. Även om man är tuff så kan man bli påhoppad.

Du tror inte att en tuffing blir tuffare av att ha tuffa kläder?

Du fattar vad jag menar, börjar gå snabbare och tittar sig över axeln ofta, det skriker rädd.

Om jag tror att en tuffing blir tuffare av tuffare kläder, inte enligt mig då jag tänker osäker tönt om jag ser någon med kläderna du beskrev i TS.
Citera
2025-09-11, 23:52
Om du skulle klä dig "tufft" men denna tuffhet inte återspeglas av din attityd och ditt kroppsspråk kan jag tänka mig att du åker på stryk för skojs skull.
Citera
2025-09-12, 00:25
Medlem
Panzeradlers avatar
Citat:

- Ingjuter respekt.
- Utstrålar styrka.

Men samtidigt är:

- Smakfulla och stiliga.
- Inte cringe.
- Funktionella.

Jävla incel ...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in