Citat:
Ursprungligen postat av
darthvader998
Jag har varit engagerad i olika föreningar där vi arrangerar barn aktiviteter. Tänk scouter, olika sporter osv. Jag slås varje gång jag är med på ett möter eller en träning hur olydiga vissa barn är.
Dem kan inte ta ett nej och går många gånger över alla gränser, jag upplever även att många barn som skulle må bättre av mer rörelse och mindre ipad får adhd medecin. Istället för att röra på sig mer.
Vad beror denna utveckling på? Jag är 25 och växte upp under det tidiga 00 talet, det mina päron ock andra vuxna sa betraktade jag som lag. Jag lyssnade helt enkelt. Såklart så fann det en och annan bråkstake men jag uppfattade det ändå som att mina gamla vänner var lydiga.
Så vad har hänt?
Jag tror inte nått speciellt hänt.
Jag jobbar själv på förskola och med lite äldre barn på fritidsverksamhet, och det jag märker mest är att barn som tycker om en blir ibland mer olydiga än andra barn man inte känner lika väl, för att de så att säga vill "provocera en" och testa gränsen till när man blir arg.
Det kan vara till synes jättekonstiga/jättedumma saker ibland som barnen tvärvägrar sluta med eller ändra sig bara för att de vill att man ska bli lite sur och typ lyfta bort dem därifrån.