Citat:
Ursprungligen postat av
ladicius
Problemet men ditt synsätt är att alla genast skulle dö. Vi är helt beroende för vår överlevnad av de vuxna, längre än något annat djur faktiskt. Det är där "loopen" börjar och utan den försvinner vi inom ett par generationer när det sista gamlingen dött.
Citat:
Problemet men ditt synsätt är att alla genast skulle dö.
Var påstod jag det?
Citat:
Jag ger dig dock rätt i att vi föds med en enorm potential som sedan urholkas och snittas för att passa samhället och tiden vi lever i. Där borde mänskligheten verkligen tänka om (eller framförallt tänka själv). Vi är, när det omgivande samhället gjort sitt, mer lika myrorna som omedvetet följer doftspår i marken än vi är fritt tänkande individer.
Citat:
Vi är helt beroende för vår överlevnad av de vuxna, längre än något annat djur faktiskt.
Varför behöver fullärda nyfödda lär sig något alls? Vilket djur tänker du pä?
Citat:
Det är där "loopen" börjar och utan den försvinner vi inom ett par generationer när det sista gamlingen dött.
Vilken "loop" tänker du på?
Citat:
Jag ger dig dock rätt i att vi föds med en enorm potential som sedan urholkas och snittas för att passa samhället och tiden vi lever i. Där borde mänskligheten verkligen tänka om (eller framförallt tänka själv). Vi är, när det omgivande samhället gjort sitt, mer lika myrorna som omedvetet följer doftspår i marken än vi är fritt tänkande individer.
Jaha, så du tycks förstå mig.
Kul för dig då.
Var fin̈ner du mänskligheten?
Har du något problem med
ditt användarnamn?