2026-09-24, 17:18
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Så nu har du ändrat dig angående Frank? Plötsligt tror du inte att han ljuger längre?
Jag tolkade dig som att du menade att han vägrat ge polisen halsbandet för att polisen inte skulle kunna analysera det för spår av sprängämnen.

Men när jag tittade på videon så var det inte så.

Vad spelar det för roll?

Det var inget bevis som polisen var intresserad av.
Citera
2026-09-24, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Jag tolkade dig som att du menade att han vägrat ge polisen halsbandet för att polisen inte skulle kunna analysera det för spår av sprängämnen.

Men när jag tittade på videon så var det inte så.

Vad spelar det för roll?

Det var inget bevis som polisen var intresserad av.
Eftersom polisen sa att Den där tar jag! så var den polisen uppenbart intresserad.
Citera
2026-09-24, 20:30
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Eftersom polisen sa att Den där tar jag! så var den polisen uppenbart intresserad.
Vad tror du de trodde de kunde hitta på halsbandet efter ett skott på 100 meter?
Citera
2026-09-24, 20:58
Medlem
Citat:
Vad tror du de trodde de kunde hitta på halsbandet efter ett skott på 100 meter?
Joe Kent misstänker ju främmande makt, och en specifik främmande makt är ju ganska berömd för att placera sprängladdningar i väldigt små prylar...
Citera
2026-09-24, 21:06
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Joe Kent misstänker ju främmande makt, och en specifik främmande makt är ju ganska berömd för att placera sprängladdningar i väldigt små prylar...
Ja, men då ser resultatet ut som en sprängladdning och inte en skottlossning
Citera
2026-09-24, 21:08
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Jag undrar ifall det var en främmande makt som Kirk försökt bryta kontakt med. Och lobbyade emot för Trump. Hmmmm det är ett mysterium.

Det var något om sms och bidragstagare som verkade stereotypiska.
Citera
2026-09-24, 21:45
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Så du menar alltså på fullt allvar att poliserna på plats direkt efter det hände misstänkte att det var en riktad sprängladdning i en mikrofon som ingen någonsin sett, hört talas om eller ens tror skulle gå att få fungera, som dödade Kirk och därför försökte de säkra halsbandet för att söka spår efter sprängämne, men när predikanten tog halsbandet brydde de sig inte utan lät honom ta med sig det för att ge till Erika?
Citera
2026-09-24, 23:34
Medlem
Citat:
Så du menar alltså på fullt allvar att poliserna på plats direkt efter det hände misstänkte att det var en riktad sprängladdning i en mikrofon som ingen någonsin sett, hört talas om eller ens tror skulle gå att få fungera, som dödade Kirk och därför försökte de säkra halsbandet för att söka spår efter sprängämne, men när predikanten tog halsbandet brydde de sig inte utan lät honom ta med sig det för att ge till Erika?
Jag menar ingenting, jag bara påpekar att Frank Turek tydligen kan neka att lämna över något som en polis säger åt honom att överlämna.
Citera
2026-09-25, 02:12
Medlem
Citat:
Om Israels personsökar enhet https://www.cryptomuseum.com/covert/radio/apollo/ar924/
LI-BT783 batteriets storlek 40 × 34 × 18 mm
AR-924 personsökarens storlek 50 × 73 × 27 mm
RØDE Wireless Pro 46.5 x 44 x 20 mm. Clippet inkluderat i de där 20millimetrarna. Utan den, så är tjockleken ca 14mm. https://rode.com/en-int/products/wireless-pro

Reuters har grafik på batteriets innehåll https://www.reuters.com/graphics/ISRAEL-PALESTINIANS/HEZBOLLAH-PAGERS/mopawkkwjpa/
Ca 6 gram PETN användes.

Och enligt Jon Aaron Bray's teori, så användes 0,5g PETN i en shaped charge i RØDE Wireless Pro.
Jon Aaron Bray har så otroligt mycket fel i hans förståelse om shaped charges, att det inte ens är roligt.

Citat:
Jag menar ingenting, jag bara påpekar att Frank Turek tydligen kan neka att lämna över något som en polis säger åt honom att överlämna.
Om halsbandet hade varit viktigt, då hade polisen tagit det, oavsett om någon sa att de inte får ta den.
Citera
2026-09-25, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Om halsbandet hade varit viktigt, då hade polisen tagit det, oavsett om någon sa att de inte får ta den.
Tydligen följde polismannen Tureks order...
Citera
2026-09-25, 07:00
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Tydligen följde polismannen Tureks order...
Det skulle i så fall betyda att både Frak Turek och polisen är inblandade i konspirationen och att Frank Turek skulle stå högre i rang än polisen och att Frank Turek tog halsbandet för att dölja spåren.

Men varför sitter han då i en podkast och säger att det var han som tog halsbandet och utsätter sig själv för misstanke?

Det skulle i så fall vara tjänstefel av polisen och alla jurister och experter i media som följer det här fallet skulle sparka bakut lyfta det i sina sändningar.

Men de har inte gjort det. Vad kan det bero på?
Citera
2026-09-25, 07:18
Medlem
Citat:
Det skulle i så fall betyda att både Frak Turek och polisen är inblandade i konspirationen och att Frank Turek skulle stå högre i rang än polisen och att Frank Turek tog halsbandet för att dölja spåren.

Men varför sitter han då i en podkast och säger att det var han som tog halsbandet och utsätter sig själv för misstanke?

Det skulle i så fall vara tjänstefel av polisen och alla jurister och experter i media som följer det här fallet skulle sparka bakut lyfta det i sina sändningar.

Men de har inte gjort det. Vad kan det bero på?
Troligen beror det på att mainstream media inte får skriva om vissa saker. Varför skriver inte mainstream media om att det bevisligen inte är Tylers bil som filmats i parkeringshuset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in