2026-09-06, 15:39
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Så varför säger Blake att han aldrig sagt att Tyler erkänt för sina föräldrar? Jo för att dom flesta kollar inte upp sådant så hans ljugande sätter sig i folks medvetande.
Fast det sa han inte i det klippet du skickade. Han sa bokstavligen:
Citat:
They're specificially saying it proves that Tyler Robinson did not confess basically which I don't think that any of us have ever said he confessed in the sense of he signed a confession to the police. It's that he confessed to his roommate. He confessed he confessed on his discord. He I think we would say behaved in a manner with his parents that admitted like you've got me.
(Det här sa han som en inflikning när Andrew Kolvet hade påbörjat att svara om vad folk skrev och påstod på sociala medier angående de nya uppgifterna om att Tyler Robinson "pleads not guilty".) Jag har bara hört samtalet i den form som det klipp du skickade visar det i och vet inte vad Blake fortsätter säga. Men i det du skickade så tycker jag att Blake formulerade sig dåligt. Dock tycker jag att du övertolkar det som han sa på ett slarvigt sätt i sin inflikande kommentar.
Senast redigerad av rednaxela90 2026-09-06 kl. 15:58.
Citera
2026-09-06, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
Fast det sa han inte i det klippet du skickade. Han sa bokstavligen:

(Det här sa han som en inflikning när Andrew Kolvet hade påbörjat att svara om vad folk skrev och påstod på sociala medier angående de nya uppgifterna om att Tyler Robinson "pleads not guilty".) Jag har bara hört samtalet i den form som det klipp du skickade visar det i och vet inte vad Blake fortsätter säga. Men i det du skickade så tycker jag att Blake formulerade sig dåligt. Dock tycker jag att du övertolkar det som han sa på ett slarvigt sätt i sin inflikande kommentar.
Han säger nu att Tyler betedde sig på ett sätt som gjorde att han verkade skyldig.
"He I think we would say behaved in a manner with his parents that admitted like you've got me"

Det är väldigt lång ifrån vad han sa tidigare, att Tyler hade erkänt mordet för sina föräldrar.
Citera
2026-09-06, 16:31
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Han säger nu att Tyler betedde sig på ett sätt som gjorde att han verkade skyldig.
"He I think we would say behaved in a manner with his parents that admitted like you've got me"

Det är väldigt lång ifrån vad han sa tidigare, att Tyler hade erkänt mordet för sina föräldrar.
Hans lilla inflikning var på intet sätt helhetstäckande, och den var dåligt formulerad. Men du bygger ett slott av en kotte. Om man letar något att haka upp sig på så går det att hitta överallt. Du har säkert själv formulerat dåligt något du tänkt i all hast någon gång. Men som jag uppfattar det så är inte detta något backande av Blake. Bara en dålig formulering.
Citera
2026-09-06, 17:15
Medlem
Citat:
Hans lilla inflikning var på intet sätt helhetstäckande, och den var dåligt formulerad. Men du bygger ett slott av en kotte. Om man letar något att haka upp sig på så går det att hitta överallt. Du har säkert själv formulerat dåligt något du tänkt i all hast någon gång. Men som jag uppfattar det så är inte detta något backande av Blake. Bara en dålig formulering.
Vi uppfattar det helt enkelt olika. Samma sak med Andrew Wilson, han läste upp ett annat meddelande än det han sedan publicerade angående vilka Charlie var rädd för. Det har hela tiden hävdats att han skrev att "they" ville döda honom, men plötsligt hade Wilson fått tillgång till meddelandet och läste upp det. Problemet var bara att när han senare publicerade det så stämde inte orden.
Citera
2026-09-06, 18:44
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Vi uppfattar det helt enkelt olika. Samma sak med Andrew Wilson, han läste upp ett annat meddelande än det han sedan publicerade angående vilka Charlie var rädd för. Det har hela tiden hävdats att han skrev att "they" ville döda honom, men plötsligt hade Wilson fått tillgång till meddelandet och läste upp det. Problemet var bara att när han senare publicerade det så stämde inte orden.
Nu har jag lyssnat på vad Andrew Wilson läste upp i början av debatten med Candace Owens och kontrollerat det med de meddelanden han sedan visade på bild, och det är samma (där Charlie skrev: "I'm somewhat worried about the left trying to kill me"). Om sedan Candace Owens eller någon liknande person har talat om i flera månaders tid att Charlie skrev "they" med antydan på Israel bryr jag mig inte om.
Senast redigerad av rednaxela90 2026-09-06 kl. 18:46.
Citera
2026-09-06, 18:52
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:

Det är rätt ynkligt att dra upp såna här ickefrågor som inte har nån som helst betydelse bara för att slippa diskuteraa de viktiga frågorna.
Citera
2026-09-06, 19:32
Medlem
Citat:
Nu har jag lyssnat på vad Andrew Wilson läste upp i början av debatten med Candace Owens och kontrollerat det med de meddelanden han sedan visade på bild, och det är samma (där Charlie skrev: "I'm somewhat worried about the left trying to kill me"). Om sedan Candace Owens eller någon liknande person har talat om i flera månaders tid att Charlie skrev "they" med antydan på Israel bryr jag mig inte om.
Nej det är inte samma.
Citera
2026-09-06, 20:16
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Nej det är inte samma.
På vilket sätt? Jag lyssnade och kollade meddelandena. Enligt vad jag kan se är det samma.
Citera
2026-09-06, 20:20
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Det är rätt ynkligt att dra upp såna här ickefrågor som inte har nån som helst betydelse bara för att slippa diskuteraa de viktiga frågorna.
Ja, det byggs stora teorier på smågrejer som saknar betydelse. Men det är så det är i t.ex. Candace Owens program, hon får det att låta som världens senasation och så pekar hon ut någon liten grej som "mystiskt" när det egentligen inte är något där. Och så tror sådana som Jumpingonthemoon på henne.
Citera
2026-09-06, 20:32
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Nej det är inte samma.
Då tycker jag att du länkar till dessa med tidsangivelser så vi kan jämföra.
Citera
2026-09-06, 20:33
Medlem
Citat:
På vilket sätt? Jag lyssnade och kollade meddelandena. Enligt vad jag kan se är det samma.
Olika ord på vissa ställen. Hur kan du ha missat det? Han läser ju ordagrant upp meddelandet och det är inte samma meddelande som han senare visar upp.
Citera
2026-09-06, 20:33
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Vi får se under rättegången.
Du skriver så, men jag är inte så säker på att du kommer att acceptera de bevis som läggs fram under rättegången och ifall utfallet blir så att Tyler Robinson blir dömd för mordet på Charlie Kirk!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in