2026-07-24, 22:20
Medlem
Jag har missat ditt svar om batteriet var mellan "shaped charge" och kretskortet i Wireless Pro enheten.

Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Experiment som kan rendera åratal i fängelse om inte de rätta tillstånden finns, ja.
Det finns de som har tillstånden, bara att söka upp dessa.
Eller har Jon Aaron Bray redan gjort det, men att resultaten inte var det han förväntade sig?

Citat:
Det finns inget i hans angivna mått på 10mm i diameter och 15mm i längd som förhindrar det, nej.
Inte?
https://imgur.com/a/fVJVCfV där syns hur mycket 10mm är, versus sidan av Wireless Pro enheten.
Citera
2026-07-24, 23:05
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Jag har missat ditt svar om batteriet var mellan "shaped charge" och kretskortet i Wireless Pro enheten.

Det finns de som har tillstånden, bara att söka upp dessa.
Eller har Jon Aaron Bray redan gjort det, men att resultaten inte var det han förväntade sig?

Inte?
https://imgur.com/a/fVJVCfV där syns hur mycket 10mm är, versus sidan av Wireless Pro enheten.
JAB behöver inga jävla tillstånd för att stoppa in en bit plast i en trådlös mikrofon.
Citera
2026-07-24, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
JAB behöver inga jävla tillstånd för att stoppa in en bit plast i en trådlös mikrofon.
Ahh den biten, det har du rätt i.
Jag tänkte mer på sprängnings experiment.
Exempelvis hur en liten shaped charge beter sig, de olika exempel som Jon Aaron Bray kommit med.
JAB verkar tro att all kraft i en cylinder shaped chargesom skulle kunna få plats i en Wireless Pro, bara riktas åt ett enda håll, . Utan något kretskort och batteri.
En shaped charge drivs ju av en explosion.
Citera
2026-07-24, 23:53
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ahh den biten, det har du rätt i.
Jag tänkte mer på sprängnings experiment.
Exempelvis hur en liten shaped charge beter sig, de olika exempel som Jon Aaron Bray kommit med.
JAB verkar tro att all kraft i en cylinder shaped chargesom skulle kunna få plats i en Wireless Pro, bara riktas åt ett enda håll, . Utan något kretskort och batteri.
En shaped charge drivs ju av en explosion.
Aha, ja det behövs det så klart tillstånd för. Och om han inte kan få det själv, så finns det nästan garanterat någon av hans fans, eller till och med icke-fans, som har tillstånd och skulle med glädje ställa upp. Att han gör det för att undvika åtal eller för att han inte vill visa terrorister hur man gör bomber är bara trams och undanflykter.

Ja, det är många av dom saker som han påstår med sina beräkningar som jag skulle vilja se hur dom ter sig i praktiken. Och jag väntar fortfarande på länkar till klipp där man klart och tydligt ser att micken är placerad på högkant. Hur det ens går till då det enda fäste som verkar finnas är på baksidan.

onopono behöver inte svara på det här eftersom vi inte vänder oss till honom utan jag och Piii...pratar med varandra. Det är faktiskt irriterande när du kommer och lägger dig i.
Citera
2026-07-25, 00:27
Medlem
Citat:
Aha, ja det behövs det så klart tillstånd för. Och om han inte kan få det själv, så finns det nästan garanterat någon av hans fans, eller till och med icke-fans, som har tillstånd och skulle med glädje ställa upp. Att han gör det för att undvika åtal eller för att han inte vill visa terrorister hur man gör bomber är bara trams och undanflykter.

Ja, det är många av dom saker som han påstår med sina beräkningar som jag skulle vilja se hur dom ter sig i praktiken. Och jag väntar fortfarande på länkar till klipp där man klart och tydligt ser att micken är placerad på högkant. Hur det ens går till då det enda fäste som verkar finnas är på baksidan.

onopono behöver inte svara på det här eftersom vi inte vänder oss till honom utan jag och Piii...pratar med varandra. Det är faktiskt irriterande när du kommer och lägger dig i.
Charlie Kirks mic har ibland lite olika positioner, han lutar sig framåt ibland, sedan bakåt, etc. Dock inte så överdrivet som Jon A Bray försöker få det till, varken med axlarna eller hur micen är i vinkel vs kroppen.

Hastigheten som eventuell batteri måste färdas i, för att tränga in i en kropp, eller ballistiskt gel, det går att simulera med tryckluftskanon.

Hur en eventuell shaped charge beter sig, det finns flera på youtube som skulle kunna testa.
Det eventuellt krångliga skulle vara att göra en så liten som Jon A Bray vill få det till, i metall. Men det borde gå. Själva cylindern är enkel, konen kan vara knepigare.
Hur en större shaped charge ser ut, till sådana finns videon, etc.

Hur en cylinder i de storlekar som Jon A Bray sagt, skulle få plats i Wireless Pro?
Behövs ju bara en Wireless Pro TX, där fronten tas bort, kretskortet skruvas loss, o sedan bara in med de djävla cylindrarna. Sedan stänga enhets helvetet, så gott som det går.
Jon A Bray's video https://www.youtube.com/shorts/PPMTXLuUH3I det bästa med den är musiken, klippning, vinklar etc... suger.
Till och med 3D modellen är inte 100% korrekt.
Citera
2026-07-25, 08:10
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Charlie Kirks mic har ibland lite olika positioner, han lutar sig framåt ibland, sedan bakåt, etc. Dock inte så överdrivet som Jon A Bray försöker få det till, varken med axlarna eller hur micen är i vinkel vs kroppen.

Hastigheten som eventuell batteri måste färdas i, för att tränga in i en kropp, eller ballistiskt gel, det går att simulera med tryckluftskanon.

Hur en eventuell shaped charge beter sig, det finns flera på youtube som skulle kunna testa.
Det eventuellt krångliga skulle vara att göra en så liten som Jon A Bray vill få det till, i metall. Men det borde gå. Själva cylindern är enkel, konen kan vara knepigare.
Hur en större shaped charge ser ut, till sådana finns videon, etc.

Hur en cylinder i de storlekar som Jon A Bray sagt, skulle få plats i Wireless Pro?
Behövs ju bara en Wireless Pro TX, där fronten tas bort, kretskortet skruvas loss, o sedan bara in med de djävla cylindrarna. Sedan stänga enhets helvetet, så gott som det går.
Jon A Bray's video https://www.youtube.com/shorts/PPMTXLuUH3I det bästa med den är musiken, klippning, vinklar etc... suger.
Till och med 3D modellen är inte 100% korrekt.
Du ser, det går om man bara vill.

Jag vill som sagt ändå se att micken sitter på ett sätt som den inte är tillverkad för.
Citera
2026-07-25, 09:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ännu en sak som sätter myror i huvudet på mig är att onopono påstått att kretskortet inte flög ut igenom frontstycket:

Citat:
Inte "igenom" glaset. Det är redan borta när så sker…

Men om shaped charge’n var placerad under kretskortet - hur kunde frontstycket då lossna/krossas först??
Gick tryckvågen på något sätt först igenom kretskortet och tryckte bort glaset (eller vad fronten är gjord av) för att sedan gå tillbaks ned åt sidan in under batteriet och kretskortet - eller hur gick det liksom till att allt flög åt samma håll och fronten försvann först??

Edit: vad dum jag är - det står säkert förklarat på Brays hemsida. Om jag bara kunde hitta det….
Citera
2026-07-25, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ännu en sak som sätter myror i huvudet på mig är att onopono påstått att kretskortet inte flög ut igenom frontstycket:
Citat:
Inte "igenom" glaset. Det är redan borta när så sker:
Men om shaped charge’n var placerad under kretskortet - hur kunde frontstycket då lossna/krossas först??
Gick tryckvågen på något sätt först igenom kretskortet och tryckte bort glaset (eller vad fronten är gjord av) för att sedan gå tillbaks ned åt sidan in under batteriet och kretskortet - eller hur gick det liksom till att allt flög åt samma håll och fronten försvann först??

Edit: vad dum jag är - det står säkert förklarat på Brays hemsida. Om jag bara kunde hitta det….

Citat:
The RØDE Wireless PRO TX transmitter housing suffered an energetic event that compromised the case.
Inte helt hundra vad Jon menar med detta, förutom att TX enheten inte var hel efteråt.

Det enda som jag hittar som kan vara relaterat till frontglas/plasten är detta:
Citat:
Explosive Shirt Deformation
Dramatic rapid deformation. Back right collar expands. Front panel inflates. Metal necklace snaps and launches upward at 21+ m/s (47+ mph), requiring ~6.8 joules of kinetic energy.
Front panel inflates.

Det här skriver Jon Aaron Bray om själva kretskortet
Citat:
Physical Evidence Chain — Trajectory Reconstruction
1.Pre-event: RØDE TX mounted via MagClip GO, 44×45.3mm bulge confirmed across four angles.
2.Energetic event: TX housing compromised, circuit board liberated.
3. Transit: PCB travels across chest producing visible textural deformation.
4. Collar capture: PCB caught at collar. Colorimetric (B/R = 0.567) and dimensional (~44mm square) analysis confirm identity.
5. Descent: PCB descends inside shirt, tracked by two independent camera angles.
6. Resting position: PCB at rest in waist fold. TX housing bulge absent from original location.
källa https://followtheepicenter.com/

Så kretskortet ska vara hel efter denna resa, medan fronten splittras/krossas?

Det är mycket som är konstigt med Jon Aaron Brays påståenden.
Citera
2026-07-25, 13:22
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Inte helt hundra vad Jon menar med detta, förutom att TX enheten inte var hel efteråt.

Front panel inflates.

Som att inte bara en utan två explosioner varav av en av ett högexplosivt ämne inte lämnade några synliga spår på tröjan. Eller att samma explosion som slungade iväg batteriet med en sån kraft att det kunde penetrera CK hals på ett 'ytligt men tillräckligt djupt' sätt utan att få sitt skal penetrerat och således utsatt litiumet för syre.

Men det har Bray säkert förklarat någonstans.
Citera
2026-07-25, 13:41
Medlem
kermassas avatar
Citat:

Citat:

Front panel inflates.

Före explosionen görs noggranna ”analyser” av RØDE och magnetfästets storlek/placering, varför görs inga sådana analyser för att ”hitta” batteri/kretskort,RØDE osv efteråt? RØDE har antagligen lagt sig med långsidan mot hans kropp och syns inte lika tydligt längre.

Magnetens storlek används för att bekräfta kretskortets existens under tröjan i höjd med örat (den gula fyrkanten). Men jag hittar inga bilder där, enligt skribenter i tråden, kretskortet ”kikar fram” i kragen.
Jag kan inte hitta den famösa färganalysen.

Man får ”följa” kretskortet när det faller ned i två olika vinklar. Men jag lyckas verkligen inte förstå vad de vill att man ”ska se” ens?

Förladdningen måste väl ta upp ett hål på kortsidan för att jetstrålen ska kunna bildas som den ska? Inget får väl vara i vägen? Jag har inte hittat några analyser kring förladdningen.

Eftersom magnetfästet sitter på långsidan kommer RØDE vridas och lägga sig med långsidan mot tröjan och jetstrålen kommer ”skjuta” mot axeln istället.

Om nu RØDE är epicentret så borde man se rörelse i alla riktningar därifrån, vilket man inte gör.
Citera
2026-07-25, 14:05
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermassa
Man får ”följa” kretskortet när det faller ned i två olika vinklar. Men jag lyckas verkligen inte förstå vad de vill att man ”ska se” ens?
Det är bland annat det jag tänker på när jag säger att dom filmer som används för analyserna är i för låg upplösning, för låg bithastighet och för hårt komprimerade för att kunna dra några forensiska slutsatser som faktiskt håller utifrån dom. Man kanske hade kunnat dra några sådana slutsatser om man hade haft tillgång till råfilerna från telefonerna som har spelat in dom, men redan där har dom gått igenom en mängd algoritmer, vitbalansering, 'AI förbättringar' och liknande saker som sker vid filmning och fotografering med moderna mobilkameror.

Så vitt jag vet så har ingen underrättelsetjänst eller liknande använt sig av metoder med så här många rörliga bitar som måste klaffa.
Citera
2026-07-25, 14:22
Medlem
Citat:
Som att inte bara en utan två explosioner varav av en av ett högexplosivt ämne inte lämnade några synliga spår på tröjan. Eller att samma explosion som slungade iväg batteriet med en sån kraft att det kunde penetrera CK hals på ett 'ytligt men tillräckligt djupt' sätt utan att få sitt skal penetrerat och således utsatt litiumet för syre.

Men det har Bray säkert förklarat någonstans.
Jon Aaron Bray har inte räknat med vad batterier klarar för krafter.
Det passar inte in i hans förklaringar.
Undrar hur tjock vägg en "shaped charge" ska ha, för att inte explodera, som de vanligtvis gör?

En enkel? förtest vore att använda olika 10mm hylsor, eventuellt avkortade till ungefär rätt längd. Exempelvis:
9mm Glisenti https://en.wikipedia.org/wiki/9mm_Glisenti
.38 TPC https://en.wikipedia.org/wiki/.38_TPC
9×21mm https://en.wikipedia.org/wiki/9%C3%9721mm
9×21mm Gyurza https://en.wikipedia.org/wiki/9%C3%9721mm_Gyurza
.356 TSW https://en.wikipedia.org/wiki/.356_TSW
.357 Remington Maximum https://en.wikipedia.org/wiki/.357_Remington_Maximum
.38 S&W https://en.wikipedia.org/wiki/.38_S&W
.350 Legend https://en.wikipedia.org/wiki/.350_Legend
Och ta den mängd PETN som Jon Aaron Bray har sagt att det fanns.
Sedan spränga detta PETN och se resultatet.
Det vill säga, test utan att ha shaped charge konen inne i dessa.

Citat:
Ursprungligen postat av kermassa
Före explosionen görs noggranna ”analyser” av RØDE och magnetfästets storlek/placering, varför görs inga sådana analyser för att ”hitta” batteri/kretskort,RØDE osv efteråt? RØDE har antagligen lagt sig med långsidan mot hans kropp och syns inte lika tydligt längre.

Magnetens storlek används för att bekräfta kretskortets existens under tröjan i höjd med örat (den gula fyrkanten). Men jag hittar inga bilder där, enligt skribenter i tråden, kretskortet ”kikar fram” i kragen.
Jag kan inte hitta den famösa färganalysen.

Förladdningen måste väl ta upp ett hål på kortsidan för att jetstrålen ska kunna bildas som den ska? Inget får väl vara i vägen? Jag har inte hittat några analyser kring förladdningen.

Eftersom magnetfästet sitter på långsidan kommer RØDE vridas och lägga sig med långsidan mot tröjan och jetstrålen kommer ”skjuta” mot axeln istället.

Om nu RØDE är epicentret så borde man se rörelse i alla riktningar därifrån, vilket man inte gör.

Den riktning som RØDE hade, vad jag sett, så borde eventuell jetråle träffat i närheten av axeln, eventuellt övre högre delen av lungan.

Och det som Jon Aaron Bray tolkar som kretskort som faller ner på höger sida av tröjan, jag tolkar det snarare att det är själva RØDE Wireless Pro som faller ner efter att ha släppt från magneten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in