Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Har du helt tappat det? - du erkände ju själv att det du skrev var fel och behövde ”omformuleras”…
Till er andra, med själen i behåll.
Jag skrev att jag för sent insåg att min formulering kunde låna sig till en illasinnad tolkning (från forumets gymnasiesemantiker) och att jag därför omformulerade/förtydligade det jag skrev på sätt som inte kan låna sig till slik 'tolkning'.
Min poäng är precis densamma. Att försvaret i en preliminär hearing inte gers utrymme att formellt bestrida den anklagades oskuld, lägga fram egen bevisning eller kalla egna vittnen, utan endast gers möjlighet att ifrågasätta åklagarens bevisning och korsförhöra dennes vittnen i syfte att försöka blottlägga brister i detta.
Och igen, om nu det faktum att TR inte formellt har förnekat att det är han som syns i sagda videor är bevis för att det verkligen är han som syns i dessa, så uppmanar jag var och en som insisterar på det att citera försvaret när dess företrädare formellt nekar till
något annat som åklagaren vill göra gällande att TR har gjort och som pekar mot dennes skuld.
Givet att TR har förklarat sig oskyldig till mordet.
Gör det, eller lägg ner.