2026-02-13, 14:34
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Nej. Erika har fortfarande inte förklarat sig.
Det är klart att Erika inte gjort. Varför skulle hon göra det?

Det här är en win-win situation för Erika.

Om de finns bevis och hon inte förklarar sig så kommer bevisen inte fram.

Om det inte finns bevis får hon Candace att framstå som en simpel lögnerska.
Citera
2026-02-13, 14:50
Medlem
Citat:
Igen, jag räknade 'baklänges' på tidzonerna och erkände det omedelbart när jag upptäckte det, samt bad eventuella läsare om ursäkt för det.

Ingen "gaslighting" (sic). Inget "dåligt minne".

Försök igen.
Där var det inte frågan om tindszonerna.
Utan att du skrev
Citat:
Har du en mer precis länk här? Citera gärna relevant text också.
Fast jag redan tidigare redan hade citerat OCH länkat sammanträdena/röstningarna.
Citera
2026-02-13, 15:17
Medlem
Charlie Kirk skulle dagen efter mordet ha gjort ett framträdande på Charis Bible College i Colorado. Men enligt Candace så fick hon in ett tips om att ingen säkerhetsplanering var förberedd där TPUSAs säkerhetsdetalj tillsammans med lokal polis, brandkår, etc, går igenom vilka åtgärder som måste vidtas och vem som ska göra vad.

Så här säger TPUSAs säkerhetsansvarige Brian Harpole om rutinerna som normalt följs av TPUSAs säkerhetsdetalj avseende Charlie Kirks framträdanden:
Harpole: We generally uh the permitting process and all that goes on behind the scenes uh and then there's a questionnaires that are filled out that we used to there was a lot of busy work and then so you know kind of like in the military what you did we create forms that hey let's get this information upfront and so that we uh have a duplication process so that we can confirm it. And so we started our first uh before that one um the 24th of the month prior. And so um and that was with the the hard
conversations uh meetings.

Q: You started that on the 24th.

Harpole: Mhm. Right. It it and we do two weeks at least. No, it it started before that with the the intelligence gathering and and all that, but the hard conversations, the sharing of information, the conference calls, uh the the data sheets um and and we put that in a timeline uh on on a on a on on an app so that this all goes up and every guy that's on that job uh can see all the intel that comes in.
Jag har inte hittat någon verifiering av Candace' uppgifter, men om det här stämmer så krävs givetvis en förklaring från sagde Harpole.

Det är samma Brian Harpole som ska ha observerats komma ut från ett möte med höga militärer tidig morgon i Fort Huachuca, Arizona, dagen innan mordet på CK.

Något som han nekar till, men som han trots försök inte har lyckats tillbakavisa med något som bevisar motsatsen.
Senast redigerad av onopono 2026-02-13 kl. 15:22.
Citera
2026-02-13, 15:46
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Jag har inte hittat en enda lögn från Candace så här långt.

Det har Du?
Jag har inte sett några bevis på några av hennes påståenden så jag betraktar de som lögner tills hon slänger upp bevisen.

Hon kan ju börja med det här där hon skulle låta Erika förklara sig först.
Citera
2026-02-13, 16:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Jag har inte sett några bevis på några av hennes påståenden så jag betraktar de som lögner tills hon slänger upp bevisen.

Precis som jag inte sett några bevis på onoponos påstående. Hur kom onopono fram till dessa siffror?

Citat:
Han hade ca 20-30 miljoner anhängare bara i USA och vann valet åt Trump. Det är en objektiv sanning.
Citera
2026-02-13, 17:43
Medlem
Anklagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Precis som jag inte sett några bevis på onoponos påstående. Hur kom onopono fram till dessa siffror?
Han kanske menar att det är en subjektiv sanning. Eller så har CO sagt det och då kommer bevisen för siffrorna någon gång i framtiden. Tills dess gäller siffrorna eftersom CO inte ljuger.
Citera
2026-02-13, 18:42
Medlem
Citat:

Nja det är här det fina kommer in i kråksången.

Candace kommer att hävda att hon har rätt i sina beskryllningar - för annars skulle hon ju bli anklagad för förtal...

Detta möjliggör eviga anklagelser och konflikter för presumtiva följare att ta del av.

Kanske snarare det som de kom överens om när de träffade varandra?
Citera
2026-02-13, 18:50
Medlem
Citat:
Trots att hon så här långt inte har beslagits med en enda lögn?

Citat:
Hon ger vad jag vet alltid en utpekad individ chanser att bemöta anklagelser innan hon publicerar dem.
Citera
2026-02-13, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterBjorkman
Nja det är här det fina kommer in i kråksången.

Candace kommer att hävda att hon har rätt i sina beskryllningar - för annars skulle hon ju bli anklagad för förtal...
Exakt. Hon har redan fått ett seace and desist-brev från TPUSAs advokater. Det är bara att vänta och se.

Hennes erbjudande att under en live-sändning låta utpekade svara på hennes frågor kvarstår också.

Citat:
Detta möjliggör eviga anklagelser och konflikter för presumtiva följare att ta del av.
Nej. De utpekade kan när de vill stämma Candace för förtal i de fall de menar att hon i illasinnat syfte har ljugit om dem.

Citat:
Kanske snarare det som de kom överens om när de träffade varandra?
Du får gärna förklara hur den konspirationen i så fall ser ut och i vilka syften den pågår.
Citera
2026-02-13, 19:15
Medlem
Citat:
Rentvå sig.

Citat:

Det återstår att se. I just 'Pierre-fallet' så påstår Candace att hon har "proof" för hennes påståenden stämmer.

Citat:
Absolut. Då är Candace rökt. Som sagt.
Citera
2026-02-13, 19:18
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Trots att hon så här långt inte har beslagits med en enda lögn?
Det där går åt båda hållen.
Vilka påståenden har hon visat vara sanna?

Citat:
Hon ger vad jag vet alltid en utpekad individ chanser att bemöta anklagelser innan hon publicerar dem.
Erika har väl fått en bra chans att bemöta anklagelserna vid det här laget.
Eller hur mycket mer tid tycker du hon ska få?
Citera
2026-02-13, 19:22
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Rentvå sig.
Erika behöver inte rentvå sig för det finns inga anklagelser mot henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in