2026-02-13, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hur har man räknat ut det och vad räknar du som ”anhängare”?
När Charlie mördades hade han runt 5-6 miljoner följare på YouTube såväl som på x - och tpusa hade runt 250,000 medlemmar.

6 miljoner är cirka 2,5 procent av alla röstberättigade i USA - men alla Charlie Kirks följare behöver förstås inte ha varit röstberättigade så då blir siffran ännu lägre. Många av dem lär förstås dessutom ha sympatiserat med Trump redan innan de blev Kirkanhängare. Men visst även promillen kan förstås räcka för att tippa över ett jämt val.

Till er andra.

Jag menar att han var helt avgörande för formeringen av nästa generation amerikanska konservativa zionister utan vars stöd apartheidstaten Israel inte kan existera.

Vad gäller mitt påstående om att CK och TPUSA var helt avgörande för Trumps seger så kan ni t.ex. lyssna på hans vicepresident J.D. Vance här: https://www.youtube.com/shorts/_lwUgTqbNaE
Senast redigerad av onopono 2026-02-13 kl. 01:05.
Citera
2026-02-13, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Vad är det i så fall som jag enligt dig inte minns?

Jag vill först visa läsarna att du än en gång drar falska anklagelser ur röven, så att de vet vem de har att göra med.

Viktigt.
Det skulle bli en lång, lång lista.
Falska anklagelser, om vad och mot vilka?

Citat:
Det framkommer inte, nej. Men det vet du ju?

Det finns mig veterligen inget som säger att hon fick sparken, nej.

Ja?

Inget som jag har tagit del av. Däremot så blev han mot slutet av sitt liv allt mer kritisk mot zionisterna.

Har du något konkret här, eller spånar du bara fritt helt utan markkontakt?

Igen, har du något konkret här?
Inte allt kommer ut i media.
Ungefär lika konkret som det som Candace Owens har.
Senast redigerad av Piii... 2026-02-13 kl. 01:25.
Citera
2026-02-13, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Det skulle bli en lång, lång lista.
Bra, då ska du inte ha några problem med att citera några exempel. Börja med ett sådant och så tar vi det därifrån.

Citat:
Falska anklagelser, om vad och mot vilka?
Nu senast om att jag ofta "gaslightar" (sic) tråddeltagare och när jag bad om exempel på det, så var det i stället så att jag "har dåligt minne".

Och jag väntar som sagt fortfarande på exempel på det.

Citat:
Inte allt kommer ut i media.
Du har således ingenting som stöd för din misstanke att det är Trump som ligger bakom mordet?

Ingenting?

Citat:
Ungefär lika konkret som det som Candace Owens har.
Har du exempel på där Candace ger uttryck för misstankar mot någon utan någonting alls som stöld för sina misstankar?

Ingenting, här heller?
Citera
2026-02-13, 01:52
Medlem
Edit:
Citat:
Till er andra.

Jag menar att han var helt avgörande för formeringen av nästa generation [kristna] amerikanska konservativa zionister utan vars stöd apartheidstaten Israel inte kan existera.

Vad gäller mitt påstående om att CK och TPUSA var helt avgörande för Trumps seger så kan ni t.ex. lyssna på hans vicepresident J.D. Vance här: https://www.youtube.com/shorts/_lwUgTqbNaE
Citera
2026-02-13, 03:11
Medlem
Citat:
Bra, då ska du inte ha några problem med att citera några exempel. Börja med ett sådant och så tar vi det därifrån.
(FB) Vem ligger egentligen bakom mordet på Charlie Kirk? 2025-12-29, 06:07
Så ger jag en utförlig lista på vilka möten i DC Mark Amodei var på, 8 och 9 september, när han enligt Mitch Snow var på Fort Huachuca med Erika Kirk och andra. Och Candace Owens spinner det till
Citat:
"Charlie Kirk was assassinated and our military was involved"
https://www.soapcentral.com/pop-culture/news-am-i-one-hasn-t-blamed-internet-erupts-candace-owens-alleges-u-s-military-involved-charlie-kirk -s-killing

Exempel på en av dessa möten/röstningar, som jag länkade och citerade.
https://clerk.house.gov/Votes/2025242
Citat:
Roll Call 242 | Bill Number: H. Res. 682
Sep 09, 2025, 02:01 PM | 119th Congress, 1st Session

Vote Question: On Ordering the Previous Question

Providing for consideration of the bill (H.R. 3838) Streamlining Procurement for Effective Execution and Delivery and National Defense Authorization Act for FY 2026, and providing for consideration of the bill (H.R. 3486) Stop Illegal Entry Act, and for other purposes

Vote Type: Yea-And-Nay

Status: Passed

Men du ignorerar dessa totalt.
Och bara svarar på min 2025-12-30, 04:57
Citat:
Ok, jag var visst lite trött när jag skrev PDT/EDT tiderna tidigare. Dock så är DC i EDT.

Du läser visst inte vad jag skriver.
Amodei röstade röstade 02:01PM och 02:10 PM. Tidigare röstning var kvällen innan, där han också röstade.
Röstningstiderna finns på https://clerk.house.gov/evs/2025/ROLL_200.asp

Med din 2025-12-30, 07:09
Citat:
Har du en mer precis länk här? Citera gärna relevant text också.

Men även om dina uppgifter stämmer här så kvarstår ju det faktum att Amodei i så fall trots det hade hela 9 timmar på sig att ta sig till D.C. efter avslutat möte? Om nu Arizona vid tiden gick på samma tid som Kalifornien (se nedan)?

Det är inte första gången saker måste upprepas till dig.

Citat:
Nu senast om att jag ofta "gaslightar" (sic) tråddeltagare och när jag bad om exempel på det, så var det i stället så att jag "har dåligt minne".

Och jag väntar som sagt fortfarande på exempel på det.
Gaslighting?
Ta och läs din (FB) Vem ligger egentligen bakom mordet på Charlie Kirk?
Där du svarar Fanten
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Dom du säger att Candace säger sig ha. Vad det innebär mer exakt (actually means) har vi så klart ingen aning om.
Citat:
Om du menar de bevis hon säger sig ha avseende Pierre-affären, så har hon som sagt fortfarande inte presenterat dem. Men det har fortfarande bara gått några dagar sedan hon presenterade anklagelserna i fråga.
Citat:
Edit: Du behöver inte komma med ditt 'var har jag sagt det'. Det går inte att gaslighta folk i en tråd där vem som helst kan läsa bakåt. Eller bara kolla just dina inlägg.
Citat:
Jag har aldrig försökt att gasljusa någon.

Här far du med osanning.
Där jag svarade till dig angående din "Jag har aldrig försökt att gasljusa någon." kommentar.

Citat:
Bara dåligt minne?
Eller är det någon annan orsak, om inte gaslighting?
Oroa dig inte, jag förväntar mig inte någon ursäkt.
Citera
2026-02-13, 03:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Till er andra.

Jag menar att han var helt avgörande för formeringen av nästa generation amerikanska konservativa zionister utan vars stöd apartheidstaten Israel inte kan existera.

Men du måste väl ha byggt ditt påstående om antal anhängare och ”objektiv sanning” på något? Eller var det bara gissningar?
Citera
2026-02-13, 05:17
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Hur har man räknat ut det och vad räknar du som ”anhängare”?
När Charlie mördades hade han runt 5-6 miljoner följare på YouTube såväl som på x - och tpusa hade runt 250,000 medlemmar.

6 miljoner är cirka 2,5 procent av alla röstberättigade i USA - men alla Charlie Kirks följare behöver förstås inte ha varit röstberättigade så då blir siffran ännu lägre. Många av dem lär förstås dessutom ha sympatiserat med Trump redan innan de blev Kirkanhängare. Men visst även promillen kan förstås räcka för att tippa över ett jämt val.
Har dock för mig att Kirk hade 15 miljoner följare på Instagram. Men alla är ju inte röstberättigade USianer. Jag följde honom till exempel. Å
Citera
2026-02-13, 06:17
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Har dock för mig att Kirk hade 15 miljoner följare på Instagram. Men alla är ju inte röstberättigade USianer. Jag följde honom till exempel. Å

Dagen innan han dog hade han cirka 7 miljoner följare - men det ökade raskt efter mordet. Lite ironiskt kan man tycka att folk blir så populära av att mördas - vad finns det kvar att följa liksom?

https://dailycaller.com/2025/09/15/charlie-kirk-social-media-following-explodes-assassination-turning-point-usa/
Citera
2026-02-13, 06:23
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Dagen innan han dog hade han cirka 7 miljoner följare - men det ökade raskt efter mordet. Lite ironiskt kan man tycka att folk blir så populära av att mördas - vad finns det kvar att följa liksom?

https://dailycaller.com/2025/09/15/charlie-kirk-social-media-following-explodes-assassination-turning-point-usa/
Damn. Jag kollade bara efter mordet och passade även på att avfölja - för som du säger så fanns det ju inget nytt att se.

Hur som helst så är min poäng samma som din - han hade inte så många följare att det var statiskt relevant på en nationell skala.
Citera
2026-02-13, 12:38
Medlem
Västkustskts avatar
Har Candace kommit med nån uppdatering på när hon ska släppa bevisen där hon gav Erika möjlighet att förklara sig först?
Citat:
Edit:
Citera
2026-02-13, 14:04
Medlem
Citat:
(FB) Vem ligger egentligen bakom mordet på Charlie Kirk? 2025-12-29, 06:07
Så ger jag en utförlig lista på vilka möten i DC Mark Amodei var på, 8 och 9 september, när han enligt Mitch Snow var på Fort Huachuca med Erika Kirk och andra. Och Candace Owens spinner det till

https://www.soapcentral.com/pop-culture/news-am-i-one-hasn-t-blamed-internet-erupts-candace-owens-alleges-u-s-military-involved-charlie-kirk -s-killing

Exempel på en av dessa möten/röstningar, som jag länkade och citerade.
https://clerk.house.gov/Votes/2025242

Men du ignorerar dessa totalt.
Och bara svarar på min 2025-12-30, 04:57

Med din 2025-12-30, 07:09

Det är inte första gången saker måste upprepas till dig.
Igen, jag räknade 'baklänges' på tidzonerna och erkände det omedelbart när jag upptäckte det, samt bad eventuella läsare om ursäkt för det.

Ingen "gaslighting" (sic). Inget "dåligt minne".

Försök igen.

Citat:
Gaslighting?
Ta och läs din (FB) Vem ligger egentligen bakom mordet på Charlie Kirk?
Där du svarar Fanten

Där jag svarade till dig angående din "Jag har aldrig försökt att gasljusa någon." kommentar.

Oroa dig inte, jag förväntar mig inte någon ursäkt.
Inget exempel på "gaslighting" eller "dåligt minne" här heller.

Försök igen.
Citera
2026-02-13, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Har Candace kommit med nån uppdatering på när hon ska släppa bevisen där hon gav Erika möjlighet att förklara sig först?
Nej. Erika har fortfarande inte förklarat sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in