Flashback bygger pepparkakshus!
2025-09-09, 21:56
Medlem
Stenballes avatar
Det finns ju väldigt gott om exempel på kulturer i historien, och i delar av omvärlden, där män har haft all makt, oavsett rösträtt för män eller ej.
Kvinnor har saknat makt, politiskt inflytande, utbildningsmöjligheter, ekonomiska resurser med mera.
De har ofta inte ens setts som myndiga.

De har i realiteten inte ens setts som likvärdiga människor.

De har haft skyldigheter och krav på sig, men varken frihet eller rättigheter.

Har de som "kompensation" haft trygghet och beskydd?
Nej, de har i stort sett alltid varit utsatta, inte minst av män.
2025-09-09, 21:57
Medlem
BombaMoskvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinest
Vilken del ska vi titta på då? Hur lycklig man är? Hur väl mående man är? Framtidsutsikter? Etc etc osv osv? Ge mig ett mått tack.

Edit. Igen, Igen och igen... Jag älskar tjejer. Lycklighet och välmående för familj är mina mått på framgång. Återkom gärna.
Ingen aning. Jag svarade bara på nollan karlssons patetiska humblebraggande att han minsann "har varit ute med en hel del kvinnor de sista 10 åren med olika bakgrunder". Förmodligen fantasier med en extremt liten urvalsgrupp.

Kvinnor röstar SD i betydligt mindre utsträckning än män och det finns det statistik på.
Alltså är hans anekdotiska bevisföring av samma värde som det katten släpar in.
Det finns till och med artiklar där SD pratar om hur de ska locka fler kvinnliga väljare.

Att säga emot det är att slå skallen i en betongvägg.
2025-09-09, 21:58
Medlem
Robinests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bears
Män är mer benägna att vara utåtagerande, våldsamma och ta risker, kvinnors destruktiva (i den mån nämnda egenskaper är destruktiva kan diskuteras och beror på kontexten) sidor tar sig ofta andra uttryck. Det betyder inte att de kvinnliga ”genetiska motsvarigheterna” hade varit bättre på att styra samhället. Om vi vänder på det är det också män som är överrepresenterade när det kommer till att utveckla samhället, teknologi och vetenskap.

Det uppenbara här bör vara att det inte främst handlar om kön, utan i den mån människor besitter olika kvalitéer handlar det främst om genetik, och könstillhörigheten gör enbart så att de inneboende nedärvda egenskaper tar sig olika uttryck.

Är du hellre tjej i Mellanöstern eller Sverige? Här i Sverige, tror du dig ha lika god koll på nationalekonomi som gemene man i din äldre? Kan vi testa denna hypotesen?
2025-09-09, 22:03
Medlem
Robinests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaMoskva
Ingen aning. Jag svarade bara på nollan karlssons patetiska humblebraggande att han minsann "har varit ute med en hel del kvinnor de sista 10 åren med olika bakgrunder". Förmodligen fantasier med en extremt liten urvalsgrupp.

Kvinnor röstar SD i betydligt mindre utsträckning än män och det finns det statistik på.
Alltså är hans anekdotiska bevisföring av samma värde som det katten släpar in.
Det finns till och med artiklar där SD pratar om hur de ska locka fler kvinnliga väljare.

Att säga emot det är att slå skallen i en betongvägg.

Tack, uppfattar jag dig rätt tror jag som minst att då åtminstone i alla fall förstår vad jag menar, och verkligen tack för det. Jag hör också vad du säger. Igen. Jag vill alla tjejer väl. Jag är äldsta bror till 3 småsystrar, har haft fler tjejkompisar än killkompisar haft 1- 13 år långa förhållanden men tjejer, varit gift, haft ett 20- tal kortare förhållanden, varav vissa varit fotomodeller och strippor. Jag vill bara med detta säga att jag vill oss alla väl.

Men den här skiten vi gör nu funkar inre bra.
2025-09-09, 22:04
Medlem
Robinests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Det finns ju väldigt gott om exempel på kulturer i historien, och i delar av omvärlden, där män har haft all makt, oavsett rösträtt för män eller ej.
Kvinnor har saknat makt, politiskt inflytande, utbildningsmöjligheter, ekonomiska resurser med mera.
De har ofta inte ens setts som myndiga.

De har i realiteten inte ens setts som likvärdiga människor.

De har haft skyldigheter och krav på sig, men varken frihet eller rättigheter.

Har de som "kompensation" haft trygghet och beskydd?
Nej, de har i stort sett alltid varit utsatta, inte minst av män.

Fast allra det här är super-ghey. Tjejer vill vara omhändertagna och killar vill vara omhändertagande.

Edit. För 109e Glen. Det är inget sämre varken eller. Män bör inte ha samma att säga om familjeförhållanden. Tjejer bör inte ha samma att säga om samhället.
Senast redigerad av Robinest 2025-09-09 kl. 22:07.
2025-09-09, 22:07
Medlem
Robinests avatar
Sluta ljug. Vi alla vet detta.
2025-09-09, 22:11
Medlem
pn222jws avatar
TS skämtade väl mest - men om det är så att killar och tjejer har helt olika politiska attityder står vi inför ett demokratiproblem. Genusapartheid ska då läggas till dom gamla ekonomiska skillnaderna mellan arbetar- och överklassröstande och mellan storstadsväljare och andra kommuner. Alla såna förutbestämda indirekta bakgrundsvariabler, stratifierade positioneringar, gör demokratin tråkigare. Det går att deducera på förhand hur medborgaren resonerar ideologiskt. Politikerna bryr sig sen mest om sina egna grupper.
2025-09-09, 22:18
Medlem
Robinests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
TS skämtade väl mest - men om det är så att killar och tjejer har helt olika politiska attityder står vi inför ett demokratiproblem. Genusapartheid ska då läggas till dom gamla ekonomiska skillnaderna mellan arbetar- och överklassröstande och mellan storstadsväljare och andra kommuner. Alla såna förutbestämda indirekta bakgrundsvariabler, stratifierade positioneringar, gör demokratin tråkigare. Det går att deducera på förhand hur medborgaren resonerar ideologiskt. Politikerna bryr sig sen mest om sina egna grupper.

Ursäkta mig men jag önskar indirekt göra min egen poäng från din, väldigt bra. Vad jag säker är att nära ingen tjej kommer uppfatta vad du säger för att du enligt dem använder för många svåra ord. Du kommer bli bemött med sakfel, personangrepp och whatevs.

Jag ser att du vill vara en gyllene medelväg men ingen brud har kapacitet att fatta vad du säger. Förlåt mig. Jag säger inte att de är känslomässiga utan ta hand om dem.
2025-09-09, 22:20
Medlem
Robinests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw

Du är uppenbarligen man och jag som också är det förstår naturligtvis vad du säger men tjejer reggar inte detta så akta dig. Skydda dig själv.
2025-09-09, 22:33
Medlem
Citat:
Jag låter ditt inlägg tala för sig själv. Vänligen sluta fokusera på min pung lilla gumman.
Grabben, du var inte med och bestämde någonting. Och utifrån hur du uttrycker dig kommer du heller aldrig vara med om att bestämma någonting. Inte ens vem som så småningom kommer byta dina blöjor.
2025-09-09, 22:36
Avstängd
Jenny9s avatar
Citat:
Fast allra det här är super-ghey. Tjejer vill vara omhändertagna och killar vill vara omhändertagande.

Edit. För 109e Glen. Det är inget sämre varken eller. Män bör inte ha samma att säga om familjeförhållanden. Tjejer bör inte ha samma att säga om samhället.

Varför ska kvinnor inte ha något att säga till om gällande samhället? Kvinnor ska bara ha en massa skyldigheter och krav men inget att säga till om? Varför ska man inte ha rösträtt i samhället som man bor och betalar skatt i?

För att de inte tycker exakt som du? För att de röstar fel? Ungefär lika många män röstade "fel" ända fram till 2018/2022. Eller du menar att 100% röstberättigade svenskar måste rösta på SD?

Varför ska män inte ha något att säga till om gällande sina egna barn?
2025-09-09, 22:47
Medlem
Robinests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Grabben, du var inte med och bestämde någonting. Och utifrån hur du uttrycker dig kommer du heller aldrig vara med om att bestämma någonting. Inte ens vem som så småningom kommer byta dina blöjor.

Okej lilla söta gumman. Jag är en 35-årig man med ett decennie i militären. Du får kalla mig "grabben" men fortfarande, prata om verkligheten snorunge.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Varför ska kvinnor inte ha något att säga till om gällande samhället? Kvinnor ska bara ha en massa skyldigheter och krav men inget att säga till om? Varför ska man inte ha rösträtt i samhället som man bor och betalar skatt i?

För att de inte tycker exakt som du? För att de röstar fel? Ungefär lika många män röstade "fel" ända fram till 2018/2022. Eller du menar att 100% röstberättigade svenskar måste rösta på SD?

Varför ska män inte ha något att säga till om gällande sina egna barn?

Sa jag det? Nej det sa jag inte. Jag sa motsatsen så all din puckade text var i onödan. Slidunge.

Edit. Nämn inte min strålande pung snoris.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in