2025-09-09, 08:09
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16

Att hon sedan försöker anmäla tyder på hon lider av någon av något eller vill skada andra människor som rätten såg igenom o friade mannen, som sagt en sjuk jänta detta.

Min mening är att detta är uttryck för en, på ren svenska, sunkig kvinnosyn. Jag hopas att det på Flashback finns fler män, som liksom jag, sätter i främsta rummet att bemöta kvinnor med respekt, jämställdhet och lika värde och att inte i egenskap av man ta sig friheter till ett beteende som borde vara historia år 2025.
Citera
2025-09-09, 08:09
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Självklart ska hon få ha sin rumpa i fred men det där såg ganska oskyldig ut. Men karln borde veta bättre men man kan ju anta att han varit snygg tidigare och därför alltid kommit undan med det (det är såklart skillnad på rumpdask från en attraktiv man och en ful man trots att handlingen är densamma).

Att göra ett reportage om det kommer säkert få någon att inte daska en kvinna i baken men jag tror Minna kommer få svårt i dejtinglivet framöver!

Obs jag vill tillägga att jag aldrig daskat främmande kvinnor på baken, varken då eller nu och kommer inte heller göra det.

Händer nog dagligen på bussar och i tunnelbanan att tjejer får någon herre bakom sig där byxormen lever sitt eget liv. Så, naturen styr mer än lagen när det gäller ritualer inför parning.
Citera
2025-09-09, 08:11
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Märkligt sätt att hälsa på, tycker jag.
Jag själv skulle aldrig komma på tanken att hälsa på en kvinnlig bekant på detta sätt. Det är helt respektlöst.

Men tycker du det borde vara straffbart?
Citera
2025-09-09, 08:14
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Min mening är att detta är uttryck för en, på ren svenska, sunkig kvinnosyn. Jag hopas att det på Flashback finns fler män, som liksom jag, sätter i främsta rummet att bemöta kvinnor med respekt, jämställdhet och lika värde och att inte i egenskap av man ta sig friheter till ett beteende som borde vara historia år 2025.

Floskelsvammel.

Vaddå i främsta rummet? Vad betyder det ens? Och hur behandlar man någon med jämställdhet? Om gubben kan daska arslet på sina manliga bekanta, är det då inte jämställt att göra det med kvinnliga bekanta?
Citera
2025-09-09, 08:21
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Floskelsvammel.

Då vill jag ställa en fråga till dig.
Du anser uppenbarligen att det är en mans rättighet att ta sig denna frihet mot en kvinna.
Vilka andra friheter, anser du,
en man har rätt att ta sig mot en kvinna?
Citera
2025-09-09, 08:23
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
sist jag gjorde det på en klubb inne i stan, så ledde det till att jag fick ligga...

Jag har också gjort det, men då har kvinnan dessförinnan visat vad hon vill med kvällen.
Citera
2025-09-09, 08:24
Medlem
Citat:

Låter som en kortväxt ful man som gör sig till xD. Du hade nog gjort detsamma om du visste att du skulle komma undan med det.
Citera
2025-09-09, 08:25
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Men tycker du det borde vara straffbart?

Ja, om inte kvinnan accepterar handlingen.
Citera
2025-09-09, 08:33
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Jag vettifan, jag har daskat till kvinnor på rumpan i hela mitt liv. Men jag är snygg, så det kanske är ok isåfall? Har aldrig fått något skit för detta, utan sist jag gjorde det på en klubb inne i stan, så ledde det till att jag fick ligga...
Nu gör jag det kanske en, två gånger per år, men när jag var i 20 års åldern så gjorde jag det mitt på dagen inne i stan på okända kvinnor, och de gillade det!

Så du är en sexual harrasser med andra ord. Fräscht.
Citera
2025-09-09, 08:36
Medlem
Kjelll-Magnes avatar
Tycker det är gubbsluskigt beteende att daska kvinnor på röven.
Citera
2025-09-09, 08:45
Medlem
RFTs avatar
Jag skulle gärna vilja ta denna fråga en nivå högre och undrar därför:
Är det detta vi vill lära våra tonårspojkar, att det är normalt att daska sina tjejkompisar eller klasskamrater i rumpan när man hälsar på dem?

Jag är helt medveten om att detta beteende har förekommit ”i alla tider”. Jag vet att det förekommer i skolorna idag. Jag har ett helt yrkesliv som lärare bakom mig och jag har själv bevittnat hur en kvinnlig (ja, faktiskt) lärarkollega förringade beteendet när en tjej kom till henne.
Lärarkollegan avfärdade det hela med orden ”han gjorde nog det för att han gillar dig, det är väl fint att vara omtyckt”. Jag såg på tjejens ansikte att hon var besviken över svaret.
Jag var nyanställd på den skolan och kände att jag borde ligga lågt; jag tror ni förstår vad jag menar.
Senast redigerad av RFT 2025-09-09 kl. 08:50.
Citera
2025-09-09, 08:46
Medlem
TheKhurgans avatar
Minna ville bara ha pengar i form av skadestånd, därför anmälde hon när hon såg att det fanns film.
Vad hon nu åstadkommit är att mannen inte längre kommer vara stammis, hon kommer inte vara lika omtyckt i butiken och folk i allämnhet (utom fula feminister) kommer tycka illa om henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in