2025-09-09, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Det uppfyller punkt 3 av definitionen av folkmord

Den här?

Citat:
Deliberately inflicting on the group conditions of life calculated to bring about its physical destruction in whole or in part;

Partiell förstörelse av infrastruktur är inte = systematiskt skapande av levnadsvillkor som leder till massdöd. Skulle det vara det skulle all väpnad konflikt vara ett folkmord. I själva verket skulle du begå folkmord om du har sönder lampan på en lyktstolpe.
Citera
2025-09-09, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Och du tillhör dom svagbegåvade förstår jag!
Richard vill inte utvisa ALLA invandrare!
dit mongo,
För det första så är det inte praktiskt genomförbart och för det andra så är han själva invandrare dit riks pucko.

På vilket sätt är det fel att inte vilja ha en massa dysfunktionella avarter i landet som en gång var så mycket bättre!
På vilket sätt förgyller dessa halv apor dit liv?
Ditt språkbruk är märkligt! Vart vill du komma med det?
Jag vet att Jomshof är invandrare. Desto märkligare att han vill utvisa alla invandrare. Vi förstår. Ingen behöver förklara mer.
Citera
2025-09-09, 12:01
Medlem
Ratads avatar
Är inget större fan av Bohlin men jag undrar vad de mer nyanserade/naiva aktivisterna hade trott att han kan göra i frågan? Ville de bara att karln skulle ställa sig i ett podium och "uttala" sig Israelkritiskt i frågan lite random om de jagade honom? Eller var det bara det vanliga kukeriet där dryghet och salfism får ta förarplatsen och terroromantik får skjuts?

Hursomhelst så känns det inte produktivt, oavsett vad man tycker om konflikten.
Citera
2025-09-09, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NancyVicious
Blir ärligt talat lite rädd av kommentarerna här. Självklart är det aldrig okej att förfölja någon hem, och eftersom USA inte kommer stoppa Israels etniska utrensning av palestinier så lär ju det aldrig ta slut heller. Om Palestina bara kunde få rätt att vara just Palestina och båda sidorna la ned vapnen så hade detta varit ickeexisterande. Men då Israel bestämt sig för att rensa ut varenda liten palestinier så kommer även sådant här ske regelbundet.

Israel kommer göra vad de vill ändå. De skulle aldrig bry sig om vad någon politiker i fjärran land tycker. Vilken makt tror de att Bohlin har egentligen? Det är ju löjligt. De får väl åka ner till Mellanöstern och påverka på plats istället.
Citera
2025-09-09, 12:08
Medlem
Mittokrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najah-al-shammari
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/c...ademonstranter

Diskutera vad ni tycker om detta.
Kommer andra politiker från vänster till höger ta avstånd när hatet uppenbart kommer från vänster?

Han borde ha haft personskydd, märkligt att de aldrig lär sig. Att det finns sådana där ”demonstranter” har vi lärt oss vid det här laget, och man skulle nästan kunna tro att Bohlin hoppades detta skulle hända.
Citera
2025-09-09, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Du har alltså inga bevis för folkmord. Det du har är förvirrade lögner.
Jag hade alltså bevis. Och du förnekar verkligheten.
Citera
2025-09-09, 12:13
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seabeer
Bara en tidsfråga innan topplaget går hos ngn som rammar igenom dessa demonstranter med bil . Hatet är fan befogat vid detta laget.

Man kan bara hoppas. Eller någon 13åring som fått uppdrag
Citera
2025-09-09, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alternativtkonto11
Den här?

Partiell förstörelse av infrastruktur är inte = systematiskt skapande av levnadsvillkor som leder till massdöd. Skulle det vara det skulle all väpnad konflikt vara ett folkmord. I själva verket skulle du begå folkmord om du har sönder lampan på en lyktstolpe.

Att ha sönder en lyktstolpe är en piss i havet jämfört med att radera 90% av all infrastruktur
Citera
2025-09-09, 12:17
Medlem
Seabeers avatar
Undrar hur opinionsmätningarna kommer se ut i september nästa år innan valet. Detta kan fan va slutet på Sveriges demokrati om sossarna vinner nästa val.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Jag hade alltså bevis. Och du förnekar verkligheten.

Jag gav dig möjligheten att styrka ditt påstående med dina tre bästa bevis. Du presenterade inga bevis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Israel kommer göra vad de vill ändå. De skulle aldrig bry sig om vad någon politiker i fjärran land tycker. Vilken makt tror de att Bohlin har egentligen? Det är ju löjligt. De får väl åka ner till Mellanöstern och påverka på plats istället.
Märkligt resonemang! Om EU och framförallt USA fördömde Israels folkmord så klart att det skulle påverka.
Citera
2025-09-09, 12:19
Citat:
Ursprungligen postat av Seabeer
Bara en tidsfråga innan topplaget går hos ngn som rammar igenom dessa demonstranter med bil . Hatet är fan befogat vid detta laget.

Hoppas det inte händer iallafall. Jag vill bara de ska ut ur mitt samhälle, bara om jag fick välja vilka jag fick bo med, jag vill inte bo med pallar. Till råga på allt får alla bidrag och ändå är deras grupp oförskämd nog med att föra förskräckligt oväsen, skräpar ned och för oljud, mitt i stan. Det är förbedrövligt. De begår säkert massa brott också som är i allt för hög proportion för sin befolkning.

Ut med palleavskumet och skicka tillbaka de till sitt sunkna hemland i palleträsket. Byt ut med snygga Sydkoreanska studenter
Senast redigerad av Akterseglarn 2025-09-09 kl. 12:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in