2025-09-08, 09:56
Medlem
Väntar på paket från både postnord och dhl.
Ena paketet kom till Malmö kl 11 i fredags och det andra kom till Malmö kl 17 samma dag.
Dessa paket kommfrån utlandet och ska sedan till Sundsvall.

Kommer ha paketen i veckan men jag undrar, transporterar dom paketen under helgen eller ligger dom helt stilla på lördag och söndag?
Var beställd med vanlig frakt och ingen express.
Citera
2025-09-08, 10:15
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Ena paketet kom till Malmö kl 11 i fredags och det andra kom till Malmö kl 17 samma dag.

Kommer ha paketen i veckan men jag undrar, transporterar dom paketen under helgen eller ligger dom helt stilla på lördag och söndag?

Det sker pakettransporter över helgen men för de flesta typerna av paket levereras bara vardagar.
Citera
2025-09-08, 10:19
Medlem
Du se väl i appen om dom rör sig?
Citera
2025-09-08, 10:23
Medlem
Megaforces avatar
Citat:

Beroende på destination så fraktas de under helgen, men du kan inte se när de ankommer till någon depå förrän på måndag för transporterna lastas inte ur förrän måndag morgon. Det sker inga omlastningar under helgen.

Paket som kommer till malmö kan ligga kvar där en till två veckor om de skall tullklareras. Är det paket från EU-länder så åker de vidare direkt.
Citera
2025-09-08, 10:40
Medlem
GregerMedeltids avatar
Citat:

Om ett paket ankommer till terminal på en fredag brukar det dröja tills söndag eftermiddag/kväll innan det rör på sig. Nu känner jag inte till Sundsvall direkt, men i syd brukar det gå så att om ett paket ligger hos avsändarens terminal på fredagen så ankommer det till mottagarens terminal på måndag morgon.
Citera
2025-09-08, 12:30
Medlem
swebarbs avatar
Till paketskåp då kan du få leverans i helgen att hämta ut men vanligt sätt att skicka så händer det inte mycket på helger.
Citera
2025-09-08, 16:40
Moderator
Tystnads avatar
Haft liknande grej med UPS från Tyskland.
Fick svaret :
Måndag- fredag full sortering, transporter och utkörning.
Lördagar: Begränsat i vissa större städer kör dom ut men standardleveranser hanteras sällan då.
...Söndagar : Ingen normal verksamhet alls , precis som hos DHL.FedEx mfl
Citera
2025-09-08, 16:46
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Beroende på destination så fraktas de under helgen, men du kan inte se när de ankommer till någon depå förrän på måndag för transporterna lastas inte ur förrän måndag morgon. Det sker inga omlastningar under helgen.

Paket som kommer till malmö kan ligga kvar där en till två veckor om de skall tullklareras. Är det paket från EU-länder så åker de vidare direkt.
Fast verksamheten på terminalerna borde väl dra igång på söndag kväll för att möjliggöra att måndagen kan utnyttjas till fullo. Verksamheten borde stå typ still från fredag kl 18 till söndag kl 18
Citera
2025-09-08, 17:04
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Fast verksamheten på terminalerna borde väl dra igång på söndag kväll för att möjliggöra att måndagen kan utnyttjas till fullo. Verksamheten borde stå typ still från fredag kl 18 till söndag kl 18

Vad jag vet så körs det inget på söndag utan sortering m.m. på depån startar tidigt på
måndag morgon. Vid 4-5 tiden.
Citera
2025-09-08, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Vad jag vet så körs det inget på söndag utan sortering m.m. på depån startar tidigt på
måndag morgon. Vid 4-5 tiden.

Konstigt ändå, skulle dom sortera allt på helger så skulle paketen komma fram 1 eller 2 dagar snabbare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in