2025-09-08, 08:16
Avstängd
triptykens avatar
Jag är en KDE fanboy så det här är nåt man suttit och väntat på och nu är äntligen alfan släppt.

Det är ett oföränderligt system ("immutable") baserat på Arch och i viss mån grundat på KDE's arbete för Steam med deras Steam OS.

Citat:
Who is KDE Linux for?

At the moment, only the Testing edition is available. The more these sentences describe you, the happier you’ll be using it:
  • You’re a KDE fan
  • You get excited about modern technology like Systemd, immutable OSs, containerized apps, and Btrfs
  • You want to participate in KDE’s QA process and find issues early
  • You’re a KDE Plasma developer
  • You don’t have an NVIDIA GPU that’s over 6 years old

https://kde.org/linux/

Är det nån som har testat det? Är det nån som är lika skolflicke-glad av att det kommit äntligen?
Citera
2025-10-06, 01:53
Medlem
Dumbledwarfs avatar
KDE master race.
Men det där är väl mest för KDE-utvecklare att testa så att allt fungerar med det senaste?

Användarupplevelsen blir ju inte alltid den bästa om man hela tiden måste ha det som släpps imorgon.
Citera
2025-10-07, 06:19
Medlem
SmarterThanYous avatar
Jag har en supernajs desktop i kubuntu. Jag tar gärna en titt på det.

Alltså det jobbigaste är att konfa desktopen tills man blir nöjd, när man väl vet vad man gillar så är det jättefint.

Windows eller Mac är superstelt jämfört.
Citera
2025-10-10, 11:38
Avstängd
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumbledwarf
KDE master race.
Men det där är väl mest för KDE-utvecklare att testa så att allt fungerar med det senaste?

Användarupplevelsen blir ju inte alltid den bästa om man hela tiden måste ha det som släpps imorgon.

Om jag förstog det rätt så kommer det släppas en stabil version också om ett tag. Det är ju alfa just nu.

Blir intressant
Citera
2025-10-13, 02:13
"You get excited about modern technology like Systemd"

15 år gammalt

I övrigt inget ont om KDE eller så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem