Citat:
Ursprungligen postat av
Jessicaa92
Jag har sparat ut mitt hår så det är innan midjan. Det är långt och tjockt, vågigt. Men vad det tovar sig! Så fort det blåser lite så är det nya tovor.
Min frisör säger att jag har ett friskt och starkt hår. Inte slitet. Bara lite torrt.
Jag använder Kerastase schampo och balsam för väldigt torrt hår. Använder även en leave in för torrt hår. Använder nästan aldrig några värmeverktyg som fön eller plattång. Vad mer kan man göra? Vill bara kunna borsta igenom håret utan att att man ska stöta på en tova. Funderar på att klippa av det. Både därför, men också för det är så jobbigt att tvätta det, det tar 4-5 timmar att torka självmant. Men jag kommer förmodligen ångra mig så jag vet inte om jag vågar. Min frisör säger att allas här är såhär, när de har långt.
Så, ni med tjockt och långt hår, gärna också med grova strån / vågigt. Är ert hår likadant? Vad gör ni åt det? Vad använder ni för produkter?
Det finns en produkt som är oslagsbar för att få silkeslent hår. Eller det finns två, som jag vet.
Incroyable från Kerastase, det är ett leave-in värmeskydd som förebygger trassel. Svindyrt.
Men det bästa jag har hittat är en olja från PROFFS..... lite oväntat, då detta är en billig olja och märket är sådär. Men den gör verkligen mirakel för längre hår. Synbart glansigare och lenare, bäst resultat av alla håroljor jag har testat. Den luktar också supergott, typ tuggummi/godis.