Citat:
Ursprungligen postat av
Jessicaa92
Jag har sparat ut mitt hår så det är innan midjan. Det är långt och tjockt, vågigt. Men vad det tovar sig! Så fort det blåser lite så är det nya tovor.
Min frisör säger att jag har ett friskt och starkt hår. Inte slitet. Bara lite torrt.
Jag använder Kerastase schampo och balsam för väldigt torrt hår. Använder även en leave in för torrt hår. Använder nästan aldrig några värmeverktyg som fön eller plattång. Vad mer kan man göra? Vill bara kunna borsta igenom håret utan att att man ska stöta på en tova. Funderar på att klippa av det. Både därför, men också för det är så jobbigt att tvätta det, det tar 4-5 timmar att torka självmant. Men jag kommer förmodligen ångra mig så jag vet inte om jag vågar. Min frisör säger att allas här är såhär, när de har långt.
Så, ni med tjockt och långt hår, gärna också med grova strån / vågigt. Är ert hår likadant? Vad gör ni åt det? Vad använder ni för produkter?
Jag har tjockt långt hår till midjan som också tovar sig. Det kommer stora tovor vid hårrötterna om jag inte borstar noga morgon och kväll, jag får borsta det i lager/omgångar. Har tidigare bara haft hår till under axlarna och har då aldrig haft problem med tovor. Och det blir som du säger trassligt när det blåser ute eller liknande. Brukar sätta upp håret i en boll då. Visste inte att det skulle vara såhär mycket jobbigare med längre hår, men det är det tydligen.
edit: och ja just det, att alltid sova med fläta hjälper.