2025-09-07, 19:11
Medlem
Tjabba!

Har fritidshus på landet där jag samlar på mig en del skit med små motorer (motorsåg, kultivator, röjsåg, åkgräsklippare, båtmotorer etc) samt andra prylar som behöver mer eller mindre underhåll.

Jag tycker det är kul att köpa trasiga prylar och sen fixa dem och använda själv. Nu senast en kultivator säkert 50 år gammal som inte funkade. 500kr inköp och 500kr i delar och så var den igång. Jag svetsar saker för hemmet och liknande.

Skitsamma, nu till poängen: jag har ingenstans att meka med dessa prylar inomhus. Bor i lägenhet och har inget "hobbyrum" som finns i vissa äldre kåkar. Jag vet att Makerspace finns men där hör dessa verkstadsgrejer inte riktigt hemma. Dvs svetsning, bensinångor och liknande.

Känner ni till något ställe kring uppsala där man kan hyra in sig för att pilla med sina grejer?

Valde detta subforum då detta inte faller under fordon..
Citera
2025-09-07, 20:22
Medlem
67arigGubbes avatar
Hör med diverse verkstäder om du kan hyra ett hörn för en billig peng.
Citera
2025-09-08, 18:36
Medlem
Brukar finnas bilintresserade lite överallt som hyr lokal och sedan delar upp den i garageplatser.
Hör med kompisar om de känner några raggare,rallyåkare,bilburna ungdomar som har garageplatser.
Kanske finns någon förening i din stad som renoverar något ånglok,gamla traktorer eller liknande mekanik, bli medlem där och fixa dina saker i klubblokalen.
Eller båthus, ett sådant man hyr för att fixa båten,i någon hamn i närheten.
Senast redigerad av Cuttherope 2025-09-08 kl. 18:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in