Citat:
Ursprungligen postat av
Avy
Har för mig att Instagram även lägger fram de som spanat in din profil som förslag så din granne kan högst troligt ha stalkat dig. Nån får rätta mig om jag har fel.
Det vore väldigt osannolikt. Hur kan grannen ha hittat mig. Heter inte mitt namn, är privat, ingen pb eller biografi.
Citat:
Ursprungligen postat av
Negerflykting
Ja, jag har en fullständigt opersonlig IG, där jag en gång vart femte år lägger upp en bild på ett nytt armbandsur och där de användare jag följer är klockhandlare och vissa vintagebutiker. Själv har jag typ fem följare, i stort sett bara kinesiska konton som säkert är botar.
Har aldrig sökt efter eller följt några privatpersoner, definitivt inga svenska.
Ändå.
Ändå får jag ofta upp förslag på konton tillhörande tjejer jag dejtade för fem till femton år sedan. För tre telefoner och två bostadsadresser sedan.
Sjukt.
Det är verkligen sjukt! Sjukare än mina stories. Det är läskigt att de kan koppla det på det sättet.
Citat:
Ursprungligen postat av
poiuy1298
Med största sannolikhet så är dina tidigare telefonnummer knutet till din Meta-profil.
En annan sak är bekantas bekanta. Man kanske har gemensamma vänner så de kommer ju upp ibland - dvs inte helt random men varje gång man varit på en fest/kalas där dessa personer är på också (man kanske träffar personen 4-5 gånger om året) så dyker de alltid upp - och jag gissar att platsen används.
Ah, platstjänsten kanske gör att man får upp varandra som förslag... det vill jag stänga av isåfall.