Flashback bygger pepparkakshus!
2025-09-06, 23:33
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Sossarna gick ut stenhårt med att vilja tvångsblanda befolkningen för att "bekämpa segregationen" om de vinner valet. Det var den ickesvenska kurden och sossetoppen Lawen Redar som sade följande:

Den ekonomiska, etniska och språkliga segregationen behöver brytas på en strukturell nivå, vilket kräver att befolkningen blandas. Samhället kommer behöva genomföra insatser vi tidigare inte gjort, i en skala vi tidigare inte sett.”

Detta borde skrämma bort varenda svensk och inte minst föräldrar med barn under 20 som har hela livet framför sig.

Vi har även fått ett nytt islamistparti som startades av en före detta toppsosse så nu har vi två (?) partier som sätter islam och islamister före allt annat. Där borde sossarna förlora sina kärnväljare.

Så vem kommer att rösta på sossarna i valet nästa år? Partiet ligger ju onekligen bra till i opinionen så det finns uppenbarligen vissa som bara vägrar att överge detta parti. Vilka är det?
Citera
2025-09-06, 23:36
Medlem
Gissar på bidragstagare, islamister, pensionärer som röstar S "för det har man alltid gjort sen 1965", resten är vänsterblivna kulturmänniskor och Södermalmsbor som lever i en bubbla.

EDIT
Glömde dom känslosamma storstadskvinnorna. Dom brukade rösta på C (Annie) men nu blir det nog mer S. C och S är förvisso lite samma parti idag när dom sitter i samma båt.
Citera
2025-09-06, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
Sossarna gick ut stenhårt med att vilja tvångsblanda befolkningen för att "bekämpa segregationen" om de vinner valet. Det var den ickesvenska kurden och sossetoppen Lawen Redar som sade följande:

Den ekonomiska, etniska och språkliga segregationen behöver brytas på en strukturell nivå, vilket kräver att befolkningen blandas. Samhället kommer behöva genomföra insatser vi tidigare inte gjort, i en skala vi tidigare inte sett.”

Detta borde skrämma bort varenda svensk och inte minst föräldrar med barn under 20 som har hela livet framför sig.

Vi har även fått ett nytt islamistparti som startades av en före detta toppsosse så nu har vi två (?) partier som sätter islam och islamister före allt annat. Där borde sossarna förlora sina kärnväljare.

Så vem kommer att rösta på sossarna i valet nästa år? Partiet ligger ju onekligen bra till i opinionen så det finns uppenbarligen vissa som bara vägrar att överge detta parti. Vilka är det?

Det är ett missförstånd. De vill avskaffa segregationen. Inte tvångsblanda.

Regelstyrd och hållbar migration är inte tvångsblandning.

Den verkar vara seglivad myten om befolkningsutbytet.

Jag hoppas svenskar röstar bort inflytande från Jimmie Åkesson.
Citera
2025-09-07, 00:04
Medlem
Klas-Vegass avatar
Sossarnas största väljargrupp sist jag såg sören holmberg på en valvaka var offentligt anställda kvinnor. Dvs alla i kommunal, förskollärare och även lärare och liknande.

Näst största gruppen var bidragstagare. Där gjorde man ingen skillnad på typ av bidrag: soc, förtidspension, arbetslösa. Vi hade någon tråd som indikerade att männen i denna dåligt definierade grupp röstade SD men minns inte vad det gällde.

Någon annan stor grupp fanns inte.

Det är väl också helt logisk. Detta är ju just statens di-barn.
Citera
2025-09-07, 00:06
Medlem
franges avatar
Muslimer gör det. Titta på siffrorna i Valu efter riksdagsvalen - S får 85-95% av rösterna i samtliga "utsatta områden" såsom Rinkeby, Rosengård, Skäggetorp, Biskopsgården osv. Dvs där det i princip bara finns muslimer.

Två miljoner muslimer ger ungefär 30% i riksdagsvalen.
Citera
2025-09-07, 00:23
Avstängd
skraeckodlas avatar
Vi kan fantisera fritt men Sverigedemokraterna är det största partiet bland arbetslösa och inte sossarna.

https://www.dagensarena.se/innehall/...att-det-samre/
Citera
2025-09-07, 00:28
Medlem
Servettfingers avatar
Den som inte själv har något att erbjuda världen vill minsann ha en del från de som har det. Utöver dessa latoxar och dumhuvuden finns det ytterligare en grupp latoxar och dumhuvuden som dessutom är invandrare. Dessa vill givetvis hellre bo bland svenskar än halv- och helkriminella analfabeter och låter sig gärna tvångsblandas på de inhemskas bekostnad.
Citera
2025-09-07, 00:29
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Tänker att man skjuter sig rejält i foten om man som vanlig knegare röstar på borgarna.
Lite som att slavarna skulle rösta på Godsherren. Varför skulle man rösta på någon som bokstavligen blir rik på ditt arbete och föraktar dig, men är vänlig för att du skall arbeta och fortsätta göra dem rika?
Det som skulle behövas är ett aggressivt och brutalt vänsterparti som för klasskamp. Att typ som vanlig anställd tro att typ Moderaterna är ens vän är bara korkat.
Senast redigerad av MaleFeministWeasel 2025-09-07 kl. 00:32.
Citera
2025-09-07, 00:39
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Min mamma gillar inte babbarna men hon röstar på S ändå. Alltid gjort. Kommer alltid göra.
Citera
2025-09-07, 00:40
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Tänker att man skjuter sig rejält i foten om man som vanlig knegare röstar på borgarna.
Lite som att slavarna skulle rösta på Godsherren. Varför skulle man rösta på någon som bokstavligen blir rik på ditt arbete och föraktar dig, men är vänlig för att du skall arbeta och fortsätta göra dem rika?
Det som skulle behövas är ett aggressivt och brutalt vänsterparti som för klasskamp. Att typ som vanlig anställd tro att typ Moderaterna är ens vän är bara korkat.
Är det bättre med en statlig politruk som tar allt du har och tjänar i skattestöld för att sedan vräka det över KlimatGreta™, Northvolt och negermuslimer?
Citera
2025-09-07, 00:50
Medlem
Bilderberg78s avatar
SD hårdare straff minskad invandring eller som nu sänkt matmoms.
Sossarna säger exakt samma sak en två dagar senare.

Det är deras strategi och det är nya väljare hela tiden som inte minns vad de sa förra valet och röstar på de som är alternativet, snarare på den sittande regeringen som bevisligen oftast har gjort en massa fel under sina fyra år och något nytt verkar bättre än något gammalt skräp helt enkelt.

S vill helst regera tillsammans med M, så de kan få genom sin politik. Men tvingas oftast regera med andras politik då makten är allt och allt annat sekundärt.
Senast redigerad av Bilderberg78 2025-09-07 kl. 00:52.
Citera
2025-09-07, 00:52
Medlem
Graavargs avatar
Tja, de partier som hejar på Israel är automatiskt borta (från min lista). Så där ryker KD & SD.

Alla partier som vill att jag ska betala överpris för kärnkraftsel i 40 år är också out. Där ryker hela Tidö, och KD & SD igen.

L är "lost in space", dessutom i sin egen underliga space, förstår inte hur nån kan rösta på dem överhuvudtaget. Så där ryker L, igen.

Vår lantbruksminister är regeringens mest korrumperade politiker, så hans parti är definitivt out. Bye, bye KD.

V har jag rent ingångsmässigt problem med, och också om de lyfter en del vettig politik så är det som gömmer sig där bakom inte nåt att hänga i julgranen. Ytterst osannolikt.

C imponerar under sin nya partiledare, också om jag inte gillar alla politiska förslag så har de, enligt mig, det mest sakliga förhållningssättet till politik av alla partier. Har aldrig röstat på C, men kanske den här gången...

MP verkar inte komma lös från sin flummighet, halva partiet består av sakliga, objektiva, kunniga politiker som ser vetenskapligt på världen. Det skulle behövas i ett land där en stor del av politiken består av fluff och ljug, dessutom uträknat av diverse tankesmedjor och partistrateger bara för att lura väljarna. Men den andra halvan av MP, herregud... Men om man ger fan i precis allt annat och röstar enligt de två största kommande problemen, klimatet och miljön, så kanske.

Och kvar är S. En outgrundlig koloss, som drivs av både unken politisk kolhosdogma och klok realpolitik. Litet oklart bara i vilka fall sossarna tar till det ena, eller det andra. Men stabiliteten i sig är en positiv egenskap, det finns inget stabilare parti i Sverige, inte ens nära. Och den inre maktkampen och karriärstegen i S är så lång och hård att alla som lyckats kravla sig upp till en position som potentiell minister är garanterat dugliga, och ibland betydligt bättre än så. Under Magda har de dessutom lyckats lyfta sig ur gamla hjulspår, vem hade t.ex. trott att det skulle vara S som fixade in Sverige i NATO? Och S är den naturliga politiska motvikten mot "Tidö-regeringen", som är den sämsta svenska regering jag kan komma ihåg. Så om det på valdagen känns som att "stabilitet" och "förändring (mot Tidö)" är det som smakar bäst, då skulle det kunna bli en röst på S.

Befolkningsblandningen bryr jag mig fan i. Allt annat har misslyckats totalt och "folkblandning" (som ju egentligen heter "integrering") har faktiskt lyckats här och där, i andra länder. Men, som sagt, för mig är det nog valfråga Ö, bland de sista på listan.

Så, för att svara på TS fråga: i rådande politiska läge kan det bli andra gången i mitt liv jag röstar på sossarna. Skulle säga att oddsen just nu är kring 30-40%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in