2025-09-07, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarvikingen
Var jättevanligt och normalt för 100 år sen.
Nej det var det inte
Citera
2025-09-07, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Hur kan en 15-åring få ta beslut om att föda barn och behålla det själv? Den är ju inte myndig. 18-åringar får inte handla en flaska vin på systemet, men en 15-åring får bestämma att den vill sätta ett barn till världen och till råga på allt uppfostra det själv.

15-åringar får ha sex med allt vad det innebär ja.
Citera
2025-09-07, 06:26
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja, det är som sagt en högriskgraviditet. Och My fick gå på flera kontroller pga icke färdigutvecklad bäckenbotten.

Nej, det är betydligt bättre att få barn mellan 30-39 än vid 15 års ålder. Som sagt var: bäckenbotten är inte ens färdigutvecklad vid 15 års ålder.

Men bästa åldern för graviditet och barnafödande är 20-29. Och My kan säkert få några knoddar även i den åldern.
Tveksamt. Räknas som geriatrisk.

Och chansen för att få ett missfall eller barn med dysfunktion och diagnoser ökar betydligt efter redan ca 30 års ålder. Den ökade chansen finns ej vid 15. Så ur ett biologiskt perspektiv är det mer naturligt och chans till friskare barn vid 15.
Senast redigerad av Kosmos. 2025-09-07 kl. 06:28.
Citera
2025-09-07, 06:34
Medlem
Bluebeast72s avatar
Tolkar texten som att My beräknande åkte utomlands på festresa o blev gravid med random snubbe.

Fräscht,15 år Level rökande wt epa brud som blir gravid , vilka framtida utsikter ..o mamman stolt.urk.
Senast redigerad av Bluebeast72 2025-09-07 kl. 06:37.
Citera
2025-09-07, 06:49
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
För två veckor sedan började Mys klasskompisar nian.

My födde barn.

Klarade de det där med att My inte var under 15 då när ungen producerades, så ingen duktig jurist kan få det till våldtäkt av barn?
Citera
2025-09-07, 07:00
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Tolkar texten som att My beräknande åkte utomlands på festresa o blev gravid med random snubbe.

Fräscht,15 år Level rökande wt epa brud som blir gravid , vilka framtida utsikter ..o mamman stolt.urk.
Jag undrar också över texten. Man kan tolka det som hon blev påsatt och gravid av en utlänning.

Att Epa- Conny hon är ihop med idag var med på resan framgår ej.

Men vad jag Tror, är att de säger att hon blev gravid på resan så att Epa- Conny inte ska kunna dömas för sex med minderårig(under 15).
Citera
2025-09-07, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Det är bra My, du är en hjältinna! Klart media drevar och demoniserar vita kvinnor som föder barn det är de livrädda för!

På vilket sätt är hon en hjältinna? Hon är ett barn i huvudet. Ett barn som inte ens hade vett nog att skydda sig vid sex.
Sedan föder hon barnet. Hur skall ett barn ta hand om ett annat barn?

My är efterbliven och saknar konsekvenstänk.
Jag får bara hoppas att det ändå går bra för henne, mest för det nya liv hon har satt till världen.
Så jävla oansvarigt att hon borde bli tvångsvårdad.
Citera
2025-09-07, 07:27
Medlem
Anybodykillers avatar
My är nog sett till historien och resten av världen det mer normala om man ska vara ärlig.
Citera
2025-09-07, 07:31
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Jag tycker den här skrivningen i artikeln förtjänade lite mer förklaring:

Varför just Kalmar? Pojkvännen lär väl ändå bo i Sandviken med omnejd.

Kanske att morfar bor i Kalmar, så att hon har en koppling dit.

Jag har döttrar i samma ålder som My, jag skulle bli lite bekymrad om någon av dem blev morsa om 9 månader, men jag har sagt att skulle det ske kommer jag och frun ta hand om barnet, men då är vi betydligt yngre än Mys mamma, för oss är det på gränsen att vi skulle kunna få barn själva.
Citera
2025-09-07, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Staten. De ska naturligtvis omhänderta barnet när det är fött.

Har du du så starkt förtroende för alla tjommar i riksdagen?
Citera
2025-09-07, 07:48
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitipottan
Nej det var det inte

Jo, det var det faktiskt. Betydligt vanligare, även om äldre mammor också var vanligare förr än idag.

Medelåldern på nyblivna mammor har faktiskt ökat med 2 år och 2 månader bara sedan år 2000 och med runt 6 år från 1970, även om statistiken bakåt är mer osäker.
Citera
2025-09-07, 08:06
Medlem
Mormorn kallar sitt barnbarn för "livets efterrätt" i artikeln. Vidrigt uttalande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in