2025-09-05, 23:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Sunt förnuft säger att vaccineringen INTE ökar cancer.. Och undersökningerna är så dåligt nedbrytna på faktorer och ålder etc. att de inte ger något stöd för tokerierna.

Sunt förnuft säger att det är vaccineringen som orsakar cancer.

"Och undersökningerna är så dåligt nedbrytna på faktorer och ålder etc. att de inte ger något stöd för tokerierna."
I den här studien har de vaccinerade en lägre dödlighet av alla orsaker (vilket med största sannolikhet beror på bättre hälsa), samtidigt som cancerfallen ökar lavinartat.
Citera
2025-09-05, 23:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Det här antyder ju att Italienska vården gjort något otroligt fel när man inte i första hand vaccinerat högriskgrupper.

I slutändan är det ju uppenbarligen ingen randomiserad vaccinering så hur såg urvalskriterierna för att erbjuda vaccinet ut?

Varför då? Du förutsätter att "vacinerna" fungerade?
Citera
2025-09-05, 23:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Förklara gärna mer hur du tänker?

För min del låter det lite som att man klickar in på ännu en tråd med samma tjat och skiter i att skriva samma sak ännu en gång. Dvs lite inflation i covid trådar.

Hur tänker du?? Att TS post var superintressant läsning så alla flockas in efter snacket om senaste FB covid tråden nått Flens torggrill (eller nåt liknande) ?

För mig kommer de här trådarna ha en inflation av nötter, nu är jag dum nog att skriva härinne så får väl erkänna att idag är även jag en av nötterna.
Men måste säga att det är jävla nötter som fortsätter skapa och fortsätter skapa liv i dessa eviga trådar om covid vaccinet.

Vad var det denna gång, nån sjuksköterska som var expert på covid med en YouTube kanal? 👍

Källan finns i #2. Det är en italiensk studie på nästan 300 000 personer.

Den som går igenom studien i videon har en PhD. Men det är inte han som gjort studien.
Citera
2025-09-05, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Sunt förnuft säger att det är vaccineringen som orsakar cancer.

"Och undersökningerna är så dåligt nedbrytna på faktorer och ålder etc. att de inte ger något stöd för tokerierna."
I den här studien har de vaccinerade en lägre dödlighet av alla orsaker (vilket med största sannolikhet beror på bättre hälsa), samtidigt som cancerfallen ökar lavinartat.
Du måste först utesluta andra möjliga faktorer än covid-vaccinet om du ska påstå att cancerfallen ökat just på grund av detta. Dessutom är italienska undersökningen baserat på hur många som sökt vård, inte, vilket helt enkelt kan betyda att fler undersökt sig och besökt sjukhus i den gruppen... Det kan ju finnas många som har cancer men som inte undersökt sig i den andra gruppen. till det ska läggas andra skillnader som KAN vara olika och påverka statistiken i grupperna (fetma, livstil, ålder,hälsa osv osv)..

Man kan inte läsa statistik som fan läser bibeln.
Senast redigerad av slipperyslope 2025-09-06 kl. 00:10.
Citera
2025-09-06, 00:03
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Varför då? Du förutsätter att "vacinerna" fungerade?
Tror du att vården vaccinerar folk i tron att vaccinen inte fungerar?
Citera
2025-09-06, 00:04
Medlem
Citat:
Källan finns i #2. Det är en italiensk studie på nästan 300 000 personer.

Den som går igenom studien i videon har en PhD. Men det är inte han som gjort studien.

Nu undvek du frågan.

Varför tror du som själv skrev att tråden har många läsare men få skribenter?

Nu tycker ju vissa att detta är superintressant med tråd 800 om vaccin men varför tror du att intresset att skriva ännu en gång om ännu nån random studie om detta?

Personligen skriver jag enbart hör pga nån öl för mycket och alltid kul att svara nötter men frågan är hyfsat idiotisk enligt mig.
Känner 0 personer som dött pga vaccinet eller ens fått biverkning. Sen lär väl äldre släktingar dö snart och tagit vaccinet.
Skulle inte kalla det nåt bevis då människor dör av olika orsaker.
Senast redigerad av kallejansson 2025-09-06 kl. 00:07.
Citera
2025-09-06, 00:04
Medlem
Citat:
Det där kallas att gripa efter halmstrån.
nej.. Det kallas evidens före religiösa dumgissningar och tro.

Det grundläggande felet är att man blandar ihop korrelation (att två saker händer samtidigt) med kausalitet (att den ena saken orsakar den andra).
Senast redigerad av slipperyslope 2025-09-06 kl. 00:09.
Citera
2025-09-06, 00:06
Avstängd
Citat:
Nu undvek du frågan.

Varför tror du som själv skrev att tråden har många läsare men få skribenter?

Nu tycker ju vissa att detta är superintressant med tråd 800 om vaccin men varför tror du att intresset att skriva ännu en gång om ännu nån random studie om detta?

"Varför tror du som själv skrev att tråden har många läsare men få skribenter?"
Det beror sannolikt på att många "vaccinerade" är oroliga för att få cancer.
Citera
2025-09-06, 00:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
nej.. Det kallas evidens före religiösa dumgissningar och tro.

För mig hade den där studien i sig varit tillräcklig för att avstå från vaccination eftersom jag inte är i riskgrupp.

Men nu har jag studerat ämnet i flera år och gått igenom hundratals studier och mycket annan data. Så jag har mycket mer info än just den här tråden.

Dvs. jag kan något om ämnet, till skillnad från dig.
Citera
2025-09-06, 00:12
Medlem
Citat:
"Varför tror du som själv skrev att tråden har många läsare men få skribenter?"
Det beror sannolikt på att många "vaccinerade" är oroliga för att få cancer.

Men alla de här trådarna skapas av ovaccinerade som ska berätta att alla som vaccinerades ska få cancer.

Så hur i helvete kan skapandet av trådar om av ovaccinerade handla om att vaccinerade är rädda??

Är alla ovaccinerade människor incels som vill skapa nån form av oro för att vaccinerade tar era tjejer???

Sorry men fattar verkligen inte agendan i de här trådarna, ni är safe och om ni har rätt lör vi vara döda om nån månad 😎

Jävla nötter ärligt talat
Citera
2025-09-06, 00:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Tror du att vården vaccinerar folk i tron att vaccinen inte fungerar?

Den absoluta effekten var mindre än 1 %.
Citera
2025-09-06, 00:18
Avstängd
Citat:
Men alla de här trådarna skapas av ovaccinerade som ska berätta att alla som vaccinerades ska få cancer.

Så hur i helvete kan skapandet av trådar om av ovaccinerade handla om att vaccinerade är rädda??

Är alla ovaccinerade människor incels som vill skapa nån form av oro för att vaccinerade tar era tjejer???

Sorry men fattar verkligen inte agendan i de här trådarna, ni är safe och om ni har rätt lör vi vara döda om nån månad 😎

Jävla nötter ärligt talat

Ja, jag är "safe". För mig är risken för vaccinbiverkningar 0 %. Jag skapar trådar för att det här är världshistoriens största medicinska skandal.

Däremot läser många trådarna för att de är vaccinerade och oroliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in