Citat:
Ursprungligen postat av
mickenyqvist123
Jag känner en amerikansk tjej vars släkting är hemmafru. Inget konstigt med det, det anses vara en okej livsstil. Men jag började fundera lite över hur det skulle vara här i Svedala om man väljer att vara hemmafru eller hemma-man?
Hamnar man inte i en social frysbox då eftersom alla ängsliga Svenssons anser att man inte är en äkta människa om man inte stämplar in sina 40 timmar i veckan på diverse slavkontor? Hur blev det så här, att tråksvenne är så besatta av att alla måste jobba dygnet runt för att vara socialt accepterade?
Kontraktet har förstörts mellan könen känner i princip ingen tjej som vill bli hemmafru när jag växte upp
de få som jag har sett som vill bli hemmafru har blivit mobbade av tjejer att stå upp för sig själv att hon är ingen slav osv ...
Man ser hemmafru grejen som något negativt idag det är det nya perversa normala
Då tjejer är flock djur och enklare att manipulera så blir det som det blir
Jag skulle tänka mig att bli hemma man och ta hand om hemmet etc.. men innerst inne skulle det kännas konstigt för mig att vara i den rollen ju mer jag tänker på det
Jag tror vi behöver en nyare version utav det typ att mannen jobbar en period och likaså kvinnan att man tar hemmafru/man år och en rejäl attityd förändring från grunden